فیلمی که با حمایت سیدحسن خمینی ساخته شد

کارگردان مستند «بانو قدس ایران» با بیان اینکه در این اثر تلاش کرده است حریم شخصی افراد را حفظ کند، تاکید کرد که نوه امام (ره) کمک‌های زیادی در ساخت این مستند کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری «بانو قدس ایران» ساخته مصطفی رزاق‌کریمی که مستندی درباره همسر امام خمینی است، عصر یکشنبه 15 بهمن با حضور عوامل در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

رزاق کریمی درباره محدودیت‌هایی که در هنگام ساخت برای این اثر وجود داشت، توضیح داد: «این فیلم جغرافیایی جدیدی در مستندسازی است و باید از آن استقبال کرد. به نظر می آمد محدودیت ها و فشارهایی وجود دارد اما اینطور نبود. در زمان تحقیقات احساس کردیم که تحقیق ما مسیری که می رود باید مستقیم تر باشد و به همین دلیل تحقیقات مجددی را شروع کردیم تا بتوانیم به موضوع نزدیک شویم.»

او افزود: «ما احساس کردیم اسناد و مدارک نیاز داریم تا فیلم شعاری نسازیم و مخاطب با واقعیت ها روبه‌رو شود. ما اسناد و مدارک را تهیه کردیم و احساس کردیم که الان می دانیم چه فیلمی می خواهیم بسازیم. حمایت حاج حسن آقا در عرصه تحقیق و سناریو بسیار مفید بود.»

رزاق کریمی ادامه داد: «من از عنوان خط قرمز خنده ام می گیرد. ما خط قرمزی نداشتیم بلکه حریم را حفظ کردیم و حمایت هم شدیم مخصوصا از جانب حاج حسن آقا. سعی کردیم نقطه نظرات ایشان را که درست بود در کار رعایت کردیم.»

این کارگردان همچنین درباره ناگفته‌هایی که ممکن است وجود داشته باشد گفت: «ناگفته هایی که به حریم شخصی مربوط می شد را من به خودم اجازه نمی دادم بیان کنم. زندگی امام و همسرش هم آنقدر گسترده است که در یک فیلم گنجانده نمی شود. اما اینکه به ما بگویند چه کنیم و چه نکنیم نبود.»

او درباره استفاده از وابستگان نزدیک امام در ساخت این اثر توضیح داد: «ما از هر یک از دوستانی که تمایل داشتند استفاده و از حضورشان استقبال کردیم. برخی از عزیزان خودشان مایل به حضور جلوی دوربین نبودند.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =