میرشکار خبر داد؛ واگذاری 120 واحد مسکونی به نیازمندان قمی

ایرنا نوشت؛ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم با اشاره به واگذاری 120 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش این استان از ابتدای سالجاری تاکنون گفت: تا پایان سال نیز 30 واحد دیگر به متقاضیان تحویل می شود.

اکبر میرشکار روز شنبه با اعلام مطلب فوق، اظهار داشت: نداشتن مسکن یکی از مهمترین مشکلات خانوارهای تحت پوشش است، چرا که به دلیل گران بودن هزینه اجاره بهای خانه، بخش عمده مستمری آنان صرف این کار می شود.
وی افرود: کمیته امداد امام خمینی قم سالانه 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به منظور خرید مسکن به مددجویان پرداخت می کند.
وی مجموع کمک های مردمی جمع آوری شده توسط کمیته امداد امام خمینی قم تا پایان بهمن ماه 96 را 310 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: 76 درصد این کمک ها نقدی بوده است که بیش از 80 میلیارد ریال آن مربوط به طرح اکرام ایتام و80 میلیارد دیگر نیز برای صدقات و خیرات و مابقی بابت کمک های مبتنی بر نیاز خیرین و نیکوکاران جمع آوری شده است.
میرشکار با بیان اینکه درآستانه عید نوروز به کلیه خانوارهای تحت پوشش خدمات ویژه ای ارایه می شود، افزود: به 2400 خانوار روستایی تحت پوشش مبلغ 500 هزار ریال بن کالای فروشگاه جانبازان اهدا می شود، و در محل استقرار ادارات کمیته امداد استان نیز چهار فروشگاه البسه نیز دایر خواهد بود.
وی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری و برنامه های آن، به صدا درآمدن زنگ نیکوکاری را از جمله آن برشمرد، و افزود: بر اساس این برنامه که چهارشنبه 16 اسفند در همه مدارس انجام می شود، دانش آموزان کمک های نقدی خود را از طریق پاکت های مخصوص توزیع شده میان آنها به دوستان و همکلاسی های نیازمند خود اهدا می کنند.
وی افزود: در روزهای پنجشنبه و جمعه 17 و 18 اسفندماه نیز در چهار نقطه از شهر، میعادگاه های نماز جمعه و بخش های تابعه استان ، کمک های مردم نوع دوست قم جمع آوری می شود.
میرشکار میزان کمک های جمع آوری شده در هفته احسان و نیکوکاری سال گذشته را حدود 30 میلیارد ریال عنوان کرد، و افزود: از این رقم 20 میلیارد ریال شامل کفش، 5 میلیارد ریال لباس و بقیه نقدی بوده است.
وی دربخش دیگری از سخنان خود تعداد خانوارهای تحت پوشش استان را بالغ بر 20 هزار خانواده ذکر کرد، و افزود: سالانه حدود 1700 تا 1800 خانوار بواسطه خودکفا شدن از چرخه حمایتی کمیته امداد قم خارج می شوند.
میرشکار با بیان اینکه درحدود همین تعداد نیز خانوارهای جدیدی تحت پوشش امداد امداد استان قرار می گیرند، گفت: یک زن مطلقه که مهریه خود را بخشیده، هیچ پناهگاهی به جز کمیته امداد ندارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون تعدادی از زنان که نیازمندهای آنها تایید شده در نوبت مستمری بگیران جدید کمیته امداد قرار دارند، افزود: به دلیل محدودیت های اعتباری این امر تاکنون محقق نشده و کمک ها به صورت موردی به آنها ارایه می شود.
وی توانمندی خانواده های تحت پوشش را یکی از رسالت ها و ماموریت های مهم کمیته امداد ذکر کرد، و افزود: همزمان با هفته جشن و نیکوکاری ، جشن توانمندی یکهزار و 300 مددجوی خودکفا شده روز هفدهم اسفندماه با حضور مسئولان استانی در مجتمع فرهنگی حضرت معصومه (س) برگزار می شود.
میرشکار با بیان اینکه آمار مددجویان تحت پوشش قم بر خلاف استان های دیگر رو به کاهش است، افرود: در حال نرخ مددجویان تحت پوشش استان 2.7 درصد جمعیت قم و پایین تر از نرخ 4 درصدی متوسط کشوری است، که امیدواریم با درایت و تدبیر لازم شاهد به صفر رسیدن این نرخ باشیم.
میرشکار در پایان گفت: با وجود فعالیت مراکز خیریه متعدد درسطح استان، هیچ خیریه ای معتبرتر از کمیته امداد نیست، چرا که به دلیل دریافت اعتبارات دولتی حتی یک ریال از کمک های مردمی را در جهت تامین هزینه های پرسنلی صرف نمی کند، و کمک ها به صورت مستقیم به دست محرومان می رسد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =