ضرورت مشارکت شهروندان در حفاظت از مبلمان شهری

شهردار اردبیل با تاکید بر ضرورت مشارکت شهروندان در امر حفاظت از مبلمان شهری، نگهداری و حفاظت از مبلمان و تاسیسات شهری را بیانگر فرهنگ بالای مردم و احساس مسوولیت آنها در برابر دارایی‌های شهری دانست.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حمید لطف‌اللهیان با اشاره به اینکه تخریب اموال عمومی هزینه‌های بسیاری را به مدیریت شهری تحمیل می‌کند، اظهار کرد: حفظ و نگهداری وسایل و امکانات عمومی در پارک‌ها و معابر عمومی یک وظیفه همگانی است و این عمل در واقع نشانگر احساس مسوولیت مردم در قبال دارایی‌ها و اموال شهری است.

وی با اشاره به اینکه امکانات شهری برای استفاده عموم شهروندان است بیان کرد: همگان حق استفاده از این امکانات را دارند که عده‌ای خاص با بی‌مبالاتی باعث تحمیل هزینه‌های زیاد به شهر و ساکنان آن می‌شوند.

شهردار اردبیل از عموم شهروندان خواست تا به منظور جلوگیری از تخریب اموال عمومی ضمن حراست و نگهداری از این اموال با مجموعه شهرداری در راستای اشاعه فرهنگ مناسب شهروندی و شناسایی و برخورد جدی با این ناهنجاری‌ها همکاری کنند.

لطف‌اللهیان ساماندهی مکان‌های عمومی را از وظایف عمده شهرداری اعلام کرد و افزود: ما نیز در قبال این وظیفه از مردم انتظار همکاری داریم چرا که اگر این توجه به مسایل شهری دوطرفه نباشد شهرداری به تنهایی کاری از پیش نخواهد برد.

وی اجرای طرح‌های بهسازی و بازسازی بوستان‌های شهری را یادآور شد و اضافه کرد: ما با اجرای این طرح‌ها و مبلمان شهری سعی داریم تا مردم از بهترین امکانات شهری بهره‌مند شوند و این اموال را جزو دارایی‌های خود محسوب کنند.

شهردار اردبیل بهبود شاخص‌های امنیتی در نقاط مختلف شهر را یادآور شد و اذعان کرد: نصب چراغ‌های روشنایی در مناطق متنوع شهری علاوه بر جذابیت‌بخشی به فضای عمومی شهر، احساس امنیت را در مردم ایجاد می‌کند که شهرداری با اجرای این روشنایی‌ها در سطح شهر درصدد افزایش این حس در میان مردم است.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =