خطیب نمازجمعه تهران گفت: گفتند که ایران دست از حمایت از حزب‌الله و فلسطین بردارد اما به فضل خدا دست برنداشت و بر نمی‌دارد چون ما حزب‌الله را یک گروه با شرف، با غیرت و مدافع حریم وطن می‌دانیم و مبارزان فلسطینی را نیز مبارز دربرابر اشغالگران می‌دانیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‌ها، حجت الاسلام سیداحمد خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به ایام دهه فجر، گفت: 19 بهمن روز اعلام همبستگی همافران در انقلاب اسلامی و دیدار تاریخی آنان با حضرت امام است که روز عجیبی بود.

وی افزود: من معتقدم با آن رژه‌ای که رفتند و سلامی که به نایب امام زمان (عج) دادند کمر طاغوت شکست و آن روز رژیم شاه مرگ را به چشم دید.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* نیروهای سپاه، ارتش و بسیج و نیروی انتظامی پیوسته بازوهای پرتوان این ملت بوده، هستند و خواهند بود و ما به وجود این عزیزان افتخار می‌کنیم.

* کسانی که در آمریکا رییس‌جمهور می‌شوند در حقیقت آدم رو تابلو و تریبون هستند و برنامه‌ریزان کسان دیگری هستند و یک خط را هم دنبال می‌کنند. گاه یک نفر دموکرات می‌آورند و گاه یک نفر جمهوریخواه اما بازیگر کسان دیگری‌اند. این رئیس‌جمهور آمریکا هم آدم احمقی است.

* آنها قبل از روی کار آمدن اوباما گفتند که اگر ایران چهار کار را انجام دهد، روابط‌مان با آن حسنه خواهد شد و اگر این چهار کار را انجام ندهد باید به سمت براندازی رویم. اولین کار مدنظر آنها مهار کردن ایران در عرصه انرژی هسته‌ای بوده است. در این عرصه آنچه که شد، شد و من تحلیلی در این رابطه ندارم اما به آمریکایی‌ها می‌گویم که نظام و مسئولین نظام اتفاق نظر دارند که مذاکره مجدد، اصلاح برجام، تطمیع و تکمیل برجام اتفاق نخواهد افتاد. این راهبرد قطعی ماست و در آن شک نکند.

* کاهش قدرت موشکی ایران برای اینکه خیال اسرائیل راحت باشد است اما من به صراحت و شفافیت می‌گویم که ما به دستور قرآن در عرصه سیاست بازدارندگی‌مان هر چه بتوانیم موشک تولید می‌کنیم و هر چه بخواهیم بردش را بالا می‌بریم. در این عرصه با هیچ کس مذاکره نمی‌کنیم و به هیچ دولتی هم حق فضولی نمی‌دهیم. وزیر خارجه فرانسه و دیگران نیز این پنبه را از گوش‌شان بیرون کنند که اگر می‌خواهند برای این بیایند مذاکره کنند، جوابش همین است که شنیدید.

* سومین درخواست غرب این بود که ایران دست از حمایت از حزب‌الله و فلسطین بردارد اما به فضل خدا دست برنداشت و بر نمی‌دارد چون ما حزب‌الله را یک گروه با شرف، با غیرت و مدافع حریم وطن می‌دانیم و مبارزان فلسطینی را نیز مبارزه با اشغالگران می‌دانیم که هم قرآن و هم قانون اساسی به ما می‌گوید از آنها حمایت کنید و بحمدالله به این وظیفه عمل کردیم و عمل خواهیم کرد.

* خواسته چهارمی که گفتند این بود که اگر ایران مانع تشکیل خاورمیانه جدید و بزرگ نشود ما رابطه‌مان را حسنه می‌کنیم. مقصود آمریکا این بود که بیاید و کدخدای منطقه شود اما به فضل خدا در دهانش زدیم. چون او لبنان، عراق و سوریه را در مشت می‌خواست اما نشد. آنها خاورمیانه بزرگ‌شان را به گور خواهند برد و نخواهند دید.

* دشمنان از این چهار درخواست در سه درخواست کاملا ناموفق شدند و به همین خاطر به عرصه براندازی روی آورده‌‌اند. رئیس‌جمهور روانی امریکا، وزیر امور خارجه امریکا و رئیس سیا می‌گویند براندازی. ما هم به فضل خدا هر کاری علیه امریکا به دست بیایند، انجام می‌دهیم؛ حداقل آنکه فریاد مرگ بر امریکا در این کشور طنین‌اندازتر خواهد شد. 

* دشمنان پس از ناکامی در راهبردهای پیشین خود علیه ایران وارد فاز براندازی شدند و جدولی طراحی کردند که خانه‌های زیادی دارد؛ خانه اول این جدول این است که برای آسیب زدن به نظام، رأس قله این نظام، یعنی ولایت را هدف قرار داده‌اند. به صراحت هم اعلام کرده‌اند و گفته‌اند که باید شیب آن را به این سمت ببریم. تدبیر ولایت فقیه، داعش را ساقط کرد و خطر را از بیخ گوش بشریت نجات داد، در این خانه می‌خواهند این را پُرکنند که به رأس نظام اهانت شود. متأسفانه در این مسئله برخی از عناصر فتنه 88 به کمک آمریکا آمدند و می‌خواهند این خانه را پر کنند، اما ملت همواره مقابل فتنه‌گران می‌ایستد. 

* خانه دوم این جدول ناامید کردن مردم از شرایط کشور است. آنها می‌خواهند که مردم احساس کنند که همه چیز در کشور به هم خورده است، به فضل الهی این طور نیست و با این خادمان ملت در قوای سه‌گانه و رهبر حکیم، گره‌ باز نشده نخواهیم داشت.

* ایجاد آشوب و ناامنی خانه دیگر جدول آمریکایی‌ها علیه ملت ایران است؛ در این عرصه برخی از کانال‌ها در فضای مجازی پیشتاز هستند، ما گفتیم که اگر باز کنید، دوباره شیطنت می‌کنند، این شیاطین در فضای مجازی بنا دارند، در هر مناسبتی شرارت کنند. قبلا گفتم که با آنهایی که فریب خورد‌ه‌اند با رأفت اسلامی برخورد شود، اما الآن می‌گویم که آنهایی که بازی خورد‌‌ه‌اند، تعهد بدهند که دیگر شیطنت نکنند و دیگر سیاهی لشکر اغتشاش‌گران نشوند.

* اینکه مسئول محترم بگوید که همه آزاد شدند، این ناز کردن است، اغتشاشگر هر کس که هست، باید پایش را بخورد، می‌خواهد طلبه و یا دانشجو باشد، باید تنبیه شوند. اگر می‌خواهید، رأفت کنید، اما نازشان نکنید، علیه نظام شعار داده‌اند و باید به اشتباه خود پی ببرند. به همان اندازه که مهر و رأفت دارید، باید خشم مقدس در برابر لیدرهای اغتشاش داشته باشید و آنهایی که تهدید به سوزاندن مساجد و شورای تبلیغات و دیگر اماکن کردند، با قاطعیت علی‌وار برخورد شود

* باید با قاطعیت با سران فتنه برخورد کرد، در فقه ما آن فرد که علیه حاکم عادل اسلامی به خیابان بریزد و بکشد، باغی است و حکم او در فقه ما اعدام است. این دستور صریح قرآن است. اگر امنیت می‌خواهیم که حتما می‌خواهیم، مهر و خشم به جا باید در برابر اغتشاش‌گران داشته باشیم.

* چهارمین خانه جدول راهبردهای آمریکا در برابر ایران تشدید فشار اقتصادی است؛ آمریکایی‌ها و ایادی‌‌شان بدانند که مردم ما تا الآن ایستاده‌اند و بعد از این هم خواهند ایستاد و یقین دارم که مردم ما در این عرصه هم آمریکا را ناکام خواهند گذاشت.

* راهبرد آمریکا در منطقه این است که منطقه را ناامن کند تا اسرائیل امنیت داشته باشد، این ولیعهد خام و نپخته عربستان، این کشور را به یکی از ایالت‌های آمریکا دارد تبدیل می‌کند، دستور داده ورود شراب آزاد باشد، فساد و فحشا آزاد است!

* {با اشاره به جنایات آل خلیفه دربحرین } آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را سلب تابعیت کرده‌اند و به او علی‌رغم بیماری اجازه درمان نمی‌دهند، ده‌‌ها حکم حبس ابد را صادر کرده‌اند. اگر قرار باشد کسی سلب تابعیت شود، این آل‌خلیفه است که باید چنین شود. به شما اطمینان می‌دهم که سرنوشت شاه ایران را دارید، بدانید که خون مظلوم از بین نمی‌رود.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام TR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    11 0
    کلا این آقا تخصصش چیست ؟ یک روحانی بجای اینکه از زندگی ، دوستی ،عشق و صلح صحبت کند از چه سخن می گوید
  • حامی A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    16 0
    خدایا به داد ما برس
  • بی نام DE ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    6 0
    جناب خاتمی باور کنید همراهی ملت با نظام از هزاران بمب اتم و موسک اس ۷۰۰ بهتر است .
  • بی نام A1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    8 0
    برادر ارجمند مردم گرسنه یاغی نیست ، مردم گرسنه اغتشاشگر نیست ، مردم گرسنه آشغال نیست ، مردم گرسنه از آن طرف مرز نیامده است ، مردم گرسنه فقط ایمان ندارد همان فرمایشی که پیامبر فرمود : فقر که از این در آمد ایمان از آن در میرود البته اگر به این فرمایش ایمان داشته باشید.
  • بی نام A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    1 6
    در کار مربوط به رهبری دخالت نکن. شما فقط امام جمعه هستی. اگر کاری برای موشکی لازم باشد رهبری دستور آنرا خواهند داد و نه شما
  • بی نام A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    4 1
    خوبه که آدم وقتی راجع به چیزی علم نداره درباره اش هم صحبت نکنه.جناب خاتمی تصور میکنن موشک ها و الزامات فنی اونها هم مثل دروس حوزه است که هر چه قدر بخوان توانشون رو بالا ببرن. جناب خاتمی توجه داشته باشن که کشور ما به هیچ عنوان در زمینه طراحی و ساخت انواع موشک هاچه موشک های زمین پایه و چه موشک های بالستیک و ماهواره بر پیشرفته و دارای تکنولوژی و امکانات روز دنیا نیست. و اقتدار و پیشرفت در زمینه موشکی علاوه بر ایمان و اخلاص عمل مد نظر جناب خاتمی و دوستانشون نیازمند تکنولوژی و امکانات پیشرفته علمی و صنعتی روز دنیاست و دسترسی به علم و تکنولوژی مورد نظر بدون ارتباط موثر و مداوم با مراکز علمی و صنعتی پیشرفته دنیا و مدیریت علمی و فنی نه فقط انقلابی امکان پذیر نیست.
  • بی نام GB ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    12 0
    برد موشک بالا بره که چی بشه؟ مسابقه با کی دارند؟ هدف چیه؟
  • بی نام A1 ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    1 16
    درود بر شرفت مرد
  • الکس A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    14 1
    بله...از جیب تو که نمیسازید...از جیب ملت بدبخت ایران دارید میسازید...
  • بی نام DE ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    7 1
    بله شما که غمی نداری. هزینش رو مردم باید پرداخت کنند.
  • بی نام A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    17 0
    ای کاش حاج آقا به جای اینکه اینقدر که به موشک اهمیت بدن، به وضع معاش مردم اهمیت می دادند.
    • بی نام A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
      5 0
      کاش صنعت خودرو سازیمون مثل موشک سازیمون بود
  • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    3 0
    بیچاره روحانیان بی آزاری که معتقد به شاخ و شانه کشیدن وحکومت به این شکل که کلیت روحانیت رازیر سؤال میبرند نیستند ولی به خاطر سکوتشان آنها هم ...
  • بی نام A1 ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    9 0
    والا ما جز خشم از شما چیز دیگه‌ای ندیدیم. خوبه سری بین مردم واقعی بزنید تا ببینید یاس و ناامیدی در بین مردم بیداد می‌کنه و مردم واقعا حس می‌کنن کشور در حال ویرانی هست. مشخصه افرادی که دور و بر شما هستند وضعشون بد نیست و از اوضاع خوشحالند. اما به میان مردم عادی بیاین تا وضعیت واقعی رو درک کنید.
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    15 0
    این آقا انگار توی این مملکت زندگی نمیکنه. همه چی براش گل و بلبل هست
  • بی نام A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    6 0
    اگر موشک قرار بود قدرت بیاره برای صدام می آورد اونی که قدرت میاره پشتیبانی مردم است
  • بی نام A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    2 0
    برادر من یک موضوعی هست بنام اسرار نظامی که باید حفظ بشه همه می دونن همه. ما باید کارها مون بصورت سری باشه نه اینکه داد بزنیم ال می کنیم بل می کنیم تا همسایگان حساس بشن کلی سلاح از آمریکا بخرن اونوقت 10 صفر به نفع آمریکا
  • بی نام A1 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
    7 0
    خدایا من چه بگم؟ چکار کنم؟ کجا برم؟
  • سیهنبن A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    1 0
    چرا مواضع شما اینقدر غیرجذابه. بابا یه کاری بکنین که ملات به نماز خوندن جذب بشن
  • بی نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
    9 0
    چرو نظرها رو نمیزارین
  • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۵
    0 2
    آقای خاتمی امریکا عددی نیست که بتواند حکومتی را براندازد
  • بی نام A1 ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
    2 0
    سفره مردم چی