۰ نفر
۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

رئیس امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امروز اولویت نخست کشور باید پرداختن به حوزه اندیشه و نهادینه کردن نگرش ملی باشد و در این راستا لازم است تا معیارهای جامعه تغییر کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامحسین مصطفوی در سومین همایش سالیانه نظام فنی و اجرایی کشور در محل سازمان برنامه و بودجه افزود: سال ۹۶ را باید نقطه عطفی برای نظام فنی و اجرایی کشور برشمرد،  زیرا قانون احکام توسعه موضوع نظام فنی و مهندسی یکپارچه در قالب قانون مصوب شد.

به گفته این مقام مسئول،  یکپارچگی شفافیت مشارکت پاسخگویی و بهبود مستمر سرلوحه کار مسئولان امر قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: نظام فنی و اجرایی کشور مجموعه اصول، برنامه ها، عوامل و اسنادی است که از طریق ساماندهی و ایجاد بستری مناسب به دنبال ایجاد هماهنگی و جهت گیری های مشترک در مدیریت و بهره برداری طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری است.

وی تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه مصمم است فصل جدیدی را در عرصه ساخت و ساز و مهندسی کشور رقم بزند که در آن بسیاری تعاریف و مقررات تغییر خواهد کرد و عوامل اجرایی پروژه ها به عنوان توسعه‌ گران و کارفرمایان فعالیت خواهندکرد.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری اولویت نخست در مبحث توسعه نیست، زیرا یک قرن است با وجود تبدیل چاه های نفت به سرمایه، اما پول حرف نخست را نمی زند، بلکه توسعه در گرو دانش و دانایی ملی است.

وی تاکید کرد: امروز باید معیارهای جامعه مانند عشق به آبادانی سرزمین مادری، نیروی انسانی و اندیشه ایرانی، داشتن برنامه جامع دقیق و همه جانبه با تصویری روشن از آینده، پایبندی به قانون، رعایت و برابری حقوق انسانها و نظم پذیری و وجود یک زبان مشترک در ساخت و ساز کشور باز تعریف شود.

این مقام مسئول سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: اگر طرح جامع سرزمین را بتوانیم به سرانجام رسانده و چشم انداز توسعه کشور مشخص شود، مهندسان می‌توانند به وظیفه خود یعنی ایجاد و فراهم کردن محیط مناسب برای رسیدن به جامعه ایده‌آل بپردازند.

 

35223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =