«خبرجنوب» نوشت: معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس گفت: سرپرستی 50 نوزاد و کودک امسال از سوی بهزیستی به خانواده های متقاضی فرزند در فارس داده شد.

معصومه فروتن افزود: 70 درصد این فرزندان پسر و 30 درصد دختر هستند که با ورود به خانواده، جشن آغاز زندگی با پدر و مادر برای آن ها گرفته شد و صاحب خانواده شدند.
وی یادآور شد: طبق آمار موجود و بر اساس فرهنگسازیها با تقاضای 3 زوج، سرپرستی 3 کودک معلول که در شیرخوارگاه بهزیستی استان به سر می بردند نیز به خانواده های جدید سپرده شد.
فروتن گفت: در حال حاضر 20 کودک معلول در شیرخوارگاه فارس زندگی میکنند که برخی دچار معلولیت جسمی و ذهنی و تعدادی نیز معلولیتهای بسیار اندک از جمله کم شنوایی دارند که آن ها هم باید خانواده دار شوند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس ادامه داد: با توجه به این که بیشتر خانواده ها به گفته خودشان به خاطر رضای خدا اقدام به دریافت فرزند خوانده میکنند، انتظار میرود که نسبت به پذیرفتن سرپرستی کودکان معلول هم بیش از این رغبت نشان دهند چرا که آنها هم حق زندگی با پدر و مادر و یک شرایط طبیعی را دارند. توصیه مان به خانواده ها این است که حداقل به این بچه های معلول هم برای فرزند خواندگی فکر کنند. آیا اگر خودشان صاحب یک نوزاد معلول می شدند او را بزرگ نمیکردند؟
فروتن یادآور شد: در حال حاضر یک هزار زوج در استان در انتظار اضافه شدن یک فرزند به جمع خانواده شان هستند و در بهزیستی پرونده تشکیل داده اند و با وجود این که 120 نوزاد و کودک صفر تا سه ساله در شیرخوارگاه بهزیستی فارس زندگی میکنند اما بسیاری از آن ها به دلیل بد سرپرست بودن، قابل واگذاری نیستند. این مسئول بهزیستی فارس گفت: پس از تشکیل پرونده متقاضیان حداقل یک سال در انتظار نگه داشته می شوند تا مانند 9 ماه بارداری فرصتی برای آمادگی مادر و پدر شدن آن ها از نظر روانی فراهم شود. فروتن ادامه داد: از سوی کمیسیون مربوطه، رای فرزند خواندگی در مورد کودکان دارای شرایط برای زوج هایی که شرایط بهتری داشته باشند صادر می شود.
وی گفت: زن و شوهرهایی که 5 سال از ازدواج آن ها گذشته اما هنوز بچه دار نشده اند، در صورت ارایه مدارک پزشکی و دارا بودن شرایط مطلوب خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی در لیست انتظار برای دریافت فرزند از بهزیستی گذاشته می شوند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =