مهر نوشت: معاون سیاسی وزیر کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت شهرهای کشور پس از وقایع اخیر، گفت: صف آشوبگران از صف چهره‌های سیاسی جداست و دفاع از انقلاب و دولت، دغدغه همه احزاب است.

اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور در نشست خبری امروز خود درباره آخرین وضعیت شهرهای کشور گفت: آنچه در طول چند روز گذشته در کشور رخ داد، توسط نیروهای انتظامی و مردم در اغلب شهرها جمع شده است. وی تأکید کرد: انشاءالله با حضور مردم همیشه در صحنه، اتفاقی که شاهد آن بوده‌ایم، جمع شود.

جبارزاده درباره صدور مجوز جهت برگزاری تجمعات اعتراضی گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم مجموعاً ۳۰ هزار مجوز تجمع صادر شده است. مجوز تجمعات طبق اصل ۲۷ قانون اساسی، ما یک کمیسیون ماده ۱۰ احزاب داریم که متشکل از دو نماینده از قوه قضائیه، دو نفر از قوه مقننه، دو نفر از طرف احزاب سیاسی و معاونت سیاسی وزارت کشور است.

وی با بیان اینکه صدور مجوز برای تجمعات به عهده کمیسیون ماده ۱۰ احزاب است، تصریح کرد: در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، تقاضاهای مربوط به برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌های احزاب دریافت و مجوز صادر می‌شود. و مسئولیت تأمین امنیت این تجمعات و راهپیمایی‌ها طبق قانون به عهده نیروی انتظامی است.

جبارزاده در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا برای تجمع‌های مردمی در روز جمعه (۱۵ دی ماه) مجوزی دریافت شده است؟ گفت: هر تجمعی برای برگزاری، نیازمند اخذ مجوز از استانداری‌ها و فرمانداری‌ها است. هر تجمعی که می‌خواهد برگزار شود، بایستی درخواست خود را به استانداری‌ها و فرمانداری‌های محلی ارسال کند و مسئولین محلی با توجه به شرایط و الزامات مربوط، نسبت به درخواست مجوز تجمع‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند؛ در همین باره، برای تجمع روز جمعه، فردی از ما مجوز نگرفته است.

معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد: صف آشوبگران از صف چهره‌های سیاسی جداست، چهره‌های سیاسی در محکومیت چنین حرکت‌های اخلال‌گرانه‌ای مصاحبه و احزاب متبوعشان بیانیه صادر کردند.

اجازه نمی‌دهیم ایران مثل سوریه و عراق شود

همچنین ایسنا نوشت: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی متعلق به مردم است، گفت: انقلاب اسلامی به سادگی به دست نیامده است و 50 سال است که ملت ایران برای این انقلاب خون دل می‌خورند. اجازه نخواهیم داد که سرنوشت ایران همچون سوریه، عراق، افغانستان یا پاکستان شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در تجمع مردم اراک که در محکومیت آشوبگری‌های اخیر برگزار شد، عنوان کرد: طی 50 سال اخیر همواره ملت ایران و نظام مورد امتحانات الهی قرار گرفته است و هر بار سرافرازانه از این امتحان خارج شده است. برای این سربلندی، آگاهی، بیداری، هوشیاری و وحدت ملت خداوند را شاکریم.

وی با اشاره به دشمنی دیرینه استکبار و آل‌سعود با نظام جمهوری اسلامی افزود: روز گذشته 43 درصد هشتک‌های پخش شده به زبان عربی و از پایگاه عربستان بوده است و در روزهای گذشته نیز 28 درصد مربوط به منافقان داخلی و 28 درصد مربوط به عربستان بوده است.

همچنین بنا بر این گزارش، نماینده ولی فقیه در قم بیان کرد: دشمنان چشم دیدن امنیت ایران را ندارند و به همین خاطر از این چنین اغتشاشات محدودی حمایت می‌کنند.

آیت الله سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر امروز در اجتماع عظیم مردم بر علیه اغتشاشات اخیر در کشور در حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: در قرآن کریم بیان شده است مفسدان، حرکت در مسیر اصلاح را به عنوان توجیه فساد خود بیان می‎کنند.

وی افزود: اغتشاشاتی که هراز چندگاهی در کشور ما روی می‎دهد دارای عواملی است که اولین مورد آن است که ایران اسلامی می خواهد که بر اساس اسلام و احکام الهی، جامعه خود را مدیریت کند ولی استکبار با حاکمیت اسلام و قرآن مخالف است.

نماینده ولی فقیه در استان قم بیان کرد: شعارهای این آشوبگران و فتنه‌گران نشان می‌دهد که آنها به فکر اشوب‎گری و ساختار شکنی و حمله به مقدسات هستند؛ در قرآن کریم نسبت به این دسته از افراد بیان شده است که به کوری چشم استکبار، نور اسلام با این تلاش ها خاموش نخواهد شد بلکه در همه عرصه ها نورافشانی خواهد کرد تا ریشه ظلم، کنده شود.

وی گفت: دولت ما نیز باید تلاش کند که اقدامی عملی و سریع را در راستای حل مشکلات مردم و پیوند بیشتر با اقتصاد مقاومتی که مطالبه رهبری و مردم است انجام دهد؛ در این مسیر نیز مردم شریف ایران با دولت همگام خواهند بود.

29215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    1 4
    چند ماه پیش تو کاتالونیای اسپانیا، پارسال تو آمریکا راهپیمایی زنان علیه ترامپ، دو سال پیش راهپیمایی های بی شمار راست ای افراطی آلمان علیه پناهنده ها، تو ترکیه راهپیمایی علیه اردوغان، تو اسرائیل چند روز پیش علیه نتانیاهو و زنش، تو فرانسه دعوای پلیس با مردم در شب سال نو، تو آمریکا تظاهرات علیه نژاد پرستی و حمله ی نژادپرست ها با خودرو به اونها، تو ازبکستان علیه حزب حاکم، تو روسیه علیه پوتین، تو اوکراین 3 سال پیش علیه حزب حاکم که منجر به جدایی کریمه شد و ... اما فقط عربستانه که واسه ایران هشتگ می زنه و کاربرانش از ریاض و مکه دارن توییت اخبار جعلی و غیرجعلی روزهای اخیر ایران رو می کنند. طوری که من که میرم توییتر می بینم که عربها از ایرانی ها فعالتر اند تو این اخبار. مردم،ایران رو دست عربستان ندید