ایسنا نوشت: دولت چین درخواست کرد تا بررسی درخواست آمریکا برای تحریم‌های سازمان ملل متحد علیه کشتی‌هایی که محدودیت‌های تجاری علیه کره‌شمالی را نقض می‌کنند، متوقف شود تا چین بتواند درباره سازمان‌های دخیل تحقیقات لازم را به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، گنگ شوآنگ، سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه‌شنبه) گفت درخواست ممنوعیت ورود ناقضان به بنادر جهانی شامل تعداد زیادی کشتی و سازمان می‌شود و پکن به زمان بیشتری برای تحقیقات نیاز دارد.

آمریکا پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه دلالان خارجی به کره‌شمالی کمک می‌کنند تا محدودیت‌های واردات نفتی و سایر محدودیت‌های تجاری را نقض کند، خواستار اعمال تحریم‌هایی شد. هدف این محدودیت‌ها مجبور کردن پیونگ‌یانگ به توقف برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خودش بود. چین همواره از حافظان دیپلماتیک کره‌شمالی بوده است اما از آخرین دور تحریم‌های ضد پیونگ‌یانگ حمایت کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد بررسی این مساله به همراه سایر آژانس‌ها زمان‌بر است. او گفت: ما به دلایل فنی خواستار توقف شدیم. ما براساس ملزومات قعطنامه‌های شورای امنیت و براساس حقیقت تصمیم‌گیری می‌کنیم.

مقام‌های آمریکا و ژاپن تاکید دارند تصاویری در اختیار دارند که نشان می‌دهد واسطه‌هایی در حال انتقال نفت به کشتی‌های کره‌شمالی هستند که نقض تحریم‌هاست.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =