قرارداد وینفرد شفر با استقلال یکی، دو ماه دیگر به پایان می‌رسد، موضوعی که در هفته‌های گذشته با نتایج فوق‌‌العاده‌ای که مربی آلمانی با آبی‌های پایتخت کسب کرد، بیشتر از همیشه مد نظر قرار گرفت تا جایی که اظهار نظرهای متفاوتی از جانب سران باشگاه و خود شفر درپی داشت.

روزنامه خبرورزشی نوشت: باشگاه استقلال از تمدید قرارداد اتوماتیک‌وار این قرارداد تا یک سال آینده خبر داد اما خود مربی آلمانی این موضوع را تکذیب و صراحتاً از اتمام قراردادش با استقلال در پایان فصل گفت. صحبت‌هایی که بسیاری از طرح آن در آستانه بازی با العین در امارات برداشت‌های متفاوتی داشتند و مدعی شدند مرد آلمانی با زیرکی هم ادعای استقلالی‌ها را تکذیب کرد، هم به مشتریان عربی خود در حاشیه خلیج فارس پیغام فرستاد که مشکلی برای آغاز مذاکرات ندارد. با تمام این تفاسیر اما موضوع تمدید قرارداد وینفرد شفر با استقلال و اینکه واقعاً آینده او در باشگاه محبوب پایتخت چه سرانجامی خواهد داشت، به نگرانی بزرگی نزد طرفداران این تیم تبدیل شد گرچه رسیدن به پاسخ چندان آسان نخواهد بود چون پروسه همکاری ادامه‌دار طرفین دستخوش اتفاقات زیادی قرار گرفته است.

پشت پرده مذاکرات با الهلال
دقیقاً یک روز بعد از برتری مقابل الهلال در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا در مسقط بود که وینفرد شفر با تماس‌هایی از جانب یکی از سران باشگاه سعودی که اتفاقاً از نفوذ زیادی هم در فدراسیون فوتبال عربستان برخوردار بود، روبه‌رو شد. تماسی که به مربی آلمانی استقلال پیشنهاد همکاری داده شد بلکه او روی نیمکت باشگاه سرشناس شهر ریاض بنشیند و تجربه‌ای جدید این بار در عربستان به کارنامه‌‌اش اضافه شود. نکته کلیدی ماجرا جایی بود که در مذاکرات تلفنی صورت گرفته نه خبری از ساشا پسر شفر بود، نه مابقی دستیاران مربی آلمانی چون خود شفر به صورت مستقیم با واسطه عربستانی گفتمان داشت تا همه چیز محرمانه پیش برود.

جاه‌طلبی ملی به جای چالش باشگاهی
پیشنهاد الهلالی‌ها به شفر برای همکاری اما چندان این مربی را وسوسه نکرد چون نزدیکان او مدعی هستند وینفرد دیگر ذوق چندانی برای چالش باشگاهی ندارد و ترجیح می‌دهد در سال‌های پایانی مربی‌گری حرفه‌ای جاه‌طلبی ملی را دنبال کند درست مثل روزهای قبل از حضور در استقلال که چشم به نیمکت تیم ملی تایلند دوخته بود. شفر در حالی برنامه سال آتی خود را تدوین کرده که ادعا کرده اگر بنا باشد همچنان فعالیت باشگاهی داشته باشد، ترجیح می‌دهد نیمکت رهبری استقلال را برای خود نگه دارد چون هم از وجهه این باشگاه در ایران و آسیا رضایت دارد، هم اینکه از زندگی در تهران و مواجهه با طرفداران پرشمار و محبوبیتی که به دست‌ آورده است، لذت می‌برد اما وسوسه و رؤیای بزرگ او در حال حاضر هدایت تیم ملی و حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به عنوان آخرین تجربه بزرگ مربی‌گری است.

بی‌نظمی ایرانی، کابوس آلمانی منظم
در این بین اما وینفرد شفر از برخی اتفاقات در باشگاه استقلال و همکاری چندماهه واقعاً دل‌خور است. دلخوری‌ها نیز برمی‌گردد به بی‌نظمی ایرانی که کابوس آلمانی منظم شده و هر قدر هم او در این راه به سران باشگاه گله کرده، چیزی تغییر نکرده است اما دلایل این دلخوری‌ها که با لفظ بی‌نظمی از سوی سرمربی استقلال به زبان آورده شده، برمی‌گردد به بدقولی‌ها در پرداختی‌های مالی که بارها با پاس نشدن چک‌ها به وضوح دیده شد یا قطع شدن اینترنت پسرش ساشا که عملکرد او در راه آنالیز و کسب اطلاعات از رقبا به خصوص آسیایی را عقب انداخته است. یا وعده وعیدهایی که شفر مدعی شده در باشگاهداری حرفه‌ای برای اولین بار شاهد آن در باشگاه استقلال بود و... که همه این موارد نیز به اطلاع سران استقلال رسیده اما هیچ عزمی در راه برخورد با بی‌نظمی‌ها مشاهده نکرده است.

بمانم همه چیز را محکم می‌کنم
وینفرد شفر در بازگشت از العین و امارات در آخرین نشستی که با سران باشگاه داشت فرصت را غنیمت شمرد و یک بار دیگر پیرامون حواشی هفته‌های گذشته به خصوص ماجرای تمدید قراردادش سر بحث را باز کرد، جایی که به صراحت به باشگاه اعلام کرد بنا به ماندن او در تهران و استقلال باشد، همه چیز را محکم می‌کند و مجموعه‌ای را کنار هم درست خواهد کرد که به دقایق هم احترام بگذارد چه برسد به ساعات، روز و... وینفرد شفر با همان خصوصیات بارز مربیان آلمانی و سنت زندگی ماشینی این روزها بیشتر از هر چیز از بی‌نظمی‌ها گله دارد چون واقعاً تصور نمی‌کرد در سفر به تهران مشکلات بزرگش در چند ماه همکاری با استقلال به جزئی‌ترین مسائل بازگردد.

نکته: سودای مربیگری ملی وینفرد شفر در حالی جدی‌تر از هر زمان دیگری نقل محافل خبری شده که میگوئیل کولی دستیار جامائیکایی مربی آلمانی در بدو سفر به ایران به رسانه‌های کشورش گفته بود حضور در استقلال برای آن‌ها فقط ایستگاهی است که بعد از جام جهانی‌ زمینه حضورشان در یک تیم ملی را فراهم کند.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =