مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان از پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی به صورت حضوری و اینترنتی خبر داد و گفت: این پیش‌فروش از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز شده است و تا ۱۷ فرودین ماه سال ۹۷ بدون افزایش قیمت ادامه دارد.

احمد جمشیدی با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه افزایش مبلغ کرایه تا ۱۷ فروردین نداریم، بیان کرد: متقاضیان می‌توانند از طریق پنج درگاه اینترنتی به خرید بلیت‌های نوروزی اقدام کنند.

 رئیس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان با اشاره به اینکه اولین نقطه ارتباطی میان شرکت مسافربری و مسافر در زمان تهیه بلیت شکل می گیرد اظهار داشت: در همان نقطه اول شرکت ها یا موسسات حمل ونقل مسافر موظف به رعایت قوانین مربوط به بلیت هستند. به طوری که طبق قانون بلیت، قرارداد فی مابین مسافر و شرکت یا موسسه مسافربری است که برای جایجایی مسافراز مبدا تا مقصد در خلال یک دوره زمانی با وسیله نقلیه مشخص ومعین صادر می شود و بر اساس آن کلیه مسئولیت های سفر بر عهده شرکت یا موسسه و درقبال آن مسئول و در برابر مسافر پاسخگو است.

 وی افزود: بر اساس ضوابط جدید حمل و نقل مسافر موضوع ماده 9 آیین نامه اجرایی تبصره 1 ماده 31 و 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی وظایف شرکت ها و موسسات مسافربری درقبال صدور بلیت، تاخیر در زمان حرکت، کیفیت جابجایی، توشه راه مسافر، خدمات دهی و رعایت نکات بهداشتی و رعایت نکات ایمنی برای حفظ جان مسافر جزء حقوق مسافر محسوب می شود که در صورت آگاهی از آن می تواند نسبت به بهبود شرایط حمل و نقل جاده ای کمک شایانی داشته باشد.

 رئیس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان بلیت مسافر باید توسط شرکت مسافربری مهمور گردد اظهار کرد: حداقل اطلاعات شامل نام ونام خانوادگی مسافر، نام شرکت یا موسسه صادر کننده بلیت، شماره ردیف صندلی، مبدا و مقصد سفر، مبلغ کرایه و تاریخ و ساعت حرکت با خط خوانا و بدون خط خوردگی و همچنین ذکر نام پایانه مقصد در شهرهایی با بیش از یک پایانه می بایست در بلیت صادره درج شده باشد و الزامی است.

 جمشیدی در ادامه گفت: شرکت ها و موسسات حمل و نقل مسافر، قبل از شروع سفر باید اطلاعاتی همچون، مسیر حرکت، مدت زمان سفر، محل ها و زمان های توقف، نام راننده و خدمه، نوع وسیله و همچنین امکانات رفاهی موجود در وسیله نقلیه را ارائه کنند. همچنین مسافران باید از قوانین و حقوق خود در سفرهای جاده ای اعم از مقدار مجاز توشه همراه مسافر، تاخیر حرکت اتوبوس، انصراف از سفر و نحوه استرداد بهاء بلیت و... را آگاهی داشته باشند.

 رئیس کمیته خدمات حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان خاطر نشان کرد: شهروندان عزیز می توانند از طریق شبکه اجتماعی تلگرام (RMTOPR@) و یا با مراجعه به دفتر نمایندگی این اداره کل مستقر در پایانه مسافربری شهرکرد نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را درخصوص تخلفات شرکت ها و موسسات مسافربری و رانندگان منعکس نمایند.

 وی در خاتمه اظهار امیداوری کرد: انشاءالله با آگاهی شهروندان گرامی از وظایف شرکت ها و موسسات حمل و نقل مسافربری جاده ای در قبال مسافر شاهد افزایش رضایتمندی وارتقاء ایمنی در طول سفرهای جاده ای باشیم.

46

کد خبر 755495

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین