نامه‌نیوز نوشت: عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اگر بر آنچه که در گذشته، اتفاق افتاده است، مروری داشته باشیم به این نتیجه خواهیم رسید که بهتر است از وضعیت سهم‌خواهی جناحی که در نهایت موجب خسارت برای نظام می‌شود، گذر کنیم.

احمد کریمی اصفهانی دبیر کل جامعه اصناف و بازار گفت: جدیدا به یک نظر خاص رسیده ام. ما خسارات سنگینی را از زمان جداسازی بین اصلاح طلب و اصول گرا دیده ایم؛ همان گونه که میان جامعه روحانیت و مجمع روحانیون مبارز، این جداسازی انجام شد. اگر بر آنچه که در گذشته، اتفاق افتاده است، مروری داشته باشیم به این نتیجه خواهیم رسید که بهتر است از وضعیت سهم خواهی جناحی که در نهایت موجب خسارت برای نظام می شود، گذر کنیم. ید واحدی بشویم در برابر دشمنان. باید بتوانیم از این مرزبندی های جناحی عبور کنیم و منافع حزبی و گروهی مطرح نباشد و صرفا اسلام و نظام برای ما مهم باشد. نظامی که بر پایه ایدئولوژی قوی اسلامی بنا نهاده شده است را بتوانیم به پیش ببریم و آن را به موفقیت نزدیک کنیم. بایستی سعی کنیم شایستگان امور را در دست بگیرند و آنچه که خیر است رقم بخورد.

اهم اظهارات کریمی اصفهانی به شرح زیر است:

* با اینکه آقای رئیسی یک بخش از جامعه را با خود همراه سازند، آقای عارف یک بخش دیگر جامعه را داشته باشند مخالفم؛ هرکدام که بهتر می توانند شایستگان را به میدان بیاورند تا آنچه که از مجلس به عنوان قانون خارج می شود بتواند به اقتدار نظام کمک کنند. نه تنها در بعد قوه مقننه بلکه در قوه مجریه نیز، وزرای کارآمدی امور را به دست بگیرند. باید بپذیریم که دشمن مشترک داریم؛ استکبار همه ما را هدف گرفته و اگر خدایی ناکرده فردا روزی برای نظام مشکلی پیش بیاید، این نیست که به واسطه لبخندهای یک جناح سیاسی، با آن همکاری کند؛ این طور نیست، با همه ما دشمنی دارد.

*{در خصوص ادامه ساز و کار جمنا و حضور این جبهه در انتخابات مجلس 98}: از اول اعتقادی به جمنا نداشتم و بعدا هم نخواهم داشت؛ با این مباحثی هم که مطرح کردم، نمی توانم بگویم چه گروهی می تواند به تنهایی نقش مؤثر در پیش برد اهداف داشته باشد. معتقدم هیچ یک از گروه های سیاسی برای پیشرفت کار و اصلاح امور نظام جمهوری اسلامی، قابل قبول نیست. نکته ای برای مجلس آینده بسیار مهم است و هم اصلاح طلب و هم اصول گرا بایستی به آن توجه کنند این است که باید بدانیم امروز و با توجه به تهاجمی که در عرصه بین الملل داریم و مشکلات داخلی که به وجود آمده، باید تمام متخصص اقتصادی را به کار بگیریم؛ نه تنها کسانی که به صورت تئوری مسائل اقتصادی را می دانند. به لحاظ منابع طبیعی بسیار قوی هستیم و حدود 7 درصد منابع و ذخایر طبیعی را داریم در حالی که، تنها 1 درصد از جمعیت جهان را داریم. پس یک جای ماجرا، اشکال دارد که وضع اقتصادی این چنین است. آن هم سوء مدیریت وجود دارد. معتقدم بحران اقتصادی نداریم، بلکه بحران مدیریت داریم. باید روزی برسد که این سوء مدیریت که مانعی برای پیشرفت شده است را حل کنیم.

*{در خصوص مشی ابراهیم رئیسی و فاصله گرفتن ایشان از سیاست و تمرکز بر امور آستان قدس رضوی}: در آن نشست عمومی که هر دو جناح با یکدیگر برگزار خواهند کرد و توضیح دادم، در آن افراد در جای خودشان قرار خواهند گرفت. اینکه ایشان در چه جایگاهی قرار خواهند گرفت، عقلا و بزرگان کشور باید به این جمع بندی برسند که جایگاه ایشان کجاست. فرقی هم ندارد، برای هر فرد همین است؛ اگر من هم قرار باشد جاروکشی کنم، باید آن را بپذیرم. 

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =