محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:«اگر برخی وقت ها حوادثی اتفاق می افتد که خوشایند بخش خصوصی نیست به مصالحی بر می گردد که دولت برخی مواقع پیش می گیرد و نمونه آن حمایت از تولید داخلی و صادرات با وضع مقررات جدید است.»

 

 

 

 

به گزارش خبرآنلاین،محمدشریعتمداری در نشست شورای گفت وگوی بخش خصوصی و دولت،با اشاره به برخی مشکلات تجاری در کشور گفت: ما معتقد به ثبات در مقررات و پیش‌آگهی و ابلاغ قوانین هستیم. تصمیم‌گیری‌هایی که بعضاً صورت می‌گیرد به تاکتیک‌های دولت در موارد خاص برمی‌گردد.

وی اضافه کرد: اگر برخی وقت ها حوادثی اتفاق می افتد که خوشایند بخش خصوصی نیست به مصالحی بر می گردد که دولت برخی مواقع پیش می گیرد و نمونه آن حمایت از تولید داخلی و صادرات با وضع مقررات جدید است.

شریعتمداری گفت: البته علت این امر هم مدیریت منابع ارزی کشور بود و وزارت صنعت مکلف شده بود که پیشنهادهایی را ارائه کند که در کوتاه مدت منجر به تصمیم گیری برای تعرفه واردات بود اما در بلند مدت همان روال طبیعی برای سود بازرگانی مدنظر است که هرچه این رویه ثابت بماند به نفع تولید و صادرات است.

وی گفت: پیشنهاد ما این است که اتاق بازرگانی در جلسات وضع تعرفه ها و کاهش تعرفه ها درباره مواد اولیه واسطه ای و مواد مورد نیاز برای تولید حضور داشته باشد که این به نفع تولید است.

وی ادامه داد: ما به دنبال ثبات در زمینه تعرفه کالاهای وارداتی هستیم. با توجه به اینکه بخش خصوصی از نبود ثبات در وضع تعرفه ها گله مند است، پیشنهاد کرده‌ایم وضع تعرفه یا همان سود بازرگانی به مدت پنج سال و یا حداقل دو سال از ثبات برخوردار باشد.

3535

کد خبر 743025

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • reza RU ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    64 0
    تشریف ببرید در سایت نگین خودرو . داسلر 110 میلیونی شده 148 میلیون . پس دلیلش کاملا مشخص است . در ضمن تورم نقطه به نقطه در انتهای دی 0.1 درصد
    • بیتا A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      16 0
      تنها دلیلش گرون شدن مصنوعی همه چیز و نفع دولت بود
    • بی نام EU ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
      8 1
      پس تا ارزونه برو بخر، چون با این وضعیت دلار احتمالا 148 میلیون تا هفته بعد بشه 170180 حتی بیشتر.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    7 0
    زبون قاصر هست
  • بی نام A1 ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    13 1
    امکان نداره بتونید با افزایش تعرفه وارداتیا منع واردات از تولید داخل حمایت کنید. باید برای حمایت از ابزار دیگه استفاده کنید. افزایش تعرفه یعنی به تولید کننده میگویید مشتری فقط مجبوره از چیزی که تو تولید میکنی بخره هر چیزی دلت میخواد با هر کیفیتی تولیدکن
  • حامد A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    12 1
    واقعا برای خودمان که در کشوری زندگی می کنیم که از حقوق اولیه داشتن خودرو سواری به خاطر بی عرضگی و فساد برخی افراد محرومیم بسیار بسیار متاسفام. خودرو را به 3 برابر قیمت واقعی به دست مردم می رسد و دهها عوارض بی ربط از آن اخذ می شود و مافیای داخلی لذت می برد.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    10 0
    چندین سال با وضع تعرفه بالا از خودروسازان حمایت شد نیجه ان کاهش کیفیت و بالا رفتن قیمت هر ساله خودروهای بی کیفیت شد. ایا وقت ان نشده که راه متفاوتی برای رشد صنعت خودرو و حمایت از محصولات داخلی پیدا کنید راهی که دودش هم تو چشم مردم نرود؟
  • بی نام DE ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    10 0
    این کار شما بیشتر به نفع مافیایی خودرو بود تا به نفع مردم وصادرات.
  • بی نام UA ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    9 0
    اقا با افزایش تعرفه بزرگ ترین ضربه به صنعت خودرو سازی کشور و به جیب مردم و در راستای ثروتمند سازی مافیای خودرو.شما باعث خیلی از گرانی ها هستید.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    14 0
    آقای شریعتمداری چرا از خودروی داخلی که دو سه برابر خودروهای مشابه خارجی بنزین مصرف می کنند و دو سه برابر انها آلودگی دارند و در اولین ماه بعد از تحویل روانه تعمیرگاه می شوند با ایجاد انحصار حمایت می کنید ؟ به خدا مردم ایران حقشان این خودروهای بی کیفیت گران نیست ، آیا تولید خودروی بی کیفیت ظلم به مردم نیست ؟
  • بی نام EU ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    2 7
    وقتی قدر نیروی خدومی مثل نعمت زاده رو نمی دونی این میشه. خخخ.
  • بی نام DE ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    10 0
    بعد از چهل سال حمایت از این صنعت بازهم حمایت می خواهند. چند سال دیگر می خواهید این صنعت دولتی را حمایت کنید تا جیب یک عده از مدیرانش پر ا ز پول بشود و بابت اشغالی که می دهند به دست مردم به ریش ملت بخندند. این صنعت تا خصوصی نشود به هیچ کجا نمی رسد.
  • بی نام A1 ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    8 0
    این مصلحت مارو بیچاره کرد و نمومی هم نداره
  • علی A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۴
    6 1
    درشگفتم که وقتی میشه با زدن یک کلید جلوی واردات کل خودرو روگرفت چرا جلوی قاچاق کالارو نمیتونند بگیرند
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    2 0
    خودروهای وارداتی باید بدون تعرفه وبا قیمت معقول باشد تا حداقل قشر متوسط جامعه بتوانند استفاده کنند
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    1 0
    دیران خودرو سازی که خود مدیران شرکتهای وارد کننده هم هستند به علاوه مدیران فرانسوی که در ازای همکاری با امریکا بازار خودرو ایران را به اسم خود زدند
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    1 0
    واقعا فکر میکنید اگر انحصار خودرو سازهای داخلی شکسته شود. صدها مدیر حودرو سازها با فیشهای نجومی و امتیازات و رانتهای میلیاردی حتی به عنوان یک کارگر ساده این صنعت می توانند شغلی پیدا کنند پس هزاران میلیارد خرج می کنند تا این انحصار به بهانه حمایت از کار و تولید داخلی شکسته نشود و البته این هزینه ها را از جیب مصزف کننده در میاورند پس مدیر دولتی برد مدیر خودرو ساز برد 5 درصد ثروتمند برد مصرف کننده و ملت ایران مانند همیشه باخت
  • بی نام A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    2 0
    تمام مسئولین و اطرافیان آنها که از چند ماه قبل، از تغییرات تعرفه واردات خودرو اطلاع داشته اند
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    2 0
    حال برخی ممکن است بگویند که خوب سوار خودرو خارجی نشویم مگر چه اتفاقی خواهد افتاد. در جواب بایست بگویم که اولا این تغییرات در گرانی همه چیز تاثیر خواهد شده خصوصا خودروهای داخلی و دومین اینکه به هر حال کسی که 20 سال زحمت کشیده کار کرده و می خواد سوار خودرو بهتر و امنتر بشه تکلیفش چیه چرا بایست جماعتی مرحوم از این موضوع باشند امیدوارم با اقدام مناسب مردم و تحریم خرید کلیه خودروها باعث شکست افرادی که این نظریات را جهت تامین بودجه 97 را میدهند را شود
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    2 0
    متضرر اصلی این افزایش قیمت ها مردم ضعیف جامعه هستن.مطمئن باشید خودروی وارداتی گرون بشه پشت سرش خودروهای داخلی رو گرون میکنن.ضمن اینکه اقشار مرفه جامعه مابه التفاوت این قیمت ها رو از جیب افراد فقیر درمیارن.در ضمن افزایش تعرفه واردات یعنی رفتن به سمت سیستم اقتصادی عصر حجری.مگه قرار نبود تحریم ها رو بردارید و بریم تو اقتصاد جهانی.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    1 0
    رانت خوارانی که خبر داشتند تعرفه ها تغییر می یابد . با تشکر از مسئولین گرانمایه
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    2 0
    طبق معمول دلالها و واردکنندگان که از ما بهترانند
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 0
    چرا فقط از تولیدات دو خودروساز به عنوان تولید داخلی نام میبرن و این دو تا باید سرپا باشن؟ آیا شرکتها و تولیداتی که به مراتب فناوری پایین‌تری دارن و با هزینه کمتر میشه ازشون حمایت کرد و اقتصاد رو درست کرد واقعا اقتصاد رو درست کرد تولید داخلی محسوب نمیشن؟ مثلا تولید کفش و یا پوشاک، تولیدات شرکتهای لوازم خانگی مانند ارج ورشکسته، حمایت از صنایع دستی، صنعت دوچرخه‌سازی و یا خیلی چیزهای دیگه قابلیت سرمایه‌گذاری ندارن؟ خدایا ما کی به سوی پیشرفت حرکت میکنیم نمیدونم.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 0
    دهک متوسط ضرر ببیند ؟؟؟ قبل از بالا رفتن تعرفه ها قیمت سانتافه با لای ۲۰۰ میلیون بود . دهک متوسط این ماشین را سوار می شود ؟؟؟؟؟ بهترین روش برای درامد دولت بدون فشار به اقشار متوسط و ضعیف بود . کسی که ماشین ۲۰۰ میلیونی سوار می شود قطعا جزو اقشار بالاست .مگه اینکه از سر چشم و هم چشمی این ماشین را خریده باشد.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    1 0
    پولدارهای که همین ماه پیش ماشین خریدن هر کدوم بالای 50 میلیون سود بردند.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    1 0
    مثلا قرار بود تعرفه ها بياد پايين تا رقابت افزايش پيدا كنه و كيفيت خوروهاي داخلي بيا بالا.....
  • بی نام A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    0 0
    در کل به نفع دلالان متصل به دولت شد مردم هم طبق معمول پول بدهند و خودرو بی کیفیت داخلی سوار شوند عجب مملکتی
  • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    2 0
    ملت نا ناچار است و هیچ راه گریزی ندارد و باید به دولت ها باج بدهد تا اتومبیل مثلا ۳۰هزار دلای را ۲۵۰ ملیون تومن خریداری کند. این تازه مال طبقه ای از جامعه هست که متوسط هستتد. طبقه سوم یا بقول اقایون دهک های پایین جامعه که بیشتر کارمتدان دولت و فرهنگیان و دانشگاهیان هستتد مجبورتد همان تولید لگن بنام پراید را آنهم بصورت قسطی سوار شوند.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    1 0
    فقط حمایت ازدوخودروسازی ..باارزش افزوده ومالیاتهای نجومی کمرتولید اصناف دیگررابشکنید وپاروگلویشان بزارید وبیکارشان کنید..صنعت پوشاک وطلاو...................همه بمیرن
  • مازیار A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۶
    1 0
    اقای وزیر کدام تولید داخل تولیدی که اشغال هست.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین