از پتانسیل کارآفرینان و فرصت های سرمایه گذاری استفاده مطلوب شود

رییس شورای اداری استان در این جلسه با اشاره به این که همه شاخص های دولت به لحاظ جهت گیری در حال رشد است، تصریح کرد: برای پیشرفت باید صنایع رقابتی داشته باشیم، تولید و صنعت ما باید توان رقابت در بازار داشته باشند و تحقق این مهم در گروه تولید با کیفیت است.

به گزارش خبرگزاری  خبرانلاین ازنوشهر، محمد اسلامي، استاندار مازندران در جلسه شوراي اداري شهرستان نوشهر با بيان اين كه دشمن بدنبال روزنه اي براي ضربه زدن به نظام است و براي حركات مذبوحانه خود، طراحي هاي زيادي دارد، گفت: مردم مازندران مردم شايسته اي هستند، حفظ هوشياري و عدم غفلت از وظايف، تكليف همگاني است.

استاندار با اشاره به اين كه قرابت جنگل، جلگه و ظرفيت دريا، وجود بندر، منطقه ويژه اقتصادي، فرودگاه، زير ساخت آي سي تي، وجود انرژي و آب به قدر كفايت و هواي دلپذير در نوشهر ظرفيت نفيسي است و مي توان گفت به اندازه يك كشور، ظرفيت در اين شهرستان وجود دارد، افزود: با وجود اينهمه استعداد نبايد در اين شهرستان شاهد فقر، بيكاري و آسيب هاي اجتماعي باشيم.

اسلامي با بيان اين كه دستگاه ها بايد رسالت شان را بصورت جهادي و با بهره مندي از همه قوا و ظرفيت هاي مردمي دنبال كنند، تصريح نمود: 60 درصد جمعيت نوشهر روستايي است و اين، بدان معناست كه حل مسايل اين شهرستان در مقياس روستا، ساده تر، ارزان تر و فوري تر صورت مي پذيرد.

مقام عالي دولت در مازندران با تاكيد بر اين كه تسهيلات اشتغال روستايي بايد از سوي فرمانداران، روستا به روستا پيگيري شود تا شاهد ارتقا كيفيت معيشت و اقتصاد روستا باشيم، خاطر نشان ساخت: دولت تسهيلات ارزان قيمت براي تقويت توليد و اشتغال در روستاها و تثبيت جمعيت روستايي اختصاص داده است.

استاندار با بيان اين كه لايحه بودجه 97 منطقي است و از پختگي بسيار بالايي برخوردار مي باشد، خاطر نشان ساخت: دولت در ساختار بودجه تحول ايجاد نموده و آن را به سمت بودجه عملياتي و هدفمند سوق داده است تا ساختار دولت به ساختار دولت پركار كم هزينه تبديل شود.

اسلامي، كاهش وابستگي به نفت و در نظر گرفتن نرخ متعادل براي ميزان صادرات و نرخ هر واحد بشكه نفت براي فروش را از مهم ترين اتفاقات مهم در لايحه بودجه 97 دانست و ياد آور شد: اين جهت گيري ها در بودجه 97 براي آن است تا نهايتا هدفمندي يارانه ها براي قشر آسيب پذير محقق شود و ارتقا يابد و با سهم آزاد شده از منابع درآمدي، اعتبارات اشتغال 5 برابر گردد تا با آزاد شدن منابع، تخصيص اعتبارات عمراني ارتقا يابد.

وي با بيان اين كه پس از تصويب بودجه 97 در مجلس، ضرورت دارد در جهت اصلاح بودجه استان تلاش كنيم، اظهار داشت: بايد سهم استان از اعتبارات تملك دارايي هاي سرمايه اي را ارتقا دهيم تا زيرساخت هاي استان را بسازيم.

استاندار با تاكيد بر اين كه بايد از پتانسيل هايي كه قادر به كارآفريني در استان هستند بهره گيري شود، گفت: بايد با محوريت شهرستان و ارايه مشاوره و تسهيلات اعطايي، زمينه كارآفريني براي جوانان و تحصيلكردگان در حوزه هاي مختلف دانش بنيان، آي سي تي و ... فراهم شود.

اسلامي با بيان اين كه بايد موانع فعاليت فعالان اقتصادي را از پيش روي آنان برداشت و براي فعاليت آنان مزاحمت ايجاد ننمود تا اشتغال موجود حفظ شود، افزود: با فعاليت فعالان اقتصادي و تقويت توليد، دولت توانمند مي شود.

نماينده عالي دولت در استان بر بهره گيري از فرصت هاي سرمايه گذاري نظير دريا در جهت تقويت توليد و اشتغال به نحو مطلوب استفاده شود، خاطر نشان ساخت: بدنبال ايجاد تاسيسات زيبا در سواحل هستيم تا با بهسازي، پاكسازي و زيباسازي سواحل آمار گردشگراني كه سواحل استان را براي استفاده انتخاب مي كنند، افزايش يابد.

استاندار با اشاره به اين كه همه شاخص هاي دولت به لحاظ جهت گيري در حال رشد است، تصريح كرد: براي پيشرفت بايد صنايع رقابتي داشته باشيم، توليد و صنعت ما بايد توان رقابت در بازار داشته باشند و تحقق اين مهم در گروه توليد با كيفيت است.

رييس شوراي اداري استان با بيان اين كه مردم مازندران ظرفيت نفيسي دارند و منابع طبيعي استان بسيار ارزشمند است، گفت: براي توسعه استان بايد نقشه راه و نگاه مشخص علمي داشت و با توجه به آمايش سرزمين در جهت اعتلاي مازندران تلاش نمود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =