اولین دستاورد نشست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ، معافیت پرداخت حامل های انرژی مدارس است

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در جلسه شورای آموزش و پرورش بیرانشهر گفت: اولین دستاورد نشست با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ؛ معافیت پرداخت حامل های انرژی مدارس است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، خدانظر دریکوند در این جلسه که در بخشداری بیرانوند برگزارشد، با اشاره به پیگیری دستگاه تعلیم و تربیت برای استفاده از تمام ظرفیت ها در رفع موانع و مشکلات پیش روی آموزش و پرورش افزود: در این نشست مشکلات آموزش و پرورش احصاء شد که پس از طرح در مجلس در بودجه 97 کشور ، پیش بینی شده تا مدارس از پرداخت هزینه حامل های انرژی با رعایت الگوی مصرف معاف شوند.

وی در ادامه به کمبود تجهیزات هنرستانهای فنی حرفه ای و کاردانش وپژوهش سراهای دانش آموزی هم اشاره کرد و افزود: در این نشست روی این موارد هم تاکید شد و چنانچه برای رفع این مشکل ردیف بودجه ای در نظر گرفته شود،در سالهای آینده هم اعتبارات این حوزه ها پیش بینی خواهد شد و مشکلات این حوزه ها مرتفع خواهد شد.

دریکوند بر این نکته تاکید کرد: علیرغم اینکه آموزش و پرورش با تنگناهای مالی و اعتباری مواجه است اما حاضر نیست که هیچ دانش آموزی به خاطر محرومیت از تحصیل بازبماند و تلاش می کند تا فرهنگ مشارکت داوطلبانه و خیرخواهانه را در آموزش و پرورش نهادینه کند.

وی تاکید کرد: ما بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تلاش خواهیم کرد تا انسان هدف این سند که مورد تایید مقام معظم رهبری است، تربیت کنیم . دریکوند تصریح کرد : اگر این شاخص ها به درستی محقق شوند ما به حیات طیبه دست پیدا خواهیم کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به محدودیت های دشمنان برای کشور اشاره کرد و افزود: در حالی که دنیا بر مدار دو تفکر سوسیالیسم و کاپیتالیسم می چرخید؛ کشور ایران به رهبری امام خمینی (ره ) تفکری را به جهان عرضه کرد که نه به شرق و نه به غرب وابسته نبود و برگرفته های معیارهای و عدالت خواهانه و انسانی اسلامی بود و طبیعی است که دشمنان این الگوی جدید را بر نتابند و با محاصره اقتصادی و ترفندهای دیگر بخواهند از گسترش الگوی ایرانی اسلامی جلوگیری کنند.

دریکوند تاکید کرد: گرچه این تحریم ها شکننده است، ولی باید با اعتماد به نفس و خودباوری امید به آینده را به جامعه تزریق کنیم و از یاس و ناامیدی دوری کنیم.

وی در پایان به انعقاد تفاهم نامه های مختلف با دستگاههای اجرایی اشاره کرد و افزود: از هر ظرفیتی که بتواند ما را در پیشبرد اهداف کمک کند، استقبال خواهیم کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =