فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه از کشف بیش از ۱.۸تن انواع مواد مخدر و دستگیری بیش از ۱۰هزار معتاد طی ۱۱ماه سال جاری در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سرهنگ حسین صمدپور امروز در جمع خبرنگاران گفت: امسال تامین نظم و امنیت برای تک به تک شهروندان، مبارزه با سرقت، مبارزه با معضل موادمخدر و کالای قاچاق از مهمترین برنامه‌های امسال فرماندهی انتظامی در شهرستان ارومیه بوده است.
وی افزود: در بحث سرقت، و در ۱۱ ماهه سال جاری، آمار سرقت ۲ درصد کاهش یافته ضمن اینکه ۷۷ درصد سرقت ها کشف شده و در این راستا ۳ درصد رشد داشته ایم.
فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه خاطر نشان کرد: امسال همچنین تنها یک مورد آدم ربایی و گروگانگیری رخ داد که نسبت به سال گذشته ۷۵ درصد کاهش یافته است.
صمدپور گفت: تعداد تصادفات فوتی امسال نیز در شهرستان ارومیه، ۵۱ مورد بوده ضمن اینکه آمار فوتی در تصادفات ۴ درصد و تعداد تصادفات ۱۷درصد کاهش یافته است.
وی در مورد موادمخدر کشف شده در شهرستان ارومیه اظهار کرد: کل موادمخدر کشف شده در ۱۱ ماهه سال جاری یک تن و ۸۶۲ کیلو و ۵۴۱ گرم که از نظر وزنی ۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: در طی همین مدت ۲۷۲۸ توزیع کننده و خرده فروش، ۲۹باند شبکه‌ای توزیع مواد شناسایی و دستگیر شده اند.
فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری ۱۶۹هزار و ۷۹۲عدد انواع قرص‌های روانگردان کشف و ضبط شده است.
صمدپور آمار معتادان دستگیر شده از ابتدای سال جاری را ۱۰۶۳۲نفر عنوان کرد.
وی در مورد آمار قاچاق نیز افزود: ۲۴۵ مورد عملیات برای کشف کالای قاچاق انجام شده که ۲۷۶متهم دستگیر شدند.
وی اضافه کرد: در این راستا، بیش از ۶۹۱هزار پاکت اجناس دخانی، بیش از ۱۸۷هزار قلم داروهای غیرمجاز کشف شد ضمن اینکه ۲۵ انبار دپو کننده شناسایی و اموال توقیف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان ارومیه اظهار کرد: کل ارزش ریالی کالاهای مکشوفه ۱۴۳میلیارد و ۶۱۶ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۱۱۷ درصد رشد داشته است.
صمدپور همچنین از جمع آوری ۱۱۰۶ متکدی از چهارراه ها خبرداد و اضافه کرد : از این تعداد ۵۸۳ نفر مرد، ۳۴۸ نفر زن و  ۱۷۵ نفر کودک بودند.

صمدپور در مورد حادثه تیراندازی و قتل چهارراه دانشکده گفت: این اتفاق در یک شرکت غیرمجاز مشاوره دانشجویی رخ داده که شخصی با هویت مشخص و ۳۵ساله ۲ نفر را به قتل رسانده و بزودی خبر دستگیری آن اعلام خواهد شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =