۰ نفر
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
آغاز پروازهای روزانه تهران-ساری

مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در مراسم برقراری پروازهای روزانه تهران- ساری گفت: هواپیمایی جمهوری اسلامی در صدد است تا پروازهای منطقه ای از شهرهای مختلف کشور به دیگر کشورها را برقرار کند.

به گزارش خبرانلاین ازساری، زهرا شرفبافي، مدير عامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي در آيين برقراري پروازهاي روزانه تهران- ساري با اشاره به اين كه امروز، روز مهمي براي هواپيمايي جمهوري اسلامي است، خاطر نشان ساخت: اين روز هم يك حضور دائمي و يكپارچه در ساري است و هم يك نگاه جديد و متفاوت به همكاري با استان هاي مختلف خصوصا استان زيبا و ارزشمند مازندران است.

شرفبافي، با بيان اين كه دكتر روحاني با عنايت به خريد هواپيماهاي جديد اين امكان را براي هواپيمايي جمهوري اسلامي فراهم نمودند كه بتوانيم در مذاكرات برجام مقوله صنعت هواپيمايي را پياده و با گرفتن مجوزات لازم به خريد هواپيما اقدام كنيم، افزود: هواپيمايي جمهوري اسلامي در صدد است تا پروازهاي منطقه اي از شهرهاي مختلف كشور به ديگر كشورها را برقرار كند.

وي با اشاره به اين كه براي پروازهاي ساري به عشق آباد، تفليس و ... در استان اقبال وجود دارد، گفت: هواپيماهايي كه براي پروازهاي منطقه اي در نظر گرفته شده است ايمن، با تكنولوژي بالا، مصرف سوخت پايين، آلايندگي كم و بهره وري بالاست كه در تلاشيم 20 فروند از اين هواپيماها را تحويل بگيريم كه قرارداد آن بسته شده و تاكنون 8 دستگاه از آن تحويل گرفته شده است.

مدير عامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي با اشاره به اين كه برآنيم پروازهاي روزانه بويژه پروازهاي صبح را مطابق با خواست مردم استان برقرار كنيم و مداوم برنامه داشته باشيم بخصوص براي تواتر پرواز كه نيازمند همكاري استانداري هستيم، گفت: كار كارشناسي در جهت زمان بندي پروازها و تطبيق آن با شرايط آب و هوايي استان بايد صورت گيرد.

محمد اسلامي، استاندار مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اين كه حمل و نقل و زيرساخت هاي آن جزو لوازم و شتاب دهنده توسعه است، ياد آور شد: در مازندران به دلايل مختلفي در حوزه حمل و نقل فقط به جاده توجه شده است.

استاندار با اشاره به اين كه به حمل و نقل تركيبي و سرفصل هاي ريل، هوا و دريا در استان كم توجه شده است، خاطر نشان ساخت: اين عدم توجه لازم به مساله در حالي است كه استان داراي سه فرودگاه و ظرفيت هاي ريلي و دريايي است.

مقام عالي دولت در استان، توسعه گردشگري در دنيا را ناشي از توجه به گردشگري مديريت شده و سرمايه گذاري روي زنجيره گردشگري بهم پيوسته كه مردم در آن از يك سرويس تعريف شده و ايمن برخوردار مي شوند، دانست و افزود: شكل گيري موضوع پروازها و حمل و نقل ريلي منطقه خزر دو مولفه راهبردي براي مازندران است.

وي تصريح كرد: اميدواريم با راه اندازي پروازهاي منظم ساري - تهران در روزهاي آينده، امكان دسترسي آسان مردم و فعالان بخش هاي مختلف استان به پايتخت فراهم آيد.

اسلامي با بيان اين كه حمل و نقل رشد واقعي ايجاد مي كند و توسعه را شتاب مي بخشد، ابراز داشت: اميدواريم تدابير دولت تدبير و اميد را براي توسعه شايسته در حوزه هاي مختلف استان پياده كنيم و مردم شاهد پيشرفت و رفع دغدغه ها و تبديل تهديدها به فرصت ها باشند.

استاندار با بيان اين كه فرودگاه ساري مي تواند به هاب منطقه اي و به كانون اتصال به كشورهاي ديگر براي مردم و فعالان اقتصادي تبديل شود، اظهار داشت: اميدواريم در حالي كه بلندگوها، نااميدي را فرياد مي كنند بتوانيم با انجام كار موثر و واقعي در راستاي اميد آفريني و رفع دغدغه هاي مردم تلاش كنيم و برنامه هاي توسعه اي به شكوفايي سرزميني بينجامد.

گفتني است در اين مراسم رضايي، رييس كميسيون عمران مجلس، نياز آذري، رييس مجمع نمايندگان استان، دامادي، نماينده مردم ساري و مياندورود در مجلس شوراي اسلامي، شرفبافي، مدير عامل شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي و برخي مديران استاني و شهرستاني حضور داشتند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =