۰ نفر
۲۰ تیر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۵

جو بایدن معاون رئیس جمهوری ایالات متحده باز هم راهی بغداد می شود

جو بایدن معاون رئیس جمهوری ایالات متحده باز هم راهی بغداد می شود . همزمان با اعلام برگزاری نشست تعیین کننده رهبران اتحاد ملی پیش از ورود به پارلمان برای حل اختلافات موجود، سفیر آمریکا از سفر جدید بایدن و برخی دیگر از مقامهای آمریکایی به بغداد در آینده ای نزدیک خبر داد.بایدن هفته گذشته را نیز در عراق گذرانده بود.

هنوز چند روز از سفر جوزف بایدن به عراق با هدف فشار بر رهبران سیاسی این کشور و به گفته محمود عثمان عضو ائتلاف کردستان در راستای تلاش برای به قدرت رساندن فهرست العراقیه به ریاست ایاد علاوی نگذشته است که کریستوفر هیل سفیر آمریکا در بغداد از سفر جدید بایدن و دیگر مقامهای آمریکایی به عراق در آینده نزدیک خبر داد.

هیل در یک کنفرانس مطبوعاتی می گوید : جو بایدن و شمار دیگری از مسئولان آمریکایی برای دیدار با رهبران گروههای سیاسی و ارائه توصیه برای تشکیل دولت آینده طی روزهای آینده به عراق سفر می کنند.با وجود تاکید محمود عثمان عضو مطرح ائتلاف کردستان مبنی بر حمایت آمریکا از به قدرت رسیدن ایاد علاوی رئیس العراقیه، هیل مدعی شد آمریکا از نامزد خاصی حمایت نمی کند.هیل در عین حال در موضعی مداخله جویانه از گروههای سیاسی خواست روسای سه گانه را میان سه گروه اساسی عراق شامل شیعیان، کردها و اهل سنت در کنار توزیع عادلانه وزارتخانه ها میان گروههای مختلف بر اساس شایستگی توزیع کنند

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 74476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =