رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: عامل انتشار تصاویر خصوصی شهروند اصفهانی دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به‌ نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس با ایجاد پروفایلی در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی و درج تصاویر خصوصی و خانوادگی سبب آبروریزی و هتک حیثیت وی شده، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های علمی که توسط کارشناسان صورت گرفت، مشخص شد فردی وارد حساب کاربری تلگرام شاکی شده و عکس‌ها و اطلاعات محرمانه‌ای که وی برای اقوام و دوستان خود ارسال می‌کرد را از این طریق به سرقت برده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: با انجام تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا سرانجام هویت متهم اصلی پرونده شناسایی و وی در عملیاتی طی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شد.

وی بیان کرد: متهم که آشنایی قبلی با شاکی داشت در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را انتقام جویی از شاکی عنوان کرد.

سرهنگ مرتضوی اظهار داشت: به شهروندان توصیه می‌کنیم در نگهداری عکس‌ها و اطلاعات محرمانه خود نهایت دقت و تلاش را داشته و آنها را روی تلفن همراه، لپ تاپ، فلش مموری و دیگر وسایل قابل حمل ذخیره نکنند، روی فیلم‌ها و اطلاعات شخصی خود رمزگذاشته و به هیچ وجه عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و خانوادگی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و مراقب امنیت پروفایل خود در شبکه‌های اجتماعی باشند و آن را از طریق تنظیمات امنیتی ایمن کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =