نماینده اصلاح طلب مردم شیراز با بیان اینکه در مجلس دهم بیشتر از ۶۰ اصلاح طلب نداریم گفت: عارف از زمره افرادی است که معتقد است نباید از صحنه سیاسی خارج شد.

مسعود رضایی نماینده مردم شیراز و عضو شورای مرکزی فراکسیون امید درباره آرای دو گانه اعضای این فراکسیون و برهی عهدشکنی های فراکسیونی به خبرآنلاین گفت: درباره رفتار دوگانه فراکسیون نمی توان به طور روشن صحبت کرد به هر حال یک ناامیدی ایجاد شده که این ناامیدی در فراکسیون هم رخنه کرده است .

او افزود: اصلاح طلبان به امید ایجاد تغییر و به دلیل تحقق اهدافی وارد میدان شدند. طبیعی است وقتی این تغییرات ملموس نباشد یک کرختی ایجاد می شود. فارغ از این بحث باید گفت به لحاظ تعداد نیز ما آن اکثریت را که بتواند تاثیر گذار باشد را نداریم.

رضایی ادامه داد: اگر مستقلین در کنار ما باشند می توانیم تغییراتی ایجاد کنیم اما وقتی مستقلین راه دیگری را می روند و اهداف دیگری برای خودشان تعریف می کنند امید هم ان توانایی را ندارد تا تغییراتی ایجاد کند. به هر حال ما باید اکثریت را داشته باشیم تا بتوانیم منویات اصلاحات را محقق کنیم اما وقتی در رای گیری تعداد لازم را نداریم  طبیعی است که موفق نمی شویم و این عدم موفقیت خود موجب ایجاد ناامیدی در میان اعضا می شود و همین ناامیدی می تواند سبب شود تا تلاش دیگری صورت نگیرد.

رضایی در پاسخ به این سوال که اگر در روز اول مجلس 105 رایی که به عارف داده شد را تعداد اعضای فراکسیون امید تصور کنیم در رای گیری های اخیر این تعداد حدودا به 80 نفر رسیده است که نشان می دهد این فراکسیون یا با ریزش آرا مواجه است و یا چرخش رای دارد گفت: البته من اعتقاد ندارم که ما 105 اصلاح طلب واقعی داریم چرا که به نظر من ما در مجلس دهم حدودا 60 اصلاح طلب به معنای واقعی آن که حاضر باشند برای این تفکر هزینه بدهند وجود دارد؛ لذا بقیه اعضا بازیگران سیاسی  هستند که فقط ادعای اصلاح طلبی داند .

او گفت: این افراد اگر جایگاهی برای آنها وجود داشته باشد نگاه اصلاح طلبی دارند و اگر هم جایگاهی نباشد آن توان تفکری را ندارند که بر اهداف تشکیلاتی اصرار بورزند و بر آن تفکر استوار باشند لذا به همین علت است که این 105 نفر در عمل با ریزش مواجه است و شاید بیشتر از 50 الی 60 نفر نباشند  که با هر هزینه ای حتی خارج شدنشان از عرصه سیاست حاضر باشند در مسیر اصلاحات گام بردارند.  

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا با  اصلاح طلبان بدلی مواجهید که به محض احساس خطر تغییر موضوع می دهند گفت: بله خیلی ها به دلیل موقعیت پیش بینی شده برای اصلاح طلبان است که اینجا قرار دارند اما وقتی این جایگاه وجود نداشته باشند تغییر موضع می دهند.

او در پاسخ به این سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا با این شرایط  برای انتخابات 98 عارف از ائتلاف با گروهی صحبت می کند که وقتی پایش به مجلس می رسد تغییر موضع می دهد گفت: آقای عارف از زمره افرادی است که معتقد است نباید از صحنه سیاسی خارج شد در حالی که برخی از اصلاح طلبان که معتقد به مخالفت با وضع موجود هستند نظرشان این است که باید در این راه تلاش کنند حتی اگر از صحنه کنار زده شوند اما اقای عارف می گوید ما حتی اگر در اقلیت باشیم باید در صحنه بمانیم.

رضایی گفت: من معتقدم اگر قرار است تفکر اصلاحات را پیش ببریم و به دنبال تغییر باشیم نباید ائتلاف کنیم چراکه این ائتلاف ها نزدیگی به تفکر ما ندارد.   

21629

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =