ضرورت ممانعت از حفر چاه های غیرمجاز معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در این جلسه به اهمیت آب برای استان و مشکلات کم آبی استان اشاره کرد و یاد آور شد: ممانعت از حفر چاه های غیرمجاز و برخورد با فعالیت چاه های فاقد پروانه باید به جد مورد اهتمام قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه مازندران ، علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مازندران به اهمیت آب برای استان، مشکلات کم آبی، کاهش نزولات آسمانی و افت سفره های آب زیرزمینی استان اشاره کرد و یاد آور شد: ممانعت از حفر چاه های غیرمجاز و برخورد با چاه های فاقد پروانه باید به جد مورد اهتمام قرار گیرد.

معاون استاندار بر تغییر واریته های کشت ( کشت جایگزین ) و استفاده از بذرهایی که به آب کمتری نیاز دارند از سوی جهاد کشاورزی استان تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: طرح پلاک دار کردن ادوات کشاورزی از جمله اقدامات و طرح هایی است که اجرای آن ضرورت دارد.

یونسی با بیان این که در کشورهای توسعه یافته برای مهار نزولات آسمانی و آب های سطحی برنامه علمی دارند، افزود: برنامه های آموزشی در راستای ذخیره سازی روان آب ها و افزایش آب سفره های زیر زمینی برگزار شود.

وی حرکت به سمت توسعه همه جانبه با حفاظت از محیط زیست را موضوعي اساسي تلقی نمود و تصریح کرد: همه دستگاه های مسئول باید با برنامه و نگاه به افق کار نسبت به تحقق سیاست ها در زمان مشخص با رعایت الزامات زیست محیطی اهتمام نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، در ادامه بر اجرای کامل برنامه های ملی مبارزه با قاچاق کالا بمنظور دست یابی به اهداف این طرح ها تاکید کرد و اظهار داشت: اجرای طرح رجیستری تلفن همراه، اجرای سامانه جامع انبارها و شرکت های پخش، مبارزه با کالای قاچاق دخانی و استفاده کنندگان از برندهای خارجی بصورت غیر مجاز  مورد توجه قرار گیرد.

در ابتدای این جلسه علی پیرفلک، دبیرکمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، ضمن اعلام کشف حدود 330 میلیارد ریال کالای قاچاق در 10 ماهه سالجاری با تشکیل حدود 2000فقره پرونده در محاکم قضایی و تعزیرات و بازداشت حدود 1600 متخلف و متهمین اقدامات و عملکرد کمیسیون در ابتدای سالجاری تاکنون و برنامه های آینده را تشریح نمود.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =