اعتبار 1300 میلیاردی ساخت طرح لاستیک سازی خرم آباد / اشتغال بکار 150 نفر در سایت کارخانه

مدیر پروژه کارخانه لاستیک سازی خرم آباد در گفتگو با خبرآنلاین گفت: اواخر سال 93 این پروژه در سفر رییس جمهور به تصویب رسیده است و این پروژه پس از اینکه به عنوان یک پروژه ی استانی تعریف شد،سرمایه گذار های مختلفی وضعیت طرح را بررسی می کنند اما در نهایت شرکت نیکرو گسترس با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران این پروژه مشارکتی را که شامل شامل 81 درصد بخش خصوصی و 19 درصد بخش دولتی بود را آغاز کرد.

سید احمد موسوی:به گزارش خبرآنلاین لرستان، رحیم مسعودی افزود: میزان اعتبارات این پروژه حدود هزار میلیارد تومان است و نیز حدود دویست میلیون یورو پیش بینی اعتبار ارزی این پروژه است.
 مسعودی ادامه داد: در مجموع 1300 میلیارد تومان برآورد اولیه این پروژه است که انشالله با عملیات بهره برداری این کارحانه شش میلیون حلقه در سال لاستیک خودروی سواری تولید خواهد کرد.
مسعودی اشتغالزایی این پروژه را حدود یک هزار نفر به صورت مستقیم عنوان کرد و افزود: هم اکنون نیز 150 نفر در مرحله ساخت پروژه در سایت مشغول به کار هستند.


وی در خصوص مشکلات زیرساختی اشاره کرد: فاز اول عملیات شروع پروژه تصاحب زمین بوده که خوشبختانه بحث تامین زیرساختهای شهرک و نیز نیازهای آب، گاز و برق در حال حاضر حل شده است.
مسعودی در خصوص همکاری دستگاه های اجرایی با این پروژه تشریح کرد: شرکت آب منطقه ای لرستان طی برگزاری مناقصات در تلاش است، آب مورد نیاز پروژه را از سد کاکارضا منتقل کند و این کارخانه در هر دقیقه 50 لیتر آب دریافت خواهد کرد  همچنین خط انتقال برق از پست 230 کلیو ولت کمالوند توسط شرکت برق باختر تامین خواهد شد.
مدیر پروژه کارخانه لاستیک خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عمده عملیات ساختمانی این پروژه شامل احداث کانال جمع آوری آبهای سطحی اطراف سایت لاستیک سازی بود و در بحث خاکبرداری محل احداث کارخانه نیز که شامل یک سالن 80 هزار متر مربعی ست تاکنون نزدیک هفتصد هزار متر مکعب خاکبرداری انجام شده است و خاکبرداری سالن اصلی احداث کارخانه بین 85 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی در خصوص سوال خبرنگار خبرآنلاین که آیا حقیقت دارد این پروژه گاه فعال و گاه راکد است، گفت: بخش عمده تامین مخارج ما از محل صندوق ذخیره ارزی ست و تا چند ماه این روند بی وقفه طی شد و تامین این اعتبار نیز تاکنون از طریق بانک صنعت و معدن انجام شده است و تمام اسناد و مدارک به صندوق ارسال شده است که امیدواریم طی شش ماهه اول سال 97 این بودجه در اختیارمان قرار گیرد و پروژه خدارو شکر فعال است

مهندس رحیم مسعودی بااشاره به پیشرفت کلی پروژه تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی طرح که شامل: خرید زمین،خرید تکنولوژی ، ایجاد زیر ساخت های ساخت کارخانه ، عملیات خاکبرداری و احداث دیوارهای پروژه خوشبختانه انجام شده است و تا این مرحله طرح، 15درصد پیشرفت فیزیکی دارد .
مدیر پروژه کارخانه لاستیک سازی خرم آباد گفت: پیش بینی ما بر این است که ان شالله در پایان سال 98 این کارخانه به بهره براری برسد و شاهد تولید روزانه لاستیک خودروهای سواری باشیم

عکس / کریم فولادوند

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =