اعتمادآنلاین نوشت: مرتضی حاجی فعال سیاسی اصلاح‌طلب نسبت به ارائه مباحثی نظیر طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان خوش‌بین نیست. او می‌گوید: بازخورد اولیه این‌گونه طرح‌ها نه‌تنها موجب اعتمادسازی در جامعه و بین افکارعمومی نمی‌شود بلکه اعتمادسوزی هم می‌کند.

مرتضی حاجی درباره طرح دوفوریتی «اعاده اموال نامشروع مسئولان» گفت: من متن این طرح را ندیده‌ام و از جزییات دقیق آن باخبر نیستم، اما به نظر من این بیشتر بی اعتمادسازی است نه اعتمادسازی. نمی‌دانم چه رده‌ای مسئولان را در این طرح مدنظر دارند علی‌القاعده افرادی که در حد اعضای دولت هستند که اموال خود را همان ابتدای کار به قوه قضاییه اعلام می‌کنند درنهایت هم دست قوه قضاییه است که بررسی کند که به اموالشان چیزی افزوده‌ شده است یا نه و چقدر منطقی است. اگر هم در این میان افزایش غیرمنطقی کشف شود که مورد بررسی قرار می‌گیرد. اما اینکه به‌طورکلی بخواهیم اموال همه مسئولان را بررسی کنیم و ببینیم که مال غیرمشروعی در آن است یا نه اعتمادسوزی است. چیزی هم از آن به دست نمی‌آید و فکر می‌کنم کار خوبی هم نیست.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: این پیام سیاسی منفی از مجلس به افکارعمومی مصادره می‌کند. زمانی است که نسبت به کسی در هر ده مسئولیت ابهام و شک و تردید وجود دارد از آن شخص می‌توان پرسش کرد که چه دارد و چه ندارد. اما خب زمانی که قرار به تصویب قانون باشد، قانون مخاطب اختصاصی و مخاطب عمومی دارد درباره مسئولان رده یک کشور هم این بررسی در حال انجام است. اگر منظور افراد دیگری هستند خب باید مشخص شود، ضمن اینکه نمی‌توان همه را متهم کرد مگر اینکه خلاف آن ثابت شود. اگر تردیدی باشد هم یک مرجع صلاحیت‌دار می‌تواند به‌صورت جدی ورود پیدا و تحقیق کند و نهایتاً هم نتیجه با جدیت اجرا خواهد شد.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    7 0
    چيه ؟ چرا نگرانى؟
  • نیوبامزی A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    2 0
    ترساندن با هدف عدم شفاف‌سازی تا کی؟ هیس، مردم فریاد نمی‌زنند
  • ایرانی DE ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    7 0
    میگن چوب رو که بلند کنی گربه دزده حساب کار خودشو میکنه یا آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است نتیجه نزدیک به 40 سال اعتماد به افراد متعهد شد اختلاس ها و املاک نجومی و حقوق های نجومی و خاوری ها و ... در صورتی که اگر از همان اول اصل را بر شکاک بودن و حساب کشیدن می گذاشتیم الان این همه فساد و این دیوار بلند بی اعتمادی مردم به مسوولین وجود نداشت