رئیس جریان حکمت ملی در دیدار با نخست وزیر عراق بر ضرورت شکل گیری رقابت قانونی، سالم و به دور از الگوبرداری‌های نادرست تاکید کرد و خواستار تکمیل پروسه‌ها و ایجاد فضای مناسب برای بازگرداندن مهاجران در راستای به ثمر رساندن تلاش‌های دموکراتیک دولت شد.


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از دفتر رسانه‌ای جریان حکمت ملی عراق در ایران، سید عمار حکیم رئیس تحالف ملی شیعیان عراق روز یکشنبه با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

حکیم در این دیدار آخرین تحولات سیاسی عراق، چشم انداز انتخابات و تمایل دیگر دولت‌ها برای برقراری ارتباط با عراق را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

وی بر ضرورت شکل گیری رقابت قانونی، سالم و به دور از الگوبرداری‌های نادرست تاکید کرد و خواستار تکمیل پروسه‌ها و ایجاد فضای مناسب برای بازگرداندن مهاجران در راستای به ثمر رساندن تلاش‌های دموکراتیک دولت عراق شد.

رئیس جریان حکمت ملی عراق با اشاره به روابط میان بغداد و اربیل از همگان خواست تا برای حل مشکلات مربوطه، پیشنهادهای مثبت ارائه دهند و گفت: گفت‌وگو، از خود گذشتگی و میانه روی لازمه خروج از بحران است و بر اساس قانون اساسی منافع جمعی باید تضمین شود.

حکیم همچنین بر یکپارچگی میان مجلس و دولت عراق تاکید و عنوان کرد: دولت و مجلس باید برای حل مشکلات با یکدیگر مشارکت داشته باشند.

وی در پایان همچنین نسبت به دیدگاه مثبت کشورهای جهان درباره عراق ابراز خرسندی کرد و این امر را دستاوردی دانست که با تلاش‌های فرزندان این کشور به دست آمده است.
52312

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =