چهارمحال و بختیاری در احداث مسکن خانواده های چند معلولیتی رتبه دوم کشور را دارد

ایرنا نوشت : مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان در پیگیری و احداث مسکن برای خانواده های چند معلولیتی، در سطح کشور رتبه دوم را کسب کرد.

 محمد میرزایی  در آیین افتتاح 7 واحد مسکن خانواده های چند معلولیتی در شهرستان کوهرنگ افزود: تاکنون بیش از 550 خانوار دارای دو معلول و بیشتر فاقد مسکن در استان شناسایی شده است.
به گفته وی ،از این تعداد 480 خانوار شهری و 116 خانوار روستایی است که با همکاری بنیاد مسکن، مسکن و شهرسازی و بهزیستی در تلاش تامین مسکن برای این قشر هستیم.
وی به تامین مسکن روستایی برای 48 خانوار روستایی دارای چند معلول در سالجاری اشاره کرد وگفت: برای تامین مسکن خانوارهای دارای 2 معلول و بیشتر در مناطق شهری 300 میلیون و مناطق روستایی 180 میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی بهزیستی پرداخت می شود.
میرزایی اظهارکرد: با همکاری بنیاد مسکن در مناطق روستایی و اداره کل مسکن و شهرسازی در مناطق شهری، این خانواده ها از تسهیلات مسکن نیز بهره مند می شوند.
گفتنی است ، همزمان با  ایام الله مبارک دهه فجر  7 باب منزل مسکونی در مناطق شهری و روستایی شهرستان کوهرنگ برای خانواده های چند معلولیتی و نمایشگاه صنایع دستی و توانمندیهای جامعه هدف بهزیستی شهرستان کوهرنگ افتتاح شد.
هم اکنون 32 هزار معلول در استان شناسایی شده که از این تعداد بیش از 5 هزار نفر مستمری بگیر دائمی بهزیستی هستند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =