علیرضا سعیدی*

از دیشب در جاده های منتهی به تهران هزاران ماشین در برف مانده اند و عکس و.گزارش است که از این بندگان خدا در فضای مجازی دست به دست میشود

چرا برای یک حادثه طبیعی قابل پیش بینی که حداقل سه روز قبل هشدار بارش آن را هواشناسی داده بود باز هم غافل گیر شدیم
آیا امکان آن را نداشتیم تا با اطلاع رسانی گسترده به مردم از چند روز قبل از محبوس شدن آنها در اتوبانها جلوگیری کنیم؟

آیا نمی توانستیم همچون مدیران استان گیلان که چهار روز قبل از بارش از تشکل های مردم نهاد خود برای مدیریت بحران برف درخواست کمک کرد و از پتانسیل مردمی برای عبور از بحران ما هم کمک می‌گرفتیم؟

آیا وقت آن نرسیده است که مدیران بحران ما متوجه آن بشوند که دوران پدر سالاری به سر آمده و باید به توان و درایت مردم در مدیریت شهر و کشور خودشان اعتقاد پیدا کنند؟

متاسفانه این روزها، برای مدیریت بحران کشور ما روزهای تلخ و تاریکی است، روزگاری شده است که اقایان در مدیریت بحران کشور، نه تنها از تجربیات تلخ گذشته درس نميگيرند بلکه با طرح هایی همچون طرح استانهای معین برای زلزله شهر تهران، نشان می دهند که نه تنها با زلزله های بزرگ آشنا نیستند بلکه به توان و قدرت مردم کشورشان هم بی‌ اعتقاد هستند. 

تهران با چنین شیوه‌های مدیریتی در بحران، شهری بی‌دفاع است.

* دبیرکل جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران

۴۲۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 749860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    25 0
    ستاد مدیریت بحرانی که حقوقشان هر ماه برای ملت ما خود بحرانی عظیم است
  • شهرام IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    11 0
    از چهارشنبه گذشته اخبار مربوط به بارش برف به طور مکرر توسط سازمان هواشناسی در بخشهای مختلف خبری سیما پیش بینی و اطلاع رسانی شده و البته در صورت عدم توجه به هشدارهای هواشناسی ممکن است چنین گرفتاریهایی هم پیش بیاید.
    • حمید A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
      5 2
      باید منطقی باشیم نمیشه که کلی دستگاه و نیرو استخدام کنیم برای سالی ۳روز برف در سال.همه کانال ها و خبر گزاری ها برف رو اطلاع رسانی کردن ولی هم مسولان و هم مردم بی توجه بودند که الان انقدر تو جاده موندن.فقط نمیشه مسولان رو مقصر کرد طرف یدونه زنجیر چرخ ساده تو ماشین نداره مگه چقدر نیرو امدادی داریم که انتظار دارید هم زمان کل جاده ها مستقر باشیم
  • بی نام RO ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    17 0
    برای اینکه افراد شایسته ای مدیریت نمی کنند.
  • بی نام BE ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    8 0
    نهران که شهری بی دفاع باشد سایر شهرهای کشور جای خودش را دارد. ایا هنوز هم وقت آن نرسیده که در انتصابات تخصص را مد نظر و شاخص تعیین کننده قرار دهیم؟ البته خرج از کیسه مهمان شوم بخت نجیب صبور و ساکت باشد، نتیجه همواره همین است...
  • بی نام SE ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    4 0
    با هر برفیم مدرسه هارو تعطیل میکنن اون وقت ما شاد میشیم که تعطیل کردن. وقتی بعد این همه سال هنوز این یه قلم مدیریت نشده دیگه بحثی نیست. هیچ جای دنیا این اتفاق نمیوفته مگر اینکه انقدر سنگین باشه که راه ها همه بسته بشن.
  • آرش A1 ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    0 7
    5 ماه خشکسالی بسیار شدید بود و باران و برف به خاطره ای دور تبدیل شده بود و آمدنش هم باورپذیر نبود.اگر از ابتدای سال بارش تدریجی و نرمال را بجای آلودگی هوا و گرد و خاک میداشتیم به مرور عادت به فصل میکردیم و غافلگیر نمیشدیم
  • داریوش A1 ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    21 0
    چون ما مدیریت جهانی بلدیم و داریم جهان را مدیریت میکنیم
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    7 0
    بخشی از مدیریت بحران هم مربوط به مردمه. الان با تلگرام و کلا اینترنت، دیگه کسی نیست که ندونه دو روز دیگه هوا چطوریه. اما ملت انگار نه انگار. همینجوری راه می افتن تو جاده ها بدون زنجیر چرخ و بدون تجهیزات. هم خودشون می مونن هم برای اون اقلیتی که مجهز هستن مشکل درست می کنند. بی انضباطی از صدر تا ذیل مملکت مارو فراگرفته.