درست در روزی که خبر استخدام ۳۰۰ زن در وزارت دادگستری عربستان برای نخستین‌بار در رسانه‌ها منتشر شد، یک نماینده مجلس با اشتغال زنان در ایران مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از این که عربستان در راستای تصمیم‌های جدیدش، بسیاری از موانع قانونی را برای زنان از جمله ممنوعیت رانندگی یا ممنوعیت حضور در ورزشگاه‌ها کنار گذاشت، حالا نوبت به استخدام آنها در وزارت دادگستری رسیده است.

اینطور که ایسنا به نقل از النشره نوشته، به دنبال تصمیم ولید صمعانی، وزیر دادگستری عربستان مبنی بر ایجاد فرصت‌های شغلی برای زنان سعودی، منابع عربستان از تصمیم این وزارت‌خانه درباره استخدام ۳۰۰ زن خبر دادند. این اقدام برای نخستین بار در تاریخ وزارت دادگستری صورت می‌گیرد و زنان عربستانی استخدام شده در قسمت مطالعات اجتماعی، قضایی، حقوقی و دستیار امور اداری فعالیت خواهند کرد.

پیشتر هم صمعانی تاکید کرده بود که وزارت دادگستری مایل است زنان را در این وزارت‌خانه استخدام کند، زیرا این امر در تسهیل ارائه خدمات به زنان در زمینه قضایی و جمع‌آوری اسناد حائز اهمیت است.

در عین حال، در چنین شرایطی که دیگر کشورها راه توسعه را با حضور زنان باز می‌کنند، ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در کانال تلگرامی‌اش نسبت به اشتغال زنان واکنش نشان داده و گفته: استخدام زنان مشکل بزرگی است.



او در کانال تلگرامی‌اش اینطور نوشته: «تا زمانی که مرد بیکار و تحصیلکرده هست، چه لزومی دارد که بانوان مشغول به کار شوند. بیش از 60 درصد استخدامی‌های سال قبل و امسال، بانوان هستند و این معضل بسیار بزرگی است. زمانی که پسر بیکار و تحصیلکرده داریم، اولویت استخدام با آنهاست تا بتوانند تشکیل خانواده بدهند. اما به جای آن بانوان مشغول کار می‌شوند و همان خانم هم حاضر به ازدواج با یک پسر بیکار نیست.»

اما محدثه هادی، حقوقدان و وکیل نجف‌آبادی، در یادداشتی، نسبت به این اظهارات نوشته است: با هر کلام سطحی شما، حیثیت شهر ما مخدوش می‌شود.

او در این یادداشت تاکید کرده: آقای ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون! اظهارنظر عجیب اخیرتان را که در تضاد با اصل بیست و هشتم قانون اساسی و اطلاق آن درباره تمام ایرانیان فارغ از جنسیت آنهاست، خواندم. فرموده بودید تا زمانی که مرد بیکاری وجود دارد، لزومی به اشتغال بانوان نیست! بنظرم رسید که شما از آن نسلی هستید که بعید نیست اگر روزی دستتان و زورتان برسد بگویید که تا زمانی که مرد زنده وجود دارد، چه لزومی دارد که زن زنده وجود داشته باشد!

این حقوقدان همچنین اشاره داشته: شما حقوقدان باسابقه‌ای که یک کرسی قانونگذاری را در مجلس شورا به لطف موکلینتان اشغال کرده‌اید و در عصر پیشرفت و رسانه با حدس همکاری داعش با پاول دوروف، سودای تعطیلی تلگرام در سر می‌پرورانید، بهتر است محتاطانه‌تر سخن بگویید چرا که پشت هر کلام سطحی شما، حیثیت شهر ماست که مخدوش می‌شود.

محدثه هادی در ادامه این یادداشت آورده است: محض اطلاعتان زنان ایرانی، نیمی از جمعیت این کشور هستند. محدود کردن آنها همانقدر مضحک است که محدود کردن مردان. پسندیده‌تر است که به جای محروم کردن زنان از حقوق انسانی و اجتماعی‌شان، فرصت‌ها را برابر کنید و دولت را به انجام تکلیف مصرح در اصل بیست و هشتم قانون اساسی وادارید و انرژی و هزینه را در آموزش خانواده‌ها و به روز کردن کلیشه‌ها صرف کنید و تأثیر آن را در تحول رسوم غلط و کاهش آمار اختلافات، مشاهده و لمس کنید. به امید برقراری اخلاق و انصاف.

47234

کد خبر 750440

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 93
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    49 24
    دست مردم نجف آباد درد نکنه
    • عرفان A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
      25 7
      این نماینده کاملا درست گفته... چون مردها برای تامین مالی خانواده میروند سر کار... زن ها فقط برای رفاه بیشتر خودشون و خوش گذرونی و تجملاتی زندگی کردن
  • بی نام IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    80 58
    حرف نماینده درسته
    • کدخدا AU ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
      25 8
      حتی باید زنانی که استخدام شدند را بازخرید کرد تا بروند منزل. باور کنید در اداره ما زنان یا مرخصی زایمان تشریف دارند و یا پاس شیر. خدایی چه کار کردنی است. مرد بیاورید که نان آور است.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    74 69
    بیجا کرده. استخدام بر اساس شایسته سالاری باید باشد. مرد و زن نداره.
    • بی نام A1 ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
      23 6
      اول فکر کن بعد سخن بگو. توی عرف جامعه ما نون آور خانواده مرد هست و این کار رو وظیفه اون میدونن پس اولویت هم باید با مرد باشه
    • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
      30 5
      اگه قراره برابری شغلی باشه پس مهریه و نفقه معنی نداره. نمیشه که هم خدا هم خرما
    • بی نام IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
      21 3
      پس مخارج زندگی هم به گردن مرد نیست و هر کسی دنگ خودشو بده
    • بی نام IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
      4 4
      اگه مهریه و نفقه معنی نداره که برای انجام کارهای خونه تون خدمتکار بگیرید و برای نگهداری بچه هاتون هم پرستار. شما هم تو کارهای خونه و بچه ها دنگ خودتون رو انجام بدید. زنی که شاغله دو برابر بار زندگی رو بدوش می کشه که اغلب برای جبران درآمد کم آقایونه. واقعا اینهمه زحمت برای این مردای نمک نشناس ارزش نداره تازه آخرش هم میگن مگه تو خونه چه کار سختی انجام میدی اگه سخت نیست شما هم در کنار همسر شاغلت به کارای خونه و بچه ها رسیدگی کن ای مرد باغیرت اگر هم همسرت شاغل نیست با حرفات کارهاش رو بی ارزش نکن اگه بچه داری سخت نبود یه پرستار بچه ماهی دو تومن نمی گرفت اونهم بچه های امروزی
    • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
      4 6
       آقای نماینده درسته که یکی از دلایل کاهش آمار ازدواج و افزایش طلاق بیکاری و درآمد نداشتنه اما از دلایل دیگرش هم وجود چنین مردان خودخواهیه که همه چیز رو بنفع خودشون می خوان. مهریه و نفقه قانون اسلامه که بر فرض محال اگر قابل تغییر باشه خیلی چیزای دیگه مثل قانون سهم الارث هم باید عوض بشه. واقعا چرا آدم باید با چنین مردای خودخواهی زندگی کنه که همه زحماتت رو نادیده می گیرن
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    77 46
    کاملا موافقم که بار زندگی بر دوش مردان بیشتر است و بیشتر طلاق ها برای بیکاری جوانان و عدم توانایی اداره زندگی است
  • مريم ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    47 42
    خانم هادي درست فرمودند..زن ومرد مساوي هستند هركدام شايسته ،ارجح براي كاركردن...ضمني كه بانوان تحصيلكرده درجامعه امروزي بيشتر هستن وفقط شغل ضامن ازدواج نيست...
  • رضا IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    58 47
    حرف حساب پاسخ نداره. درست گفته
  • علی A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    45 34
    حرف زدن بلد نیستی حرف نزدن که بلدی...
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    36 23
    این نظردرست است. اما به شرطی که حقوق مرد جوری باشد که کفاف زندگی را بدهد در حالی که با کارکردن خانمها هم کاملا موافق هستم چون هم کمک به اقتصاد خانه میشود هم برای تربیت بچهها در اجتماع بودن لازم است .
  • بی نام DE ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    45 12
    این آمار بیش از شصت درصد استخدامی ها که خانم ها هستند رو از کجا آوردید؟ منبع موثقی هم داره این آمار؟ یا از اون آمارهای بی اساس هست که مسئولین همینجور رو هوا میگن؟
  • بی نام A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    68 2
    آقای نماینده ناراحت نباشن الان زن و مردش باهم بیکارن
  • امین IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    48 46
    حقیقتا درست گفته.. فساد در جامعه بدلیل عدم به اشتغال پسراست.
  • حسین IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    32 40
    واقعا با نظر آقای نماینده موافقم دقیقا مثال تو فامیل و محل و دانشگاه زیاد درایم
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    21 39
    همه زنان استعفا بدهند اما حقوق همسرانشان را دو برابر کنید. جاهای خالی را به اقایان بیکار بدهید. هم مشکل اشتغال حل می شوند و هم زنان در خانه راحت تر و بهتر هستند
    • مصیب A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      4 1
      شما مجرديد فقط غصه خودتون رو ميخوريد اون بنده خدایی که متاهله و باید غصه خرج روزانه زن و بچه و هزار یه خرج دیگه رو بده چی باید بگه
  • شهروند A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    27 43
    این همه پسر بیکار اون وقت دخترا استخدام میشن ‌ پسر خانه دار داشتیم؟
  • محمدرضا A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    45 20
    حتما قرار نیست همه ازدواج کنند. و هرکس صلاحیتش بیشتر باشه کار رو مال خودش میکنه.
  • عبدالکریم A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    21 49
    دقیقا همین است و وقتی یک خانم می رود سرکار دیگر دستش تو جیب خودش هست و حتی به ازدواج و تشکیل کانون خانواده هم فکر نمی کند و این کارها به صلاح نیست
    • بی نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
      1 5
      اونوقت به صلاح خانمها نیست یا آقایون بفرمایید ازدواج هم زوری بشه خیلی از خانمهایی که نمی خوان ازدواج کنن به پشتوانه خونواده خوبشون هست نه شغل و درآمدشون. هرکسی باید با همکفوش ازدواج کنه اگر پیدا نشد مجبور نیست حتما ازدواج کنه و یه عمر اذیت بشه.
  • بی نام AT ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    30 9
    حاجی از جامعه بیخبری. فقط همین رو میتونم بهت بگم
  • بی نام AT ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    33 17
    دست از این همه تبعیض علیه زنان بردارید تو رو خدا. الحمدلله از شان مدیریت آقایان که یک مو کم نشده
  • بی نام AT ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    36 20
    تمام تلاشتون رو صرف جنگیدن با زنان کرده اید. کمی به فکر مشکلات مملکت باشید ثواب داره
  • بی نام AT ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    29 7
    حتما با خودش فکر کرده به به عجب راه حل بکری دادم برای حل مشکلات
  • مصیب A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    17 29
    عزیز من اولا اینجا کجا عربستان کجا. گذشت که پز گذشته رو به عربستان میدادیم. اتفاقا توی این شرایط بد اقتصادی و بیکاری با توجه به اینکه معمولا مرد نان آور خانواده هست حرف بی راهی هم نیست . خدا نکنه مردی جلو زن و بچش شرمنده بشه. به نظر من تا این شرایط رو داریم همون بهتر که اولویت کار با مرد ها باشه که بتونن خرج زن و بچشون رو دربيارن. خواهشا برخورد احساسی نشود. اگه به امید خدا رسیدیم که جایی که مشکل بیکاری نداشتیم اونوقت باید بشینیم مثل عربستان بگیم در زمینه کار نباید جنسیت دخیل باشد.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    25 23
    خب مردها هم برن سرکار کسی جلوشونو نگرفته. خودشون اهل کار نیستن ما چیکار کنیم؟ والا
  • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    33 17
    استخدام باید براساس شایستگی باشه نه جنسیت آقای محترم
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    23 29
    راست گفته والا....این یک حقیقت غیر قابل انکاره ...
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    29 20
    همه چی که تو این مملکت واسه آقایونه. حالا یه کارم میخواد بگیرید از خانوما؟
    • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
      11 4
      میشه از اون همه چیز دویاسه مورد رو مثال بزنی که برای آقایونه اگر منطورت مواردی مثل ورود به ورزشگاه هاست که خوب همونطورکه خانم هارو به استادیوم مردونه راه نمیدن ورزشگاهها و باشگههای زنانه هم آقایون رو راه نمیدن
  • مستقل IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    20 31
    کاملاً با نظر نماینده مذکور موافق هستم.اولویت اشتغال مردان در نهایت منجر به حفظ و تحکیم بهتر خانواده میشود.اگر چه که نظر ایشان را بنابر ادعای خانم وکیل در رابطه با تعطیلی تلگرام را قبول ندارم.
  • بی نام A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    23 12
    چیکار کنن خانوما؟ برن فوتبالیست شن؟ .........................
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    24 17
    والا ما تو هیچ محله ای ندیدیم یه رفتگر خانوم یا یه قصاب خانوم یا مکانیک خانوم یا عمله بنای خانوم ..... هر چی شغله که واسه آقایونه. من نمیدونم ایشون چی میگه
  • زهرا IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    24 15
    واقعا مضحکه، چنین آقایونی مثل سم برای هر جامعه متمدنی در قرن 21 محسوب میشه، هرچند شاید حرف دل خیلی رجال بلندمرتبه مملکت نیز باشد بازتابشم از صداوسیما بوق و کرنا کردن مکررا، دم خانوم حقوق دان گرم، مانا باشید
  • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    27 14
    میخواید اصلا بگیم خانوما زنده به گور شن؟ با ایجاد ردیف شغلی گورکن، معضل بیکاری آقایون هم حل میشه.
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    27 11
    عربستان هم آدم شد ما نشدیم
  • امیری۱۲۳ RO ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    28 25
    راست میگه حب، این مرده که باید خرج زندگی بده، این مرده باید کار و درامد داشته باشه زندگی رو بچرخونه، زن که درامد داشته باشه با مرد بیکار ازدواج نمیکنه، مردا باید کار داشته باشن تا زندکی متاهلی تشکیل بدن.
  • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    27 12
    بجای ایجاد شغل واسه آقایون نون خانوم ها رو آجر می کنید جدای از توانمندی ها و تحصیلات یک زن نمی فهمید چرخ زندگی با یه دست دیگه نمی چرخه والا آبا و اجداد انسان ها یا کشاورز بودن یا دامدار از همون اول هم زن ها کار می کردند پا به پای مردها بیکاری محصول بی کفایتی مسولانه نه کار کردن زن ها ...
  • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    36 25
    الکی شلوغش نکنید حرف ایشون کاملا درسته وقتی قانون نفقه وجود دارد و زن شاغل دو دستی از شوهرش پول میگیره و این رو حق شرعی و قانونی خودش میدونه پس فرصت های شغلی هم باید در اختیار مردان باشد تا طبق شرع و قانون نیازهای زنان را فراهم کنند
    • بی نام A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
      4 12
      کسی شلوغش نکرده، حرف بی منطق جواب داره. این آقا جامعه رو فله ای میبینه، عه این مسیر شلوغه؟ راه رو ببندین کسی نیاد از یه مسیر دیگه برین، بقیه اش هم دیگه به ما چه تو حوزه وظایف ما نیست این مدل حل مسئله کردن نه سواد میخواد نه مدرک نه حقوق آنچنانی بابت پست و مقام. زن و مرد خوب همدیگه رو پیدا میکنن، کارشون هم به نفقه و مهریه و فلان نمیکشه، با هم پیش میرن. اینجا بحث قشری از جامعه است که امتیازی ندارن و صرفا میخوان با فرمول « من خرج تو رو میدم تو هم زن من باش» پیش برن که دیگه جواب نمیده. مشکل رو باید حل کرد اون هم وظیفه آقایون مسئوله، اگر میتونن حلش کنن اگر نه برن کسی که میتونه بیاد، خلاص.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    32 24
    احسنت . نه عجب یکی درد پسران بیکار را فهمید.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    19 26
    حرف حق زده است. البته این حرف نماینده منافاتی با استخدام زنان در مشاغل مقتضی خودشان ندارد.
  • بی نام A1 ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    17 20
    نظر ایشان برای همان هفتصد نفر که تو کانالش هستند معتبره وایشان بحای فراهم کردن زمینه ی اشتغال جوانان و شایسته سالاری اوباش سالاری را ترویج می دهند
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    20 17
    احتمالا این آقا یادش رفته یه سری از رای دهندگانش همین خانمها بودن.
  • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    9 9
    بهتر است که این نماینده محترم اول تفاوت میان مرد و مذکر را دریابد، بد نظر دهند، اولا دور از جون همه مردهای واقعا مرد،‌که نایابند امروزه انقدر مذکرانی که نه تن به کار می‌دهند نه به ازدواج انقدر زیاد شده که خانم‌ها ترجیح می‌دهند به جای دست دراز کردن سمت چنین آدمهایی خودشان بروند سر کار، بعد هم بسیاری از زن‌های متاهل هم با مردانی سر می‌کنند که کمتر به تامین مخارج خانواده اهمیت می‌دهند، یعنی اگه یه زن راحت باشه و منبع درآمد و سرپناهی داشته باشه مرض نداره که راحتی خودش رو فدای کار بیرون کنه، ثالثا وقتی دانشگاه‌ها رو از دخترها پر می‌کنین واقعا این دخترها برای اینکه از عمری که پای این درس گذاشتن استفاده کنن باید چه کنند، راهی بگذارین برایشان شاید بی‌خیال کار شدند
  • بی نام DE ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    22 21
    خانم تحصیل کرده ام و تا حدی باهاش موافقم. الان خواهرم می تواند تا هروقت که خواست منزل پدرم بماند و به راحتی از خانواده برای دانشگاه،تفریح و لباسهایش پول بگیرد اما این امکان برای برادرم وجود ندارد و شاگردی می کند تا پول لباس ها و دانشگاهش را کسب کند.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    17 20
    بدون توجه به گرایش سیاسی , این نماینده داره درست میگه . بخدا هیچکس توی مراسم خواستگاری نمی پرسه خانم زاده چکاره هست . البته بهتره اولویت رو نه به زن و نه به مرد بدن بلکه اولویت رو به نان آور بودن بدن .
  • مسعود IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    17 20
    دقیقا درست میگه
    • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      2 9
      از منفی هایی که گرفتی خجالت بکش
  • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    13 1
    سرکار خانم هادی مطلب شما در مورد برابری فرصتها بین مردان و زنان در جامعه مطلبی کاملا درست و حتی بدیهی در کشورهای مترقی دنیا است اما خانم هادی اگر بوی رجلیت را از کلام آقای ابوترابی به کنار بزنیم ایشان از یک آسیب اجتماعی سخن می گوید هر چند سوراخ دعا را گم کرده است .شما لطفا تشکیل خانواده و قوانین حاکم برآن مثل پرداخت مهریه و به خصوص پرداخت نفقه را در ایران بررسی کنید هیچ شباهتی به جوامع مدرن و جوامعی که آن را مترقی می دانیم وجود ندارد ،چه معنی دارد در جامعه ای که ما قائل به حقوق برابر هستیم و زن و مرد هر دو کار می کنند و حقوق می گیرند صرفا مرد موظف به پرداخت هزینه زندگی باشد؟ همین قانون، مردان را از تشکیل خانواده بر حذر می دارد و گاهی به فروپاشی زندگی می کشاند.
  • بی نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    16 7
    خداوند عقل و دانش اگر زنی سرپرست خانوار باشد چه کند؟
  • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    19 18
    احسنت یکی پیدا شد حرف جماعت بیکاران را بزند این حرفو سالیان سال هست در ادارت میگیم بازهم زنان استخدام شدند آنهم کساتی که شوهرانی با دارایی بسیار و بی نیاز هستند
    • بی نام A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
      3 5
      آقایون هنوز دنبال کارمندی هستن و میخوان جای امن داشته باشن، بابا مگه اون خانم چقدر داره حقوق میگیره؟ خود خانم ها به فکر اینن که پیشرفت کنن و کارمندی رو بذارن کنار بعد شما هنوز نشستین که به عنوان کارمند استخدام بشین؟
    • بی نام A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
      2 1
      از اون حرفا بودااا
  • نگار RU ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    20 13
    تا زمانی هم همچنین ذهنیت هایی که مال دوران عصر حجر هستند به جای ما و برای تصمیم میگیرند، نه تنها پیشرفت نمیکنیم بلکه پس رفت هم داریم. همون چیزی که الان داره اتفاق میوفته
  • بی نام A1 ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    17 7
    کاملا موافقم مگر اینکه شروط جاری در ازدواج ها مانند واجب اانفقه بودن زن برداشته شود و برابر حقوق مرد و زن به صورت کامل اجرا شود یعنی نه مهریه نه نفقه و چیزهای دیگر به عنوان وظیفه اجتماعی به مرد تحمیل نشود
    • بی نام IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
      3 6
      خانه داری و بچه داری هم به زن تحمیل نشود
  • بی نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    8 16
    کاملا موافقم
  • nim A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    13 17
    کاملا درست و حساب شده میگه تو وضع بیکاری مملکت ما واقعا هم همینطور هست
  • بینام A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    16 14
    با سلام من جوانانی را می شناسم که همسر می خواهند ولی به علت بیکاری نمیتوانند زن بگیرند در ضمن من خودم یک زن هستم امیدوارم راه نجاتی پیدا شود .
  • بی نام A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    13 4
    چرا ناراحت هستی واقعیت اینه با تحصیلات بالا هم با پسرها ازدواج نمیکنند میگن بیکاری اگر پدر وضع مالی خوب باشد شاید تا حدودی کسی که از نظر ظاهر بد نباشد قبول کند
  • سعید IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    19 15
    از هر طرف به موضوع نگاه کنیم تا حدودی حق با ایشونه . تو جامعه که خودمون نگاه سنتی داریم، طلب مهریه میکنیم، شیربها میخوایم، از پسر خونه و ماشین و ... میخوایم و ... تو خونه میشینیم میخوریم میخوابیم میگیم پسر باید کار کنه خرج زن و بچه بده، حق هم باید به مرد داده بشه که اولویت تو کار دادن و تحصیل و ... با مرد باشه. هر موقع هم عشق کنیم مهریه امون رو بذاریم اجرا و... تمام این حرفهای که بالا زدم تبعضی هست بین زن و مرد ، اما زمانی میتونیم از جامعه انتظار داشته باشیم این تبعیض وجود نداشته باشه که از خودمون شروع کنیم . وگرنه میشه هم خر و خواستن هم خرما رو .
    • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
      3 3
      می خوریم می خوابیم خجالت بکش اگه برای کار خونه و نگهداری بچه یکی رو بیاری می دونی چقدر ازت می گیره آدم با دیدگاه مردایی مثل شما که آشنا میشه واقعا فکر می کنه چرا باید تن به زندگی با یه موجود خودخواه و خود برتربین بده اگه مهریه ای که بندرت پرداخت میشه تبعیض بین زن و مرده چرا وقتی دوبرابر خواهرت ارث می بری تبعیض نیست چرا وقتی از همسرت توقع جهاز داری تبعیض نیست چرا خانه داری و بچه داری رو وظیفه زن میدونیم تبعیض نیست اونی که هم خدا رو می خواد هم خرما رو مردا هستن که می خوان همه چی بنفع اونا باشه اصلا طلاقم واسه همین زیاد شده
  • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    24 21
    الحق و الانصاف حق با آقای نماینده هست.. کدوم زن شاغل حاضر هست با یک بیکار ازدواج کند اما اقایان حاضرند با یک زن بیکار ازدواج کنند.. وانگهی حق ریاست خانواده با مرد است..قابل توجه خانم وکیل محدثه هادی..ماده1105 در روابط زوجین ریاست خانواده از خصائص شوهر است . حق نفقه با شوهر است..حق مسکن با شوهر است.. کدوم دانشگاه درس خوندی حقیقتا حقوق خوندی
    • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
      5 5
      حق ریاست؟ شما کجا درس خوندی؟
  • بی نام IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    13 21
    این خانوم هادی از چی دیگه دارن حمایت می کنند. از حقوق زنان یا از مکتب فمنیست این نظر نماینده محترم در شرایط کنونی مملکت و با توجه به جایگاه و نقش زن و مرد در فرهنگ و جامعه ما کاملا به جا می باشد. قطعا باید مردان در کسب شغل در اولویت باشند.این به نفع زنان جامعه ما خواهد بود و دود بیکار بودن مردان جامعه ما به چشم زنان شاغل جامعه هم خواهد رفت.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    6 1
    ،همه درست میگویند اما مشکل ما از ریشه است باید پایه بنیاد را درست کرد که همه دنبال دور بشقاب هستند:
  • بی نام A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    10 13
    گل گفتی داداش
  • بی نام A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    19 7
    این فرمایش شما مربوط به 10 سال قبل است که دختران دهه شصتی 20 و 23 ساله بودن. حالا اگر درس نمیخوندن تا 30 سالگی و سر کار نمیر فتن که دیگه بدبخت میشدن کی خرجشان را میداد. پسرهای 20 و 23 ساله هم اون زمان بیکار بودن لذا ازدواج معنایی نداشت . حالت هم اگه فرصت به اشتغال پسرهای دهه شصت بدید به علت این ناهنجاری مردانه آنها اصولا دختران دهه هفتاد و هشتاد را میگیرن چون از دید شما اونا جوان هستن پس همین بهتر ما دخترها فرصت را از آقایان بگیریم تا اگرچه ازدواج برای ما ممنوع شده چون پیر هستیم ولی حداقل آبرویمان و شان مان در جامعه حفظ شده.
    • دختر دهه شصتی A1 ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
      8 5
      چه نظری دادی هزار تا لایک. انگار کسی میاد همینجوری خرجمونو بده.
  • kj IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    12 10
    خدایی بد نگفته. و اما این جمله ی اون حقوق دان : بنظرم رسید که شما از آن نسلی هستید که بعید نیست اگر روزی دستتان و زورتان برسد بگویید که تا زمانی که مرد زنده وجود دارد، چه لزومی دارد که زن زنده وجود داشته باشد اقای حقوقدان ایشون فعلا در مورد استخدام نظر داده اند و شما هم راجب اون نظر بدید.. نه اینکه اینده ی ایشون رو قضاوت کنید به امید رهایی از قضاوت های نقطه چین
  • بی نام A1 ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
    3 2
    چرا نظرات رو منتشر نمیکنید؟
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    1 1
    باسلام چرایه بارنظر میدم اصلا باید معطل بمونی تا بگه دریافت شد
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    8 4
    فرمايش اين آقای نماينده كاملا صحيح و منطقی است . زنهای اين زمانه بيش از حقشان ميخواهد . آقايان ايرانی خيلی مظلوم واقع شدند .
  • سعید IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    8 6
    زنان جای مردان را می گیرند این از نشانه های اخر زمان است
  • نیوشا A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
    11 3
    اگه منطقی فکر کنیم ایشان کاملاً درست میگن،رکن اصلی خانواده در کشور ما مرد است،طرز تفکر عام اینه که کلیه هزینه های زندگی به عهده مرد خانه است،پس در ایران این دیدگاه واقعا منطقی و درست است.
  • 123 A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
    5 0
    راهکار معضل بیکاری این است که نماینده مملکت و مسئولان بر اساس شایسته سالاری انتخاب شوند و حکومت دغدغه اولش رفاه مردم باشد و اقتصاد رونق و پیشرفت داشته باشد و شغل تولید شود و سرمایه گذاری خارجی در کشور باشد تا "زن و مرد" با هر سنی شغلی با درآمد کافی و ساعت کار کم و مزایای خوب داشته باشند.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
    3 3
    البته منظورشون خانم ها بجز اقوام درجه یک ایشون بوده
  • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
    8 8
    واقعا اخه مرد بشینه خو نه بعد زن بره سر کار تو این وضع بیکاری بهتر خانمها برای چند سالی خونه نشین بشن
  • بی نام RO ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
    7 5
    به نظرم آقای نماینده یکی از معضلات بزرگ اجتماعی را یاد آوری کرده اند. متاسفانه خانمها وقتی دستشون تو جیبشون میره واز نظر اقتصادی مسقل میشوند تن به ازدواج و قبول مسولیت زندگی مشترک نمیدهند. بهتراست کاری را که مردان میتوانند انجام دهند به مردان واگدارکنیم. این همه دختر شوهر نکرده هم نخواهیم داشت . احسنت براین نماینده
    • بی نام IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
      2 4
      شما به فکر دختران مجرد نباش مجردی خیلی بهتر از زندگی نکبت بار با آقایانی است که دیدگاه منزجر کننده ای مثل جنابعالی دارند
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
    1 7
    من خانمی سی ودو ساله مجرد و شاغل هستم.حاضرم با یه جوون بیکار ازدواج کنم.به شرطی که ایشون تحصیلات حداقل فوق لیسانس داشته باشه،از نظر اخلاقی آدم سالمی باشه با شخصیت ونجیب باشه.سیگاری و رفیق باز نباشه.ظاهر موجهی داشته باشه وکمی هم بچه داری و خونه داری بلد باشه.خونه وماشین هم دارم.دانشجوی دکترا هم هستم.سنش هم بین سی وچهار تا سی وهشت باشه.
    • بی نام A1 ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
      8 14
      امر دیگه‌ای نیست؟
  • محمد IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
    4 18
    با اشتغال زنان موافقم ، اما به شرط اینکه اولویت استخدام متاهل بودن باشد هم برای مردان هم زنان
  • یک دختر دهه شصتی A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
    11 1
    استخدام شدن که به جنسیت نیست پارتی می خواد.
  • بی نام IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    2 5
    می خوریم می خوابیم خجالت بکش اگه برای کار خونه و نگهداری بچه یکی رو بیاری می دونی چقدر ازت می گیره آدم با دیدگاه مردایی مثل شما که آشنا میشه واقعا فکر می کنه چرا باید تن به زندگی با یه موجود خودخواه و خود برتربین بده اگه مهریه ای که بندرت پرداخت میشه تبعیض بین زن و مرده چرا وقتی دوبرابر خواهرت ارث می بری تبعیض نیست اونی که هم خدا رو می خواد هم خرما رو شمایی.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    2 3
    خبر آنلاین ۲ بار در پاسخ به این جناب که فرمودند چرا خانم خودش رو با پرستار بچه مقایسه می کنه نوشتم اما منتشر نکردی ظاهرا فقط نظراتی که بنفع آقایون باشه منتشر میشه متنفرم از این مملکت مردسالار متعصب که زن رو زیر پاش له میکنه. زنی که حتی حق حضانت فرزندش رو نمی تونه داشته باشه ولو اینکه درآمد کافی هم داشته باشه و هزاران مورد جفای دیگه در حق خانمها انجام میشه. تو این مملکت تنها حمایت از زن نفقه و مهریه است که اونم مردای باغیرت امروزی میزنن زیرش اما جهاز میخوان طبق طبق تنها سختی زندگیشون خدمت سربازیه که حاضرن اونو با هزار حق ضایع شده خانمها معامله کنن هرگز تن به ازدواج نخواهم داد تو این مملکت ...
  • هادی هستم بیکار A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
    0 2
    به نظر من یه کاری خلق کردن بهتر از استخدام و حمالی کردن واسه دیگران هست ربطی به آقا و خانم نداره کار کاره حالا یسری کارها که باید خانم باشن مثل منشی خانم ها بهتر میتونن ارباب رجوع رو جزب کنن ... در ثانی کار جوهر مرده خدا بزرگه اگه بخواد برکت بده به همه میده رزق و روزی دست بالایی هست فقط ما باید یه ایده بدیم ببینیم چه چیزی جامع ما بهش احتیاج داره دیگه شهرهای بزرگی مثل تهران کرجاصفهانتبریزو مشهد شما اگر یه سوپری یا کافی شاپ یا حتی فروش میوه بزنید یا سلمانی درآمدش خوبه یا یه مکانیکی برق کاری تعمیرکاری خیاطی به حرفه یاد بگیرید خودتون را از بند ایتخدام رها کنید ......

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین