۰ نفر
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲

خانه ملت نوشت:عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی تاکیددارد که مسئولان جای بیان مطالبی که با واقعیت های جامعه بسیار فاصله دارد تدابیر علمی اقتصادی انجام دهند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی وضعیت رکود کشور را ارزیابی کرد و اظهار داشت: ما صد درصد در کشور رکود داریم، شرایط فعلی اقتصادی کشور مناسب نیست، عدم تثبیت نرخ ارز و التهابی ارزی که در کشور وجود دارد سرمایه گذاری را دچار خدشه دار کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه گذاران تمایلی به سرمایه گذاری ندارند، ادامه داد: تولید تقریبا در مرحله متوقف شدن است و این اتفاقات مخصوصا التهاب در بازار ارز در سال اقتصاد مقاومتی درست نبود.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به نرخ ارز در بودجه سال 97 گفت: حتی در بودجه سال آینده نرخ ارز، مبلغی متفاوت از بازار است، با این حساب به نظر می رسد دولت در ساماندهی بازار ارز ناموفق بوده و تدابیر رئیس بانک مرکزی صحیح نبوده است، ملاحظه می کنید وضع مالیات و اقدامات این چنینی اثر بخش نبود.

وی با تاکید براینکه دلالان بازار ارز مهار نشده اند و صف های طویل برای خرید ارز وجود دارد، عنوان کرد: این مسائل ، پالس های بد اقتصادی است و طبیعتا اگر دولت نتواند بحث خروج از رکود را حل کند سال 97، سال خوبی نخواهد بود.

زحمت 5 ساله دولت برای ثبات بازار ارز به هدر رفت

این نماینده مجلس تاکید کرد: از دولت و وزرای مرتبط تقاضا داریم به جای بیان مطالبی که با واقعیت های جامعه بسیار فاصله دارد، تدابیر علمی اقتصادی انجام دهند و کاری کنند که اقتصاد کشور به نقطه نسبی خود برسند.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه اتفاقات اخیر در بازار ارز غیر منتظره بود، گفت: در واقع با عدم مدیریت بازار زحمت 5 ساله دولت برای ثبات در بازار ارز به هدر رفته است.

سوال از وزرا وقت گیر نیست

وی در این باره که دولت خواسته است نمایندگان از وزرا کمتر سوال کنند، اظهار داشت: سوال نمایندگان از وزرا، خیلی وقت گیر نیست ضمن اینکه وزیری که پاسخگو نباشد سنگ روی سنگ بند نمی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه نمایندگان از وزرا کم سوال می کنند، عنوان کرد: نقش نظارتی مجلس ضعیف و کم و حجم قانونگذاری ما زیاد است که چنین اتفاقاتی در کشور می افتد اگر مجلس بخش نظارتی خود را تقویت می کردهیچ کدام از این مسائل اقتصادی رخ نمی داد.

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    0 0
    پارسال که بودجه ای برای دلار در کا رنبود اگر نظارت میکرد ولی نمیکنه یک به من بگه چراتلفن بانک ملی وعابربانک ملی برای موجودی گرفتن کار مزدبرمیداره واینکه دوجا سنگکک دررشت به تازگی ازاد شده خیلی دارین به مردم زور میگین ماراحواله ندینبه هم دیگه خسته شدیم به کجا فرار کینم