۰ نفر
۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲

وضعیت امروز دروازه غار نشان از اهمیت پیوست‌های اجتماعی و طرح‌های عمرانی است.

 وضعیت نابسامان اجتماعی محله دروازه غار به رغم اجرای طرحهای نسبتا بزرگ عمرانی نشان می دهد که بررسی تاثیرات اجتماعی این طرحها چقدر اهمیت دارد و هرگونه بی توجهی به این امور می تواند وضعیت ساکنین محله را دشوارتر کند.

ساکنان قدیمی و بومی این منطقه از رشد آسیب های اجتماعی در سالهای اخیر گله مند هستند و ما امروز به عینه از زبان مردم تاثیرات جنبی کارهای عمرانی بزرگ را که گاه موجب از رونق افتادن برخی کسب و کارهای مشروع و خلوت شدن برخی گذرگاهها و در نتیجه ایجاد محیط مناسب برای خلافکاران می شود شنیدیم. در این شرایط است که باید بر روی انجام مطالعات اجتماعی و تهیه پیوستهای اجتماعی واقعی و نه ظاهرسازانه تاکید کرد.

دروازه غار همواره محل زندگی خانواده های شریف و درستکار در کنار نابسامانی های اجتماعی بوده و به نظر می رسد در سالهای اخیر و با انجام برخی اقدامات غیراصولی در این محله و در محله های دیگر توزیع مواد مخدر و خلافکاری با شدت بیشتری در این منطقه رشد کرده است. وضعیت معابر و فضای سبز، پارک ها و محیط های شهری و کالبد در منطقه به دنبال طرح های عمرانی بهبود پیدا کرده اما تأثیر آن در زندگی مردم دیده نمی شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 759695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =