۰ نفر
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۱

مهر نوشت:رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: نرخ خودروهای وارداتی با رای دیوان عدالت اداری، ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

 میثم رضایی با اشاره به جلسه با رئیس شعبه سوم دیوان عدالت اداری گفت: آنچه در رای صادر شده بدیهی و آشکار است، دولت و گمرک موظف هستند عوارض ورود خودرو را به کشور طبق تعرفه های مصوبه قبلی(دی سال ۹۵) بازگردانند.

وی در عین حال رای دیوان را موقت دانست و گفت: از آنجا که ابطال مصوبه هیئت مصوبه وزیران در صلاحیت هیئت عمومی دیوان است، باید تا زمان صدور رای نهایی در این هیئت صبر کرد اما تا زمان صدور دستور نهایی نیز این رای قابل اجراست و باید دولت برای کاهش تعرفه ها به قبل از تصمیم اخیرش، به این رای تمکین کند.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با یادآوری این که علاوه بر دیوان عدالت، نمایندگان مجلس در کمیسیون اصل ۹۰ هم پیگیر موضوع هستند گفت: حدود ۲۲۰ نفر از نمایندگان مردم به قید دو فوریت خواستار کاهش تعرفه واردات به منظور کاهش آثار تورم زای آن در کشور هستند که این دو اقدام موازی می تواند بازار خودروی کشور را نسبی سامان دهد و از افزایش بی محابای قیمت ها در هر دو حوزه خودروهای وارداتی و حتی داخلی جلوگیری کند.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ضرورت بازگشت تعرفه واردات به نرخ های دیماه سال گذشته گفت: با این تصمیم نرخ خودروهای وارداتی ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش خواهد یافت.

رضایی تصریح کرد: آخرین تصمیم هیئت وزیران مبنی بر افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تعرفه واردات خودروهای بنزینی و ۵۰ درصدی خودروهای هیبریدی، نرخ برخی محصولات تا ۶۰ درصد افزایش یافت.

به گفته رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو مصوبه دیوان عدالت فقط نرخ تعرفه ها را شامل می شود و تاثیری درباره ضوابطی چون غیرمجاز بودن واردات خودروهای با قیمت بیش از ۴۰ هزار دلار و حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی ندارد.

 

 

35226

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امير RO ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
    2 1
    متاسفانه نويسنده معني هيبريدي و هنوز نميدونه بخش هيبريديه خودرو يعني چي ًهيبريدي به معنيه تركيبي هست يعني از نيرويه برق و بنزين مناسب با شرايط استفده مي شودًة.جطور تمام خودرو ساز هايه روز دنبا دارن اكثر خودرو هاشونو بخاطر بحث محيط زيست به اين نوع پيشرانه ها مجهز مي كنن اونوقت در ايران مخالفت لا هاش ميشه.حتي كمپانيه لامبور گيني هم خودرو هاشو با اين تكنولوژي ميخواد ترليد منه.در ضمن بك خودروبه هيبريد بطور متوسط ٣٠درصد مصرف سوخت و استحلاك كمتري داره