وزیر علوم و تحقیقات در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر دستگیری برخی از دانشجویان در ناآرامی های اخیر گفت: مذاکرات لازم با مقامات انتظامی، امنیتی و قضایی بعمل آمده و پیگیریها برای حل مشکل این دانشجویان به طور جدی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ منصور غلامی با اشاره به اینکه مشکل برخی از دانشجویان تاکنون حل شده گفت: در مواردی که اموال تخریب شده گاهی پای شاکی خصوصی در میان است و متاسفانه رسیدگی به کار افرادی که مرتکب جرایم عمومی و مشهود شده اند، کمی زمان بر است.

غلامی افزود: با این همه و با توجه به نزدیکی امتحانات ترم دانشجویان، امیدوارم با رایزنی هایی که درحال انجام هستیم و با مساعدت مقامات انتظامی و قضایی، مشکل باقی مانده دانشجویان نیز بزودی حل شود.

وزیرعلوم با تاکید براینکه همه تلاش خود را برای پیگیری مسایل قضایی دانشجویان و حل مشکل آنها بعمل خواهد آورد گفت: از دانشجویان انتظار این است، همانطور که در مناسبت های مختلف، مطالبات و نظرات به حق خود را با رعایت شأن و جایگاه واقعی دانشجویی بیان کرده اند، خط خود را از اغتشاشگران و افرادی که قصد سوء استفاده از این تجمعات را داشته و دارند جدا کنند.

رایزنی ها برای حل مشکلات دانش آموزان ادامه دارد

وزیر آموزش و پرورش در خصوص بروز مشکلاتی برای برخی دانش آموزان در روزهای اخیر گفت: رایزنی های این وزارتخانه با دستگاه های ذیربط از جمله وزارت اطلاعات و قوه قضائیه برای حل مشکل این دانش آموزان ادامه دارد

سیدمحمد بطحایی با اشاره به اینکه تا کنون براثر رایزنی های انجام شده مشکل عمده دانش آموزانی که جرمی مرتکب نشده بودند حل شده است، گفت: با توجه به نزدیکی فصل امتحانات، اهتمام جدی بعمل آورده ایم که با همکاری و رایزنی با دستگاه های انتظامی، اطلاعاتی و قضایی مشکل سایر دانش آموزان نیز حل شود.

بطحایی در تشریح علل مشکلات پیش امده برای دانش اموزان گفت: متاسفانه زمانیکه اعتراضات سیر طبیعی خود را ازدست داده و تبدیل به اغتشاش شد، معدودی از این دانش آموزان نیز گرفتار این مشکل شدند. با این همه، تلاش ما براین است که هرچه سریعتر مشکل این دسته از دانش اموزان نیز حل شود.

بطحایی افزود: تا مشخص شدن وضعیت و تعیین تکلیف تک تک دانش آموزان و امور مربوط به آنان این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
وزیر آموزش و پروش اطمینان داد هیچ یک از دانش آموزانی که با مشکل مواجه شده اند تا تعیین تکلیف نهایی در زندان نگهداری نخواهند شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =