امام جمعه تبریز: اسلامی و مردمی بودن ویژگی اصلی انقلاب اسلامی ایران است

امام جمعه تبریزگفت: اسلامی و مردمی بودن از جمله ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به فرارسیدن دهه‌ی مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: پیوند دین و سیاست از ویژگی‌های انقلاب اسلامی است.

وی همچنین توسعه‌‌ی اقتصادی، توسعه فناوری‌‌های سطح بالا در کشور مانند فناوری نانو، هسته‌ای و سلول‌های بنیادی، صنایع دارویی و موشکی را نمونه‌های از دستاوردهای افتخارآمیز انقلاب اسلامی ایران برشمرد و افزود: اسلامی و مردمی بودن انقلاب، استقلال در برابر قدرت‌های استکباری، رهبری الهی و منحصر به فرد از جمله ویژگی‌های انقلاب است که آن را از سایرین متمایز می‌کند.

حجت ‌الاسلام آل هاشم به برخی از دستاوردهای معنوی انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: احیای دین و معنویت، عزت و استقلال طلبی از جمله دستاوردهای معنوی انقلاب است، ولی در زمان کنونی بیش از پیش به وحدت و همدلی، صمیمیت و پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران باید این وحدت را در صحنه‌هایی همچون راهپیمایی ۲۲ بهمن به نمایش بگذارند.

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که یکی از مشکلات زیست محیطی در ایران، آلودگی هوا در کلانشهرها است، گفت: دستگاه‌ها، مردم و نهادهای دولتی می‌توانند با هماهنگی و همدلی، از این معضل پیشگیری‌ کنند. وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که ریشه‌های افکار داعش هنوز فرونپاشیده است، گفت: افزایش فعالیت داعش در افغانستان و حملات تروریستی داعش در این کشور که منجر به کشته شدن ۱۰۰ ها تن از مسلمانان شد، نشان داد که افکار آنان ادامه داد. امام جمعه تبریز در پایان با اشاره به ۱۹ بهمن ماه، سالروز اعلام همبستگی نیروی هوایی با حضرت امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: نیروی هوایی با اعلام وفاداری خود در محضر امام حاضر شده و بیعت خود را با ایشان اعلام نمودند، که نمود این بیعت در دوران دفاع مقدس ظاهر شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 751470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =