جشنواره ملی شعر آیات، بهمن ماه سال جاری در لرستان اجرا خواهد شد

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی استان لرستان ، گفت : چهار برنامه ی شاخص قرآنی برای سه ماهه پایانی امسال پیشنهاد شده است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، منصور احمدی در هفتمین نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان، گفت: امیدواریم این جلسات برکاتی برای نشر فعالیت‌ها و فرهنگ قرآنی در سراسر استان داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان از سال ۹۳ تاکنون شش جلسه در سطح استان برگزار کرده است، ادامه داد: ما طی این سال‌ها با همکاری همه دستگاه‌های قرآنی به‌ویژه اداره‌کل تبلیغات اسلامی، اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، برنامه‌های شاخصی را اجرا کرده‌ایم.

احمدی ادامه داد: ما در سال گذشته رویداد بزرگ هفته قرآن و عترت را برگزار کردیم که در آن ۲۲ برنامه همایشی و جشنواره‌ای برگزار شد که یکی از برنامه‌های کلان این هفته، یادواره شهدای قرآنی استان بود، که با زحمات مدیرعامل اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و همکاری ۲۰ دستگاه فرهنگی و قرآنی استان، برگزار شد.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به این‌که در ابتدای سال‌جاری نیز نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآن کشور را با حضور دبیران شوراهای استان‌های کشور، در خرم‌آباد برگزار کردیم، عنوان کرد: در این نشست مدیران شورای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور و نمایندگان استانی حضور داشتند که در این نشست سه روزه تصمیماتی برای شورای توسعه کشور گرفته شد و همچنین برکاتی نیز برای استان داشت.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان طی ماه گذشته، ادامه داد: این کارگاه با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی، اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان لرستان، برگزار شد.

احمدی افزود: در نظر داریم برای سه ماهه پایاین سال ۹۶ در این جلسه تصمیم گیری شده و با همکاری یکدیگر و رویکردهایی که ریاست جلسه به آن اشاره خواهند داشت، تصمیمات خوبی در رابطه با توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی در استان، داشته باشیم.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، با اشاره به اینکه اکنون شاهد آسیب‌هایی در سطح جامعه هستیم که برای هرکدام از آن‌ها باید پیوست‌های قرآنی در نظر گرفته شود، اظهار کرد: باید نسخه قرآنی برای درمان این آسیب‌ها به‌ویژه موارد بسیار کوچک امنیتی که در روزهای گذشته شاهد آن‌ها بودیم، پیچیده شده و با نسخه قرآنی به تسکین این درد بپردازیم و در دهه مبارکه فجر نیز برنامه‌هایی داشته باشیم که با تمسک به قرآن این فتنه‌های بسیار ریز نیز پاک شود.

وی با اشاره به اینکه در دفتر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان، در سال جاری سند راهبردی توسعه فرهنگ قرآنی استان، در افق ۸ ساله ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۴ تهیه و تدوین شد، ادامه داد: کار تهیه این سند توسط دانشمندان و هیئتی از متخصصین قرآنی استان لرستان به دبیری محمد لروند، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، تحت نظر نماینده ولی‌فقیه در استان، تهیه شده که کار آن تا ۹۰ درصد پیش رفته است.

احمدی عنوان کرد: این سند هنوز تکمیل نشده و تقاضا داریم افرادی که در این جلسه حضور دارند و در حوزه نشر مفاهیم و تفسیر قرآن کریم و علوم قرآنی، کمک کنند که ضعف‌های این سند رفع شده و تا پایان سال، به‌عنوان سند راهبردی فعالیت‌های قرآنی استان، بتوانیم آن‌را تدوین کرده و رونمایی کنیم.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به اینکه چهار برنامه پیشنهادی برای سه ماهه پایانی سال ۹۶ در قالب شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان پیشنهاد شده است، اظهار کرد: اولین برنامه برگزاری برنامه‌های دهه مبارک فجر با یک رویکرد و پیوست کلی، دومین برنامه برگزاری جشنواره ملی شعر آیات با موضوع قرآن و عترت، سومین حمایت از مؤسسات فرهنگی مردمی قرآن و عترت لرستان و چهارمین برنامه برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، است.

وی در رابطه با جشنواره ملی شعر آیات، گفت: ۴۵۰ شاعر ممتاز قرآنی کشور در این جشنواره شرکت کردند که حدود ۲۵۰۰ اثر به دبیرخانه رسیده است.

احمدی با اشاره به این‌که مراسم اختتامیه جشنواره ملی شعر آیات، بهمن ماه سال جاری، با حضور شاعران و مدیحه‌سرایان قرآنی کشور، همزمان با جشن‌های دهه فجر، برگزار خواهد شد، اظهار کرد: ستاد استانی جشنواره نیز هفته آینده در استانداری برگزار خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =