۰ نفر
۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
با لبخند هم می توان خدمت کرد

خوش اخلاقی در طبیعت و سرشت بعضی از افراد وجود دارد، این "حسن" نعمتی بزرگی است و شکرش بر همگان واجب خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ بسیاری از کودکان از همان دوران کودکی صفاتی همچون صبور بودن، قانع بودن، و آرام بودن را از خود بروز می دهند اینها کسانی هستند که خوش خلقی را بدون زحمت از راه طبیعت و ژنتیک به دست آورده اند.

اما بسیاری نیز هستند که طبیعت تند و آشفته ای دارند این افراد برای بدست آوردن خوش اخلاقی باید زحمت بکشند، صبر و استقامت، مدارا و فرو بردن خشمشان را تمرین کنند، بدیهی است که خوش اخلاقی از سوی این افراد ارزشمندتر و با فضیلت تر است.

این تفاوتها نزد خداوند پوشیده نیست و خدای بزرگ به کسانی که برای بدست آوردن اخلاق نیک تلاش می کنند، اجر فراوان می دهد.

خوش خلقی در دین ما، بسیار سفارش شده تا جایی که گاهی تمام دین دانسته شده است، در حدیثی آمده است که شخصى خدمت رسول خدا صلى اللَّه علیه و آله رسید و روبروى حضرت قرار گرفت و از ایشان سؤال كرد که دین چیست؟ حضرت فرمودند"حسن خلق".

در مواجهه دو نفر با يكديگر و پيش از هر سخن و عمل، دو صورت با هم رو به رو می شود، مواجهه دو انسان با هم و كيفيت اين رويارويی چهره ها، نقش عمده در نحوه گفتار و رفتار دارد و رمز گشايش قفل دلهاست.

برخورد با چهره باز با ديگران، آنان را آماده تر می سازد تا دل به دوستی با شما بسپارند.

خنده رويی و بشاش بودن، ديگران را دل و جرأت می بخشد تا بی هيچ هراس و نگرانی با شما باب آشنايی را باز كنند و سفره دلشان را پيش شما بگشايند.

فرهنگ کیانی، رئیس بانک ملی شعبه ابن سینای همدان، یکی از افرادی است که با روی گشاده و لبخند هر روز خود به صدها نفر خدمت رسانی می کند.

وی به خبرنگار ما می گوید: من از کودکی یاد گرفته ام، مردم را همچون خانواده خودم دوست داشته باشم و در حد و توان محدودم، در خدمتشان باشم.

کیانی افزود: پدرم اسم من را فرهنگ گذاشت و از کودکی و جوانی به من آموخت که "فرهنگ" خوب بودن و دوست داشتن را سرلوحه کارهایم قرار دهم.

وی خاطرنشان کرد: در طول 26 سال خدمتم در بانک نیز، سعی کرده ام در چهارچوب قانون و اختیارات، با خوش رویی در کنار مردم و همشهریانم باشم.

لازم به ذکر است، اکثر مشتریان و مراجعه کنندگان این شعبه از بانک، از رفتار مشتری مدار و مردمی "فرهنگ کیانی" تقدیر و تشکر کردند.

در آخر باید گفت: هنرمند كسی است كه بتواند غبار غم را از خاطره ها بزدايد، به قول حضرت حافظ:

"سمن بويان، غبار غم چو بنشينند، بنشانند"
"پری رويان قرار از دل چو بستيزند، بستانند"

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =