۰ نفر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۳

عباس انصاری‌فرد حکم به برکناری افشین پیروانی داد تا شکاف در هیأت مدیره پرسپولیس را علنی کند.

مدیرعامل پرسپولیس 48 ساعت پس از پیروزی تیمش برابر سپاهان به خواست نلو وینگادا پایان همکاری تیمش با افشین پیروانی مربی مورد علاقه مجید فرخزادی را صادر کرد تا رسماً به زوج هدایتی، فرخزادی اعلان جنگ دهد. انصاری‌فرد که در فاصله هفته‌های قبل از بازی با راه‌آهن منتقد اصلی مربی پرتغالی تیمش بود، با پیروزی برابر سپاهان چرخشی آشکار به سوی این مربی داشت و با تصمیمی باب میل مربی خارجی تیمش سعی کرد اینگونه قلب پایگاه رقیب را هدف قرار دهد.

انصاری فرد و هدایتی خیلی زود و تنها چند هفته پس از انتخاب مدیر جدید تیم با هم به بن‌بست رسیدند.

مشکل از آنجا شروع شد که اگرچه هردوی این اعضا را توصیه علی سعیدلو به هیأت رئیسه پرسپولیس رسانده بود اما اختلاف بر سر تقسیم وظایف نمی‌گذاشت رابطه‌ای دوستانه با هم داشته باشند تا جایی که هدایتی رایزنی با مدیران پیشین پرسپولیس چون علی میرزایی را آغاز کرده بود تا جایگزینی مناسب برای انصاری فرد انتخاب کند.

هدایتی که ادعا داشت در این فصل رقمی بیش از 6 میلیارد تومان از هزینه‌های شخصی صرف پرسپولیس کرده است پس باید در این تیم همه مجری فرمان‌هایش باشند و انصاری‌فرد هم که خیلی زود توانسته بود خود را به محمد آخوندی عضو جوان هیأت مدیره تیم نزدیک کند با حمایت سازمان ورزش نمی‌خواست اسیر فشارهای هدایتی و دوستش فرخزادی شود. اینگونه اختلافات در تیم هر روز اوج می‌گرفت.

این اختلاف تا جایی پیش رفت که در بازی پرسپولیس و راه‌آهن اگرچه تیم سرخ‌‌پوش در آزادی توانست با دو گل لیگ را به پایان ببرد، انصار‌ی‌فرد و وینگادا شاهد دشنام اندک لیدرهای حاضر در استادیوم باشند.

در پایان آن بازی مدیرعامل پرسپولیس رسماً اعلام کرد لیدرهای تیم از گروهی خط گرفته‌اند تا به او توهین کنند. این درحالی بود که همان روز حسین هدایتی به شدت در ورزشگاه تشویق شد. 

این حادثه شروع جنگی رسمی و علنی بود، جنگی که انصاری‌فرد درباره‌اش به خبر می‌گوید: «من با کسی مشکلی ندارم. با همه اعضای هیأت مدیره دوست هستم اما کارم را انجام می‌دهم. اجازه نمی‌دهم کسی در کارم دخالت کند. امیدوارم دیگران هم با من مشکلی نداشته باشند» او دوبار روی واژه امیدوارم تاکید می‌کند یعنی انگار خیلی هم اینگونه روابط دوستانه نیست.

اخراج پیروانی درحالی اتفاق افتاد که صبح دیروز می‌خواست به تمرین تیم برود اما تماسی از انصاری فرد او را از تصمیمش منصرف کرد. پیروانی که جمعه شب به روزنامه خبر گفته بود: «اخراجم شایعه‌ای برای ضربه زدن به تیم است.»

از انصاری‌فرد شنید که دیگر جایی در تیم ندارد. اینگونه شد که به تمرین تیمش نرفت.

این مربی که در ابتدای فصل به خواست قطبی به پرسپولیس آمد، درست همان شیوه‌ای را در تیم در پیش گرفته بود که قبل از او استیلی با آن به بن‌بست رسیده و مربیگری‌اش تباه شده بود. پیروانی اگرچه پس از قطبی که در روزهای پایانی حضورش در تهران رابطه‌ای سرد با هم در تیم داشتند هدایت تیم سرخپوش را به عهده گرفت اما چون نتوانست به نتایجی درخور برسد از سرمربیگری خلع شد و دستیاری وینگادای پرتغالی را تجربه کرد. او، سعداوی و عابدزاده باید در کنار مرد پرتغالی کار می‌کردند.

در روزهای آغازین همکاری چون وینگادا بیشتر وظایف را به پیروانی می‌سپرد مشکلی وجود نداشت اما با بالا رفتن تجربیات مرد پرتغالی شرح وظایف مربی تیم هم محدود شد و اینگونه روابط این دو هم رو به سردی گذاشت. پیروانی نمی‌گذاشت مترجم سرمربی در تمرینات حضور داشته باشد و می‌خواست خودش حرف‌ها را ترجمه کند. ترجمه‌ای که به زعم مرد پرتغالی منطبق با همه گفته‌های او نبوده و نوعی اخلال در آنها حس می‌شده است. پیروانی البته متهم به جریان‌سازی علیه تیم در بازی برگشت با الغرافه هم هست.

او این حرف‌ها را تکذیب می‌کند و می‌گوید اصلاً حق دخالت در این امور را نداشته و حتی اختلافی هم با سرمربی تیم نداشته است. عباس انصاری‌فرد هم حاضر نیست این اتفاقات را تأیید کند. او در این باره می‌گوید: «قطع همکاری ما با افشین کاملا محترمانه بود. از او خواستم که فعلاً کنار تیم نباشد چون سرمربی با این مربی راحت نبود. نمی‌توانم بگویم دلایل این اتفاق چه بوده است اما مطمئن باشید آنچه در سایتها درباره اختلاف افشین و وینگادا آمده است را من نگفته‌ام.»

پیروانی درحالی اینگونه از تیم حذف شد که عده‌ای از نزدیکانش این جدایی را بی‌ارتباط با گفته هایش درباره محمد آخوندی و فرزند رئیس سازمان ورزش نمی‌دانند. حرفهایی که مربی مخلوع پرسپولیس درباره بازی تیم منتخب سرخابی مطرح کرده بود.

جدایی پیروانی اما تنها قسمتی کوچک از اختلاف انصاری فرد با زوج هدایتی، فرخزادی است.

او بلافاصله پس از پایان لیگ مذاکرات برای خرید بازیکنان جدید را آغاز کرده است. عقد قرارداد داخلی با اشپیتیم آرفی، مصطفی صبری، میرقربانی و میثم بائو همه اتفاقاتی بود که بی‌اطلاع از اعضای دیگر هیأت مدیره و خلاف مصوبه اعضا اتفاق می‌افتاد.

قرار بود تیمی سه نفره از اعضای هیأت مدیره یعنی آخوندی، فرخزادی و انصاری‌فرد بحث انتخاب بازیکنان را بررسی کنند اما انصاری فرد پیش از آنکه حتی سرمربی فصل بعد تیم مشخص شده باشد وارد بازار نقل و انتقالات شد.

او البته معتقد است اگرچه با بازیکنان مختلف مذاکره کرده فقط آرفی را رسماً خریده است: «نمی‌شد برای آرفی صبر کنم. این بازیکن مشتریان زیادی داشت. باید سریع تصمیم می‌گرفتم. این بازیکن تضمین لازم را به من داده و اگرچه قرارداد رسمی نبستیم اما قطعاً فصل بعد با ماست.»

او درباره تن ندادن به کمیته سه نفره هم گفت: «نمی‌توانم دست روی دست بگذارم و منتظر تشکیل جلسات هیأت مدیره شوم. اختیار انتخاب و تغییر کادر فنی و خرید بازیکنان با مدیرعامل است و من کارم را انجام می‌دهم.»

این گفته نشان از اختلاف او با دیگر اعضای هیأت مدیره دارد، هیأت مدیره‌ای که هدایتی اثرگذارترین عضوش به دلیل این اختلافات و خلف وعده‌های متوالی از سوی سازمان ورزش در فروش سهام تیم، تصمیم گرفته است از تیم جدا شود. انصاری‌فرد درحالی مدام بازیکن می‌خرد که حتی بودجه فصل بعد پرسپولیس مشخص نشده است.

او در این باره می‌گوید: «باز هم تاکید می‌کنم نمی‌توانم دست روی دست بگذارم. به هرحال بودجه تیم مشخص می‌شود و فرقی ندارد سرمربی چه کسی باشد تازه مگر امسال قطبی برای تیم بازیکن خریده بود. ما بازیکنانی می‌خریم که هر کسی به آنها افتخار کند.»

او مدام اصرار دارد شکافی در هیأت مدیره نیست وهیچ کس نباید مدیر تیم را در اجرای وظایفش محدود کند. این درحالی است که هدایتی اعتقاد دارد مدیر مجری مصوبات هیأت مدیره است و نباید خود رأی تصمیم بگیرد.

شکاف عمیق در تیم محبوب پرسپولیس هدیه‌ای است که سازمان ورزش با تغییرات مداوم در هیأت مدیره به وجود می‌آورد. اختلافاتی که این تیم پرهزینه را امسال با ناکامی در لیگ برتر مواجه کرد.

هدایتی و انصاری‌فرد که هر دو به واسطه توصیه علی سعیدلو به هیأت مدیره پرسپولیس آمده بودند خیلی زود نتوانستند به منافع مشترک برسند. این سرآغاز دعوایی دنباله‌دار شد. دعوایی که پرسپولیس را بیش از قبل در سراشیبی سقوط انداخت. البته افشین پیروانی که نماد این اختلاف شده است می‌گوید: «برکناری‌ام ریشه در اختلافی با بعضی از اعضای سازمان ورزش دارد.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 7511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • safa IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۸۸/۰۲/۱۳
    0 0
    بنظر میرسه وسنگادا چیزی از مربی گری بلد نیست و در حد پرسپولیس نیست افشین نتایج بهتری از او گرفته ، بهترین مربی در حال حاظر برای پرسپولیس حمید استیلی است .