احمد جمشیدی با تأکید بر اینکه هیچگونه افزایش مبلغ کرایه تا ۱۷ فروردین نداریم، بیان کرد: متقاضیان میتوانند از طریق پنج درگاه اینترنتی به خرید بلیتهای نوروزی اقدام کنند.
رئیس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به اینکه اولین نقطه ارتباطی میان شرکت مسافربری و مسافر در زمان تهیه بلیت شکل می گیرد اظهار داشت: در همان نقطه اول شرکت ها یا موسسات حمل ونقل مسافر موظف به رعایت قوانین مربوط به بلیت هستند. به طوری که طبق قانون بلیت، قرارداد فی مابین مسافر و شرکت یا موسسه مسافربری است که برای جایجایی مسافراز مبدا تا مقصد در خلال یک دوره زمانی با وسیله نقلیه مشخص ومعین صادر می شود و بر اساس آن کلیه مسئولیت های سفر بر عهده شرکت یا موسسه و درقبال آن مسئول و در برابر مسافر پاسخگو است.
وی افزود: بر اساس ضوابط جدید حمل و نقل مسافر موضوع ماده 9 آیین نامه اجرایی تبصره 1 ماده 31 و 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی وظایف شرکت ها و موسسات مسافربری درقبال صدور بلیت، تاخیر در زمان حرکت، کیفیت جابجایی، توشه راه مسافر، خدمات دهی و رعایت نکات بهداشتی و رعایت نکات ایمنی برای حفظ جان مسافر جزء حقوق مسافر محسوب می شود که در صورت آگاهی از آن می تواند نسبت به بهبود شرایط حمل و نقل جاده ای کمک شایانی داشته باشد.
رئیس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان بلیت مسافر باید توسط شرکت مسافربری مهمور گردد اظهار کرد: حداقل اطلاعات شامل نام ونام خانوادگی مسافر، نام شرکت یا موسسه صادر کننده بلیت، شماره ردیف صندلی، مبدا و مقصد سفر، مبلغ کرایه و تاریخ و ساعت حرکت با خط خوانا و بدون خط خوردگی و همچنین ذکر نام پایانه مقصد در شهرهایی با بیش از یک پایانه می بایست در بلیت صادره درج شده باشد و الزامی است.
جمشیدی در ادامه گفت: شرکت ها و موسسات حمل و نقل مسافر، قبل از شروع سفر باید اطلاعاتی همچون، مسیر حرکت، مدت زمان سفر، محل ها و زمان های توقف، نام راننده و خدمه، نوع وسیله و همچنین امکانات رفاهی موجود در وسیله نقلیه را ارائه کنند. همچنین مسافران باید از قوانین و حقوق خود در سفرهای جاده ای اعم از مقدار مجاز توشه همراه مسافر، تاخیر حرکت اتوبوس، انصراف از سفر و نحوه استرداد بهاء بلیت و... را آگاهی داشته باشند.
رئیس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان خاطر نشان کرد: شهروندان عزیز می توانند از طریق شبکه اجتماعی تلگرام (RMTOPR@) و یا با مراجعه به دفتر نمایندگی این اداره کل مستقر در پایانه مسافربری شهرکرد نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را درخصوص تخلفات شرکت ها و موسسات مسافربری و رانندگان منعکس نمایند.
وی در خاتمه اظهار امیداوری کرد: انشاءالله با آگاهی شهروندان گرامی از وظایف شرکت ها و موسسات حمل و نقل مسافربری جاده ای در قبال مسافر شاهد افزایش رضایتمندی وارتقاء ایمنی در طول سفرهای جاده ای باشیم.
46
نظر شما