خبرگزاری صدا و سیما نوشت: سفیر روسیه در سازمان ملل بعد از دیدار از قطعات تسلیحاتی که به باور دولت آمریکا، ایران به انصارالله داده است، گفت: موردی وجود ندارد که سازمان ملل بخواهد علیه ایران اقدامی صورت بدهد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، سفیر روسیه در سازمان ملل بعد از سفر اخیر خود به واشنگتن برای دیدار از قطعات تسلیحاتی که به باور دولت آمریکا، ایران به انصارالله داده است، گفت: موردی وجود ندارد که سازمان ملل بخواهد علیه ایران اقدامی صورت بدهد. 

واسیلی نبنزیا (Vassily Nebenzia) نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: «تنها چیزی که ما شنیدیم، اظهاراتی مبهم درباره اقدام بود. اگر پیشنهادی در این خصوص مطرح شود آن را بررسی می‌کنیم. چگونه می‌توانیم بدون اینکه اطلاعی از این مساله داشته باشیم درباره آن قضاوت کنیم؟»
نبنزیا درباره اینکه آیا پرونده‌ای در این خصوص علیه ایران وجود دارد یا نه پاسخ منفی داد.

روز دوشنبه نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل چهارده عضو شورای امنیت سازمان ملل را به انباری نظامی در نزدیکی واشنگتن برد تا آنچه را که پنتاگون می‌گویند موشک بالستیک ایرانی شلیک شده از یمن در ماه نوامبر به سوی ریاض پایتخت عربستان سعودی بود، در کنار دیگر تسلیحات به آن‌ها نشان بدهد.

نبنزیا گفت: «یمن از زمان گذشته انبار‌های تسلیحاتی در اختیار داشته است و بسیاری از کشور‌ها برای فروش تسلیحات به این کشور در دوران علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق این کشور، رقابت داشتند، از این رو نمی‌توانم در این خصوص نتیجه گیری بکنم. کارشناسان باید قضاوت کنند.»

49311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =