باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وحدت رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است و حل مشکلات اقتصادی نیز در گرو ایجاد وحدت میان مسئولان است.

محمدباقر قالبیاف شهردار سابق تهران در جشن پیروزی انقلاب اسلامی با موضوع «انقلاب اسلامی و مدیریت جهادی» در مسجد چهارمردان قم، با بیان اینکه ظرفیت های بالفعل اقتصادی ما امروز قادر است مشکلات اقتصادی کشور را حل کند، تاکید کرد: شرط حل مشکلات اقتصادی وحدت میان تمام گروه های سیاسی کشور و برطرف کردن ضعف هاست.

وی ادامه داد: کشور در حوزه اقتصاد دچار مشکل است و همه باید به دولت کمک کنیم، ولی دولت نیز نباید از مسئولیت خود برای حل مشکلات شانه خالی کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ممنوع دانستن ناامیدی در راه توسعه پیشرفت کشورگفت: وحدت رمز پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است و حل مشکلات اقتصادی نیز در گرو ایجاد وحدت میان مسئولان است.

وی آزادی را از دیگر اهداف انقلاب اسلامی دانست و گفت: آزادی فکر و اندیشه و در تصمیم گیری یکی از اهداف انقلاب اسلامی بود و امروز این آزادی در ایران در مقابل کشورهایی که دم از آزادی و دموکراسی می زنند کم نظیر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به هزینه های کشور و مردم برای حفظ و استمرار استقلال کشور ادامه داد: فشاری که امروز در حوزه استقلال و آزادی بر نظام اسلامی است به مراتب مشکل تر و پیچیده تر از سال 57 است.

وی گفت: همان‌گونه که در مقابل دشمن با افتخار ایستاده ایم در بازنگری عملکرد مدیریتی کشور هم نباید نگران باشیم بلکه باید به خطاهای خود در مدیریت اعتراف و به دنبال اصلاح آن باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در بخش اداره جامعه و حوزه کارکردی در کشور دچار اشکال هستیم، باید این را پذیرفت که ما مسئولان پا به پای مردم در تمام سال های پس از انقلاب پیش نیامدیم و باید به آن اقرار کرد، مطمئنا این موضوع موجب تضعیف ما و سوء استفاده دشمن نمی شود بلکه موجب تلاش برای اصلاح مشکل خواهد شد.

قالیباف، اشکالات ساختاری و حذف مردم از مدیریت کشور را از جمله مشکلات کشور دانست و گفت: مبارزه با آمریکا جزء با کار و تلاش صورت نمی گیرد. تجمع های صنفی مسالمت آمیز چندی پیش در کشور با تحریک دشمنان و سوء استفاده عوامل فریب خورده داخلی منجر به بروز ناآرامی در چند شهر شد که با هوشیاری ملت، مسئولان و نیروهای انتظامی و امنیتی، در کوتاه ترین زمان توطئه دشمنان اسلام شکست خورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود سیستم ساختاری را یکی از ضعف های بزرگ امروز کشور دانست و گفت: به دلیل تمرکز اختیارات امروز به کثرت امضاهای طلایی مواجه هستیم که این امر موجب ایجاد فساد و افزایش هزینه ها در کشور می شود.

قالیباف با طرح این سوال که چرا باید همه تصمیمات در تهران صورت گیرد، خاطرنشان کرد: به عنوان یک کارشناس که مطالعات نظری و تجربیات عملی در این حوزه دارم ، معتقدم که بخش عمده ای از تصمیمات را می توان به مدیریت شهرستانی و برخی را نیز می توان به مردم واگذار کرد و اگر این امر تحقق یابد جلوی بسیاری از رانت ها و فسادها گرفته می شود.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    0 0
    مرسی قالیباف منطقی و همه جانبه
  • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    0 0
    قالیباف لیست اموالت یادمان نمیره