کاربران خبرآنلاین واکنش‌های قابل توجهی به عکس آیت‌الله امینی و نماز خواندن او در پشت نرده‌ها نشان دادند برخی به تقدیر و تحسین پرداختند و برخی هم لب به انتقاد از اقدامی دیر هنگام باز کردند.

به گزارش خبرآنلاین، سوم بهمن ماه بود که حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز دستور داد تا نرده‌های ردیف‌های جلویی مصلی که حائل بین مردم و مسئولین بودند برداشته شود. به دنبال این دستور ائمه جمعه در دیگر شهرها نیز پیشگام شدند و از مسئولین خواستند تا نرده ها برچیده شود. دراین میان واکنش آیت الله امینی بیش از همه قابل توجه بود و می توان آن را اقدامی عملی برای از بین بردن فاصله میان مردم و ائمه جمعه دانست. او  از خواندن نماز در پشت حصار نرده نشان داد که نمی خواهد فقط به یک دستور اکتفا کند.

با انتشار عکس آیت الله امینی و امتناع او از خواندن نماز در پشت نرده‌ها خبرآنلاین برآن شد تا از کاربران خود در این باره نظر خواهی کند.

تقدیر از یک اقدام

 بسیاری از کاربران خبرآنلاین در واکنش به این عکس رفتار ایت الله امینی را قابل تقدیر دانستند و حتی برخی به دیگر امامان جمعه توصیه کردند از این رفتار تبعیت کنند و با چنین اقداماتی گامی عملی در جهت کم کردن فاصله میان مردم و مسئولین برداشته شود. برای مثال کاربری نوشته است: به نظرم حرکتی بسیار موثر در باور مردمی و ارتباط واقعی بین مردم و روحانیت اصیل است و اگر اینگونه کارها تداوم پیدا کنه خیلی از دیوارهای مصنوعی و جعلی بین اقشار مردم و روحانیت فرو می ریزد و در استانه 40 سالگی انقلاب اسلامی پدیده ای مبارک است.

دیگر کاربر خبرآنلاین هم نوشته است: چنین کاری از آقای امینی که شخصیتی محبوب و قابل احترام در میان مردم است اصلا بعید نبود... کاش امامان جمعه دیگر هم او و آیت‌الله آل هاشم را الگو قرار دهند.

مشکلی فراتر از نرده

موضوعی که تعداد قابل توجهی از کاربران خبرآنلان به آن اشاره کردند این بود که مشکلاتی که موجب شده مردم از مسئولین فاصله بگیرند تنها به نماز جمعه محدود نمی شود و این فاصله میان مردم و مسئولیت هست که باید مرتفع شود. برخی هم معتقدند اگر مشکلاتی مانند مشکلات اقتصادی رفع شود این مسئله خود منجر به کم شدن فاصله ها می شود. مثلا کاربری به نام هومن نوشته است: حرکت پسندیده ای هست ولی دغدغه های ما الان چیزهای کلان تری هست بیکاری جوانان ما با این حرکت ها درست نمی شود البته بازم همین حرکت کوچک هم جای تشکر داره.

در این میان برخی هم انتقاداتی به این موضوع داشتند البته نه از این جهت که این حرکت مذموم باشد بلکه معتقد بودند این مسئله نزدیک به 38 سال مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته است.

در همین راستا کاربرانی هم بودند که معتقد هستند عامل فاصله ایجاد شده میان مردم و ائمه جمعه ربطی به بود یا نبود نرده ندارد بلکه باید یک گفت و گو دو طرفه شکل بگیرد. مثلا کاربری نوشته است متکلم وحده بودن بس است سکوت کنید و حرف مردم را گوش دهید.

29216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =