اعتمادآنلاین نوشت: یک نماینده تهران در مجلس اظهارداشت: بر طبق آنچه مسئولان سازمان اطلاعات استان تهران گفتند 2 دانش آموز در میان بازداشتی‌ها حضور داشتند و اعلام کردند که کار آنها را پیگیری می‌کنند و به نظر می‌رسد آن‌ها مشکل خاصی ندارند.

فریده اولاد قباد نماینده تهران و عضو فراکسیون امید در خصوص زمان بازدید مجمع نمایندگان استان تهران از زندان اوین، گفت: رییس مجمع نمایندگان استان تهران پیگیر بازدید از زندان اوین است اما این موضوع یک روال اداری دارد که باید طی شود.

وی تصریح کرد: در جلسه ای که با مسئولین سازمان اطلاعات استان تهران داشتیم به ما گفتند آمار بازداشتی ها نسبت به روزهای اول رو به کاهش است. اسامی دانشجویان بازداشتی که از سوی شورای صنفی به دستم رسیده بود را به یکی ازمعاونت های سازمان اطلاعات استان تهران نشان دادم که گفتند اکثریت آزاد شده اند.

این نماینده مجلس ادامه داد: به گفته مسئولین اطلاعات تهران تعدادی از این افراد که بازداشت شده اند در حال طی کردن فرایند قانونی هستند و از تعداد افراد بازداشتی کم می شود.

اولاد قباد در خصوص اینکه برای بازداشتی های آزاد شده، پرونده قضایی تشکیل شده است یا خیر، اظهار بی اطلاعی کرد اما گفت: به نظر نمی رسد در صورت تشکیل پرونده قضایی این افراد آزاد شوند. البته بنده به صورت دقیق اطلاعاتی ندارم و باید از مسئولین بپرسم.

وی در پاسخ به اینکه آیا خودکشی سینا قنبری نیز در این جلسه مطرح شد؟ گفت: سینا قنبری توسط نیروی انتظامی بازداشت شده بود و در آن جلسه تنها مسئولان اطلاعات استان حضور داشتند. بنابراین این موضوع قرار است از ناحیه نیروی انتظامی پیگیری شود. البته در بازدید مجمع نمایندگان تهران از زندان اوین قطعا خیلی چیزها شفاف خواهد شد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات اظهارداشت: برخی از بازداشت شده‌ها از سوی سازمان اطلاعات و برخی از سوی نیروی انتظامی، بازداشت شده اند بنابراین آمار دقیقی از بازداشتی‌ها نیست اما در جلسه هفته گذشته پیشنهاد دادیم که هماهنگی برای ارائه آمار بازداشتی‌ها ایجاد شود که مسئولان اطلاعات استان اعلام کردند پیگیر این موضوع هستیم. امیدواریم تعاملی که ما از مسئولین خواستیم برقرار شود تا آمار دقیقی را به مردم اعلام کنیم.

اولاد قباد در پاسخ به اینکه آیا در میان بازداشتی‌های سازمان اطلاعات استان تهران دانش آموز نیز بوده؟ تاکید کرد: بر طبق آنچه مسئولان این سازمان گفتند 2 دانش آموز در میان بازداشتی های سازمان اطلاعات حضور داشتند اما در آن جلسه ای اعلام کردند که کار آنها را پیگیری می کنند و به نظر می رسد آن ها مشکل خاصی ندارند. بیشتر دانشجویان و دیگر افراد جامعه جزو بازداشتی های اطلاعات هستند.

وی خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان تهران پیگیر وضعیت افراد بازداشت‌شده در زندان اوین هستند. در جلسه روز چهارشنبه مجمع نمایندگان تهران با مسئولین اطلاعات استان قرار شد که این جلسات ادامه داشته باشد.

29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =