نهمین روز جشنواره فیلم فجر، روز نسبتا رضایت بخشی برای اهالی رسانه بود و فیلم «مصادره» مورد تمجید همگان قرار گرفت. در سینماهای مردمی هم روند استقبال از فیلم ها ادامه دارد و طولانی ترین صف برای تماشای «بمب یک عاشقانه» پیمان معادی تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نهمین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با حضور رضا عطاران در سینمای اهالی رسانه حال و هوای متفاوتی داشت. در سینماهای مردمی هم صف طولانی برای تماشای فیلم «بمب یک عاشقانه» پیمان معادی شکل گرفت.

سینمای اهالی رسانه با «مصادره» دوباره جان گرفت

سینمای اهالی رسانه در هشتمین روز نمایش فیلم ها برای خبرنگاران، با اکران فیلم «مصادره» ساخته مهران احمدی همراه بود. فیلمی که از آغاز جشنواره مورد تعریف و تمجید زیادی قرار گرفته بود.

نمایش اولین احمدی در پردیس ملت با استقبال اهالی رسانه همراه شد و بازخوردها پس از پایان فیلم حاکی از رضایت تماشاگران از فیلمی بود.

نشست خبری این فیلم هم کمتر از فیلم مورد توجه قرار نگرفت، حضور رضا عطاران، هومن سیدی و مهران احمدی باعث شده بود تا یکی از جذاب ترین و شلوغ ترین نشست های جشنواره تا به اینجا به فیلم «مصادره» تعلق داشته باشد.

شوخی های عطاران در این نشست سوژه عکاسان شد (اینجا ببینید) و از آن مهم‌تر سخنان احمدی در بخش پایانی جشنواره درباره آرا مردمی و چگونگی جمع آوری آرا توجه همه را به خود جلب کرد. (مشروح آن را اینجا بخوانید.)

«سوتفاهم» ساخته احمدرضا معتمدی، دومین فیلمی بود که در روز جمعه برای اهالی رسانه به نمایش درآمد. فیلمی که نظرات درباره آن متعدد و متناقض بود.

نشست خبری این فیلم هم با پرسش و پاسخ های از بازیگران علی الخصوص مریلا زارعی همراه بود. (گزارش آن را اینجا بخوانید.)

آخرین فیلمی که روز جمعه برای خبرنگاران نمایش داده شد، «دارکوب» به کارگردانی بهروز شعیبی بود. فیلمی که روایتگر یک معضل اجتماعی بود و بازی سارا بهرامی در نقش یک معتاد تحسین اهالی رسانه را پس از پایان فیلم برانگیخت.

نشست خبری این فیلم هم به سوالاتی درباره محتوا و موضوع فیلم اختصاص داشت. بهرامی هم درباره سختی های نقش خود برای بازی در این فیلم گفت. (مشروح نشست را اینجا بخوانید.)

از نکات جالب توجه این نشست قطع برق سالن نشست خبری بود، مهناز افشار بازیگر این فیلم با تاخیر به عوامل «دارکوب» ملحق شد.

طولانی‌ترین صف برای تماشای یک فیلم

در سینماهای مردمی استقبال گسترده مردم همچنان ادامه دارد و این مسئله باعث شده است تا شاهد سانس های فوق العاده زیادی در این دوره از جشنواره باشیم. از نکات جالب توجه روز گذشته صف طولانی مخاطبان برای تماشای فیلم «بمب یک عاشقانه» پیمان معادی بود که پنج طبقه مجتمع کورش را پوشش داد و عنوان طولانی ترین صف برای تماشای یک فیلم در جشنواره را تا به امروز ثبت کرد.

نهمین روز از سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر در سینماهای مردمی در حالی به پایان رسید که هشت فیلم از میان 25 فیلم حاضر در آن در هفت سالن سینما، به سانس فوق‌العاده رسیدند.

«شعله ور» حمید نعمت الله، «مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی، «چهارراه استانبول» مصطفی کیایی، «بمب یک عاشقانه» پیمان معادی، «عرق سرد» سهیل بیرقی، «به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا، «لاتاری» محمدحسین مهدویان، «مصادره» مهران احمدی هشت فیلمی بودند که به سانس های فوق العاده رسیدند.

پیمان معادی هم روز گذشته به همراه جمعی از هنرمندان شاخص سینما از جمله رامبد جوان، نگار جواهریان، حمید فرخ نژاد، پیمان قاسمخانی و حبیب رضایی در سینما آزادی به نمایش فیلم خود نشست.

از دیگر نکات روز نهم، تماشای فیلم «به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا از سوی سردار قاسم سلیمانی بود، او در وصف این فیلم گفت: فیلم «به وقت شام» مرا به گریه انداخت، از طرف مجاهدین و‌ رزمندگان از حاتمی کیا تشکر می کنم.

پنج فیلم برتر جشنواره از نگاه تماشاگران

ستاد جمع آوری آرا مردمی جشنواره فیلم فجر، مطابق روزهای گذشته، اسامی پنج فیلم برتر از نگاه مردم را اعلام کرد.

اسامی این پنج فیلم (بدون ترتیب) عبارتند از «تنگه ابوقریب» بهرام توکلی، «بمب یک عاشقانه» پیمان معادی، «لاتاری» محمدحسین مهدویان، «به وقت شام» ابراهیم حاتمی کیا و «مغزهای کوچک زنگ زده هومن سیدی».

براین اساس «چهارراه استانبول» به کارگردانی مصطفی کیایی از رقابت برای کسب سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران کنار رفت.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =