۰ نفر
۲۳ تیر ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۱

انواع گونه‌های حشرات و عنکبوت‌ها، سبک‌های زندگی و سلیقه‌های تغذیه متفاوتی دارند. اما گروهی از معماران می‌خواهند هتلی مخصوص بسازند که انواع موجودات شش‌پا بتوانند به راحتی در کنار هم در آن زندگی کنند.

بهنوش خرم‌روز: معمولا طراحان وقتی می‌خواهند یک ساختمان را طراحی کنند، امیدوارند که موجودات مزاحم در این طراحی راهی پیدا نکنند. اما این بار گروهی معمار پیدا شده‌اند که می‌خواهند ساختمانی با خصوصیتی کاملا برعکس بسازند. آن‌ها امیدوارند که انوع و اقسام حشرات و عنکبوت‌ها از زندگی در هتلی که برایشان طراحی شده است لذت ببرند.

پاپ‌ساینس در گزارشی متفاوت به یک اثر معماری جدید و در نوع خود بی‌نظیر اشاره کرده است که تنها هدفش، آوردن حشرات مفید به پارک‌های لندن است. این طرح اخیرا برنده مسابقه‌ای با نام فراتر از قیل و قال در شهر لندن شده است و می‌خواهد دلپذیرترین مکان را برای ساکنین شش‌پای این شهر به وجود بیاورد.

هتلی برای حشرات

طرح اصلی هتل حشره‌ها از بال‌های سنجاقک الهام گرفته شده و بخش‌های فراوان و مجزای آن امکان زندگی انواع و اقسام شش‌پاها را فراهم می‌آورد. خب حشرات سبک زندگی،‌تغذیه و نیازهای بسیار متفاوتی دارند. برای مثال سوسک‌های کلوخ‌کوب نیاز به ورودی‌های نزدیک به سطح زمین دارند و باید محل زندگیشان راهروهای گردی داشته باشد تا بتواند لانه‌سازی کنند و تولید مثل کنند. اما پروانه‌ها و بیدها برعکس به ورودی‌های عمودی احتیاج دارند که بالاتر ازسطح زمین قرار گرفته باشند.

به علاوه با این طراحی، هر بخش از هتل را می‌توان با گونه‌های مختلفی از زباله و فضولات پر کرد. بنابراین حشرات برای لانه‌سازی،‌ تغذیه و تولیدمثل خود منابع کافی و متنوعی در اختیار خواهند داشت. نظر شما در مورد این ایده چیست؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 75294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • گندم IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۶/۲۱
    1 0
    کاش یه فکری هم واسه سوسک ها کرده باشن