۱۳ بهمن؛ روز جهانی تالاب‌ها/ عیسی‌کلانتری: محیط زیست را با قوانین اشتباه نابود کرده‌ایم

رییس سازمان محیطزیست گفت: مشکلات اصلى محیط زیست قوانین و سیاست هاى متضادى است که بر محیط زیست تحمیل شده است. او افزود: دلسوزان، فعالان و سمن هاى محیط زیست همراهى و همکارى کنند وگرنه قوانین محیط زیست را نابود خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، امروز روز جهانی تالاب‌ها در ایران است. كنوانسيون بین المللی رامسر در ۲ فوریه ۱۹۷۱-۱۳ بهمن ۱۳۴۹ در شهر رامسر به تصويب رسيد و اين روز به نام روز جهانی تالاب‌ها نام‌گذاری شد.
بر همین اساس، صبح امروز مراسم روز جهانی تالاب‌ها در سازمان محیط زیست برگزار شد.

عيسى كلانترى در مراسم با اشاره به اینکه ما محيط زيست را با قوانين اشتباه نابود كرده ايم، گفت: مشكلات اصلى محيط زيست قوانين و سياست هاى متضادى است كه بر محيط زيست تحميل شده است. او افزود: دلسوزان، فعالان و سمن هاى محيط زيست همراهى و همكارى كنند وگرنه قوانين محيط زيست را نابود خواهد كرد.

کلانتری ادامه داد: تالاب هاى ما پس از انقلاب بخاطر سياست هاى غلط تخريب شدند. شعار استقلال آزادى را در رفتار با طبيعت كامل اجرا كرديم و طبيعت را نابود كرديم. رییس سازمان محیط زیست در ادامه به چالش‌های روز محیط زیستی ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به كمبود آب پيشنهاد ممنوعيت توسعه فضاى سبز در كلانشهرها را ارائه كرديم.

او با تاکید بر اینکه، ادامه رفتارهاى غير محيط زيستى فعلى يعنى نابودى محيط زيست كشور، گفت: با توسعه بى برنامه كشاورزى حقآبه هاى محيط زيست تخصيص داده نمى شود. براى حفظ كشور بايد به يك سرى مسائل نه گفت. او ادامه داد: بالاخره وزير محترم كشاورزى قانع شدند كه مشكل كمبود آب وجود دارد. به چه علت به مردم نگوييم مشكل كمبود آب داريم؟ تا اطلاع رسانى شفاف نداشته باشيم تغيير رفتار هم نخواهيم داشت.


کمترین بارش طی ۶۷ سال گذشته را داشته‌ایم
همزمان ابوالفضل آبشت مدیر ملی طرح حفاظت از تالابهای ایران می‌گوید: کمترین بارش طی ۶۷ سال گذشته را داشته‌ایم و سالی سخت پیش‌روی محیط زیست است.
ابوالفضل آبشت گفت: هامون صابری و هیرمند، هامون پوزک، شادگان و هورالامیه و هور موسی، نیریزر و کمجان، دورگه سنگی و شورگه و یادگارلو و مجموعه تالاب انزلی جزوه لیست مونترو یعنی تالاب‌های در معرض خطر قرار دارند. او ادامه داد: هر سال انتطار داشتیم که در این زمان، تالاب‌های کشور آبگیری شود اما امسال این اتفاق نیفتاده است.
آبشت تاکید کرد: دریاچه ارومیه از ابتدای فصل بارش تاکنون (ابتدای بهمن ماه) تغییر تراز نداشته و این تغییرات بسیار محدود و در حدود 5 سانت بوده است.

 

 

 

۴۲۴۲

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    2 1
    تو هم داری خوزستانو نابود می کنی
  • دایی محمود EE ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    0 0
    عمو جان کلانتری خان، بگو خودت همین الان چه میکنی و کدام قوانین بد را میخواهی با قوانین خوب که ما هم بدونیم جایگزین کنی ؟ قول میدی سال دیگه شاهد چه خواهیم بود؟
  • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    0 0
    الفاتحه محیط زیست