استاندار لرستان: 2187 پروژه نیمه ‌تمام در استان داریم

استاندار لرستان گفت: علی‌رغم کاهش بودجه کشور ۱۴۰ میلیارد تومان به اعتبارات استان افزوده شده است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سیدموسی خادمی در نشست اطلاع‌رسانی با اصحاب رسانه به مناسبت دهه فجر با گرامی‌داشت ایام فاطمیه، عوامل ایجاد انقلاب اسلامی را شعار معروف مردم یعنی استقلال و آزادی عنوان کرد و اظهار داشت: این دو عامل تا حدود زیادی به عنوان علت بقای نظام و جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با اشاره به اینکه دولت و مجموعا نظام در عرصه سیاسی تحت تاثیر قدرت‌های بیرون نیست، بیان داشت: ملت ایران علاوه بر استقلال سیاسی، خواهان استقلال فرهنگی و اقتصادی نیز هستند.

استاندار لرستان با بیان اینکه در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی اقدامات خوبی انجام گرفته است، تصریح کرد: از لحاظ فرهنگی، فرهنگ بومی ما بجای ترویجی به سمت بیرون تاثیر پذیر هستیم.

وی در ادامه افزود: در دولت‌های گذشته، اتفاقاتی همچون تحریم‌ها نشان داد که نظام از حوزه اقتصادی هنوز آسیب پذیر است.

دکتر خادمی تعبیر برخی که اعتقاد داشتند استقلال اقتصادی همان خودکفایی اقتصادی و قطع ارتباط با دیگران است را اشتباه دانست و خاطرنشان کرد: خواست ملت و نظام موضوع اقتصاد مقاومتی است که از طرف مقام معظم رهبری تبیین می‌شود یعنی همان اقتصادی که با تحریک دیگران دچار تزلزل نشود و اگر مشکلی بوجود آمد سریعا بتواند به جایگاه اصلی خود بازگردد.

وی راه رسیدن به استقلال را اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: استقلال می‌تواند موتور محرک انقلاب اسلامی باشد.

استاندار لرستان بیان داشت: آزادی را می‌توان به مردم با کیفیت بهتری هدیه داد بنابراین در این مسیر برای رشد آنان و حکومت نیاز به تعامل، گفتگو و ایجاد فضای باز هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اصلاح و تقویت مردم سالاری دینی لازم است، تصریح کرد: برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و ایجاد یک جامعه بدون فقر و بیکاری نیاز به تلاش بیشتر است تا این یادگار رهبر بزرگ انقلاب به انقلاب حضرت مهدی(عج) وصل شود.

خادمی با اشاره به خدمات دولت یازدهم و ایجاد آرامش در کشور اظهار داشت: حل مشکل تورم و رکود به‌عنوان یکی از مشکلات تاریخی ایران، رشد اقتصادی دو رقمی، تعاملات خارجی و برجام از مهمترین اقدامات دولت یازدهم بود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه دولت دوازدهم با آرامش ایجاد شده در فضای بیرون و داخل به دنبال فقرزدایی و ایجاد اشتغال است، گفت: بودجه سال 97 به نیت از بین بردن فقر مطلق و اشتغال‌زایی بسته شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت با هدف گذاری ایجاد یک میلیون شغل در سال 97 برنامه ریزی کرده است، خاطرنشان کرد: همچنین بافت‌های فرسوده و تحرک بخشی به حوزه مسکن به‌عنوان یکی از مهمترین بحث‌های اقتصادی، ناوگان حمل‌و نقل عمومی و مسائل محیط زیستی نیز از دیگر اولویت‌های برنامه دولت دوازدهم است.

خادمی با بیان اینکه دولت بحث آسیب‌های اجتماعی که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده را جدی گرفته است، تصریح کرد: در این راستا جلساتی به‌طور منظم تشکیل می‌شود؛ همچنین سازمان آسیب‌های اجتماعی در کشور با اعتبارات اختصاصی مناسب شکل گرفته که بتوان آنها را کنترل کرد.

استاندار لرستان به حضور خود در استان به همراه برنامه‌ها و اقدامات پیش رو اشاره کرد و اظهار داشت: دولتی عوض نشده و نیروهای همفکر و همراه با دولت در استان مشغول به کار هستند و من نیز به این جمع برای خدمت به مردم آمده‌ام.

وی با بیان اینکه در راستای شناخت از شرایط استان و همچنین تدوین برنامه چهار ساله جلسات مختلفی با گروه‌های اداری، سیاسی، افراد حقیقی، حقوقی و... برگزار شد، خاطر نشان کرد: سپس به‌طور میدانی به همه شهرستان‌های استان سفر کرده و تمام پروژه‌های مهم را از نزدیک بازدید کردیم.

خادمی با بیان اینکه نزدیک به 2187 پروژه نیمه ‌تمام در استان داریم، گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این تعداد پروژه 6800 میلیارد تومان است.

وی کل اعتبار سال 96 استان لرستان را 1100 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: بر فرض اینکه اگر بتوانیم تخصیص 100 درصد اعتبار این پروژه‌ها را بگیریم و قیمت‌ها نیز ثابت بماند حدود هفت سال هیچ کاری نباید انجام داد تا این پروژه‌ها به نتیجه برسند.

استاندار لرستان گفت: ما برنامه ‌ریزی را بر اساس شناخت خود انجام داده و دو کار مهم را در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره اینکه یکی از این ‌کارهای مهم شناسایی پروژه‌های کلیدی بین این 2187 پروژه بود، عنوان کرد: منظور از پروژه‌های کلیدی، طرح‌هایی بوده که در توسعه استان اهمیت بیشتری دارند و توانایی جابجایی شاخص‌های توسعه را دارند.

خادمی با بیان اینکه درمجموع 117 پروژه مهم در حوزه عمرانی و اقتصادی استان تعریف شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها منتشر شده‌اند و با تنظیم برنامه زمان‌بندی برای اجرای آنها خود را متعهد کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: رسانه‌ها، کارشناسان و مردم از سال آینده می‌توانند مدیران و ما را در مورد روند اجرای این پروژه‌ها ارزیابی کنند بنابراین این پروژه‌ها را منتشر کرده‌ایم تا مردم ببینند و نظر بدهند و کارشناسان آن‌ها را ارزیابی کنند چراکه آمادگی داریم از نظرات همه استفاده کنیم.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه برای همه دستگاه‌ها شاخص‌های مهم و کلیدی را تعیین و طراحی کرده‌ایم، گفت: به دنبال شاخص‌های نتیجه‌ای در این زمینه هستیم و خروجی کار دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف مدنظر ما است.

وی عنوان کرد: شاخص‌های دستگاه‌های مختلف را برای چهار سال آینده احصا کرده‌ایم که طی چند روز آینده 335 شاخص تعیین شده را منتشر خواهیم کرد.

خادمی به نظر کارشناسی رسانه‌ها، صاحب‌نظران، دانشگاهیان، مدیران سابق در مورد این شاخص‌ها تاکید کرد و گفت: این شاخص‌ها تا پایان ماه جاری منتشر می‌شوند و به‌عنوان دومین سند در دست رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

وی استفاده از بخش خصوصی را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع دولتی بهترین راه برای توسعه استان و ایجاد اشتغال استفاده از منابع بخش خصوصی است.

استاندار لرستان با بیان اینکه برای شروع کار باید فرهنگ پذیرش و احترام به سرمایه‌گذار را تقویت کرد اظهار داشت: ایجاد شورای «دانا» از دیگر اقدامات صورت گرفته با هدف حل مشکلات و پیشبرد بهتر توسعه استان بوده که پیام اصلی آن همدلی و همبستگی برای توسعه استان در جهت جذب سرمایه گذاران است.

وی در ادامه از مجوز منطقه ویژه اقتصادی بروجرد خبر داد و گفت: این مجوز در هیئت دولت تصویب‌ شده و به ‌زودی صاحب منطقه جدید اقتصادی در استان خواهیم شد.

خادمی با بیان اینکه گلخانه مجتمع کشت و صنعت طی دهه فجر راه‌اندازی می‌شود، بیان داشت: همچنین کشتارگاه این مجتمع نیز کلنگ زنی خواهد شد و طرح‌های گردشگری این مجموعه در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه به کارخانه خودروسازی عظیم خودرو در بروجرد اشاره کرد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه مشکلات این کارخانه رفع شده و از اسفندماه سال جاری فعالیت خود را آغاز می‌کند.

استاندار لرستان گفت: همچنین تفاهم‌نامه همکاری با ستاد اجرایی حضرت امام(ره) به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان در استان منعقد شده است.

وی ادامه داد: ایجاد خانه احزاب در لرستان به عنوان هفتمین استان در کشور یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته بوده است.

خادمی با اشاره به بودجه سال آینده لرستان تصریح کرد: علی‌رغم کاهش بودجه در کشور، با حمایت نمایندگان استان در مجلس ۱۴۰ میلیارد تومان به اعتبارات استان اضافه ‌شده است.

وی با اشاره به تدوین طرح الگوی کشت گفت: این طرح به منظور بهره‌وری آب، خاک و توسعه پایدار در بخش کشاورزی تدوین شده است.

استاندار لرستان تصریح کرد: از دیگر اقدامات حل مشکلات نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی بنیاد مستضعفان در استان بود که به‌زودی فعالیت آن در استان آغاز می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =