اعطای تسهیلات خودکفایی به 170 مددجوی اردبیلی در دهه فجر

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل: 170 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در سی و نهمین سالگرد دهه مبارک فجر با دریافت دو ‌میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی، وارد بازار کار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حسين دشتي، مدیركل کمیته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه همزمان با سي و نهمين سالگرد دهه مبارك فجر 170 فرصت شغلي براي مددجويان تحت حمايت اين استان ايجاد شده است، گفت: دو ‌ميليارد تومان تسهيلات اشتغال‌زايي در اختيار مددجويان قرار گرفت تا شغل‌هاي مورد نظر خود را ايجاد كنند.

وي با بيان اينكه مددجويان با دريافت تسهيلات اشتغال در زمينه‌هاي دامپروري، صنايع‌دستي و خدماتي وارد بازار كار شده‌اند، افزود: فرصت‌هاي شغلي جديد متناسب با بازار كار ايجاد شده است تا مددجويان بتوانند با تكيه بر توانايي‌هاي خود بي‌دغدغه و با آرامش خاطر به استقلال اقتصادي دست يابند.

دشتي با اعلام اينكه كميته امداد اردبيل از سال 72 فعاليت خود را در سطح اين استان آغاز كرده است، بيان كرد: 40 هزار طرح اشتغال از آغاز فعاليت كميته امداد استان اردبيل توسط مددجويان تحت حمايت اجرا شده كه اين امر علاوه بر خوداتكايي خانوار تحت حمايت، به توسعه اقتصادي منطقه نيز كمك كرده است.

دشتي به پرداخت 200 ميليارد تومان تسهيلات اشتغال‌زايي در 24 سال فعاليت كميته امداد استان اردبيل به اقشار آسيب‌پذير اشاره كرد و گفت: از طريق تسهيلات اشتغال، بسياري از مددجويان تحت حمايت به خودكفايي رسيده و از چرخه حمايتي اين نهاد خارج شده‌اند.

مديركل كميته امداد استان اردبيل با بيان اينكه ايجاد اشتغال براي خانوار تحت حمايت يكي از مهم‌ترين راهكارهاي اين نهاد به‌منظور توانمندسازي آنها است، اعلام كرد: با استعدادسنجي، ارائه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي، پرداخت تسهيلات اشتغال، مشاوره شغلي و نظارت بر طرح‌هاي اشتغال‌زايي درصدد هستيم مسير خوداتكايي مددجويان را هموارتر كنيم.

وي با اشاره به اينكه سالانه 10 درصد از خانوار تحت حمايت با فراگيري آموزش‌هاي فني و تخصصي، كاريابي و اجراي طرح‌هاي اشتغال از چرخه حمايتي اين نهاد خارج مي‌شوند، بيان كرد: پس از توانمندي و خروج مددجويان از چرخه حمايتي، خانوار نيازمند ديگري كه پشت نوبت قرار دارند جايگزين آنها مي‌شوند تا از خدمات حمايتي اين نهاد بهره‌مند شوند.

دشتي با بيان اينكه با خروج مددجويان از چرخه حمايتي، فقط مستمري ماهانه آنها متوقف مي‌شود، افزود: تا زماني كه خانوار تحت حمايت به توانمندي كامل نرسند، مددجويان از تمامي خدمات حمايتي اين نهاد بهره‌مند هستند و كميته امداد موظف است با رسيدگي به‌موقع مشكلات آنها را برطرف كند.

مديركل كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه تلاش داريم گرفتاري‌ها و مشكلات خانوار تحت حمايت را به‌صورت زيرساختي رفع كنيم، گفت: تأمين مسكن مناسب، خدمات فرهنگي، پرداخت هزينه‌هاي درماني، تهيه جهيزيه و رفع ساير نيازهاي اساسي خانوار تحت حمايت موجب مي‌شود تا آنها با آسودگي خاطر به سمت خوداتكايي سوق پيدا كنند.

وي با بيان اينكه همكاري مضاعف بانك‌هاي عامل و دستگاه‌هاي اجرايي روند پرداخت تسهيلات اشتغال به مددجويان را سرعت مي‌بخشد، اعلام كرد: جذب صددرصدي اعتبارات بانكي در سال‌جاري موجب ايجاد اشتغال براي بسياري از خانوار تحت حمايت مي‌شود كه در سايه آن مددجويان مي‌توانند با تكيه بر توانايي‌هاي خود توانمند شوند.

دشتي با اشاره به اينكه 70 درصد از سرپرستان خانوار تحت حمايت افراد بالاي 60 سال هستند، بيان كرد: سالمندان تحت حمايت به دليل از كارافتادگي و كهولت سن قادر به انجام كار و هيچ‌گونه فعاليتي نيستند كه كميته امداد اردبيل با ارائه خدمات درماني و دارويي به مشكلات آنها رسيدگي مي‌كند.

مديركل كميته امداد استان اردبيل با اعلام اينكه با ارائه تسهيلات اشتغال به فرزندان خانوار تحت حمايت گام‌هاي مؤثري را براي قطع فقر بين نسلي برداشته‌ايم، گفت: ايجاد فرصت‌هاي شغلي مناسب و پايدار براي فرزندان خانوار تحت حمايت موجب مي‌شود تا آنها به استقلال اقتصادي دست يابند و آينده‌اي روشن را براي خود رقم بزنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =