همایش و نمایشگاه «تهران هوشمند» با هدف حرکت به سمت شهر هوشمند و توسعه نوآوری شهری، با حمایت همراه اول ۱۳ و ۱۴ اسفند ماه در برج میلاد برگزار می شود.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، رويداد دوروزه «تهران هوشمند» رويدادي تخصصي و كاربردي است كه شامل انجام سخنراني های كليدي توسط وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، شهردار تهران، سخنرانان خارجي و مقامات و مسؤولان ارشد كشوري مرتبط با شهر هوشمند، ميزگردهاي تخصصي با حضور بازيگران اصلي شهر هوشمند در كشور، كارگاه هاي ارائه محصول و معرفي خدمات، نمايشگاه جانبي با حضور شركت ها و سازمان هايي كه در اين زمينه خدمت و محصولي براي عرضه دارند و بخش استارت آپ هاي فعال در زمينه مديريت شهري می شود.

همراه اول در این رویداد علاوه بر برپایی غرفه با محوریت راهکارهای هوشمندسازی، هوشمندسازی شبکه انرژی(آب و برق و گاز)، مدیریت هوشمند روشنایی شهری، مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل، نمایش شهر هوشمند با AR، یک کارگاه تخصصی  با موضوع شهر هوشمند و نیازمندی های آن، برگزار می کند. همچنین نماینده همراه اول در پنل تخصصی این رویداد حضور دارد.

شهر هوشمند (Smart City) به شهري گفته می‌شود که بر اساس آخرین نظریه های تکامل یافته مدیریت شهری بر پایه فناوری اطلاعات و ارتباطات، داری شش معیار اصلی حاکمیت هوشمند (Smart Governance)، شهروند هوشمند (Smart Citizen)، محیط هوشمند (Smart Environment)، زندگی هوشمند (Smart Living)، حمل و نقل هوشمند (Smart Mobility)و کسب و کار هوشمند (Smart Economy)است.

گفتنی است این رویداد  که بر اساس رویکردهای نوین مبنی بر حرکت به سمت شهر هوشمند و توسعه نوآوری شهری برگزار می شود، به موضوع راهبردی «هوشمندسازی شهر تهران» می پردازد که مورد تأکید سند چشم انداز شهر در افق ۱۴۰۴ است که در آن تهران «شهری هوشمند، دانش پایه و نوآور» تعریف شده است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759596

برچسب‌ها