۰ نفر
۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱

پیروزی دیلی نوشت: مهاجم شماره 70 پرسپولیس جدی‌ترین کاندیدای کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر است.

علی علیپور مهاجم اول این روزهای پرسپولیس روز گذشته دو گل مقابل صنعت نفت به ثمر رساند تا مجموع گل‌های زده وی در فصل جاری لیگ برتر به 17 برسد. علیپور حال با 7گل اختلاف برترین گلزن لیگ است و با توجه به این اختلاف و بازی‌های باقی‌مانده به احتمال بسیار زیاد آقای گل لیگ هفدهم خواهد شد. با این حال علیپور 7 بازی دیگر فرصت دارد تا رکوردها را بهبود ببخشد و آمار گلزنی خود را بالاتر ببرد.

یک گل تا طارمی
تنها با یک گل در 7 بازی آتی، علیپور به رکورد گلزنی در یک فصل لیگ مهدی طارمی خواهد رسید تا این رکورد تنها یک فصل دوام آورده باشد. مهاجم فصل گذشته پرسپولیس در 29 بازی 18 بار موفق به گلزنی شد تا دومین آقای گلی متوالی لیگ را از آن خود کند و حال علیپور در هفته بیست و سوم به رکورد 17 گل رسیده است و 7 هفته فرصت خواهد داشت تا ضمن رسیدن به رکورد طارمی، این رکورد را بهبود ببخشد و آماری ماندگار ثبت کند.

4 گل تا بهترین گلزن لیگ 16 تیمی
رضا عنایتی مهاجم اسبق استقلال با 21 گل زده در لیگ پنجم که با حضور 16 تیم برگزار می‌شد بهترین آمار گلزنی در لیگ شانزده تیمی را در اختیار دارد. عنایتی در 29 بازی موفق به 21 بار گلزنی شد تا میانگین گل زده 0.72 به نام وی ثبت شود. حال علیپور در یک لیگ شانزده تیمی در 22 بازی 17 گل به ثمر رسانده و میانگین گل زده 0.77 گل در هر بازی را دارد. مهاجم شماره 70 پرسپولیس این شانس را خواهد داشت تا با 4 گل دیگر به در 7 بازی آینده به رکورد عنایتی برسد و در صورتی که 5 گل به ثمر برساند رکورد سرمربی فعلی مشکی‌پوشان را بشکند.

در سودای رسیدن به رضای آقای گل
رضا نوروزی بهترین آمار گلزنی در یک فصل لیگ برتر را به خود اختصاص داده است. مهاجم سابق پرسپولیس در لیگ دهم با پیراهن فولاد 24 بار موفق به گلزنی شد که بهترین آمار ثبت شده در میان آقای گل‌های ادوار مختلف لیگ برتر است. حال علیپور این شانس را دارد که با به ثمر رساندن 7 گل در 7 بازی آینده، به 24 گل برسد و در یک لیگ شانزده تیمی عملکرد رضا نوروزی را تکرار کند. گفتنی است علیپور در صورت به ثمر رساندن 22 گل در فصل جاری لیگ برتر میانگین کل زده بیشتری نسبت به رضا نوروزی در 34 بازی خواهد داشت.

تیم ملی، پاداش آقای گل؟
گلزنی‌های متوالی علیپور در پرسپولیس سبب شده تا همگان در مورد چرایی عدم دعوت این مهاجم گلزن به تیم ملی سوال کنند. سوالی که شاید بهتر باشد کادر فنی تیم ملی پاسخی برای آن داشته باشد. هرچند حضور مهاجمین آماده در تیم ملی کار را برای علیپور 23 ساله سخت خواهد کرد اما آیا زمان آن فرا نرسیده تا یک فرصت به این مهاجم آماده نیز داده شود تا شایستگی‌های خود را به کادر فنی تیم ملی نشان دهد؟ علیپور می‌تواند رقیب سرسختی برای طارمی، آزمون، انصاری‌فرد و قوچان‌نژاد باشد، این طور نیست؟

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =