دادستان تهران در سی‌امین جلسه شورای معاونان دادسرای تهران، که روز شنبه نوزدهم اسفندماه با حضور معاونان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران برگزار شد از شورای شهر تهران خواست بر اقدامات شهردار نظارت کند.

به گزارش خبرآنلاین، جعفری دولت آبادی در رابطه با برگزاری مراسم روز زن از سوی شهرداری تهران، اظهار داشت: عده‌ای در صدد توجیه برآمده‌اند و از جمله گفته‌اند که رقص توسط چند کودک به عمل آمده است و یا این که، شادی در اسلام حرام نشده است و لذا فاقد اشکال است؛ این توجیهات بی‌اساس است چرا که اسلام با شادی مخالف نیست اما حتما با ابتذال مخالفت دارد. وی در خصوص اقدامات دادسرا نسبت به این موضوع، از تشکیل پرونده در دادسرای تهران برای شهردار و دیگر عوامل خبر داد و اظهار داشت: پس از نامه دادستان کل کشور و گزارش سرپرست دادسرای ارشاد، در این زمینه شهردار و دیگر عوامل این مراسم احضار شدند و حسب گزارش واصله، در روز جاری از شهردار تهران تحقیق به عمل آمده است. دادستان تهران از مسوولان دستگاه‌های دولتی خواست قوانین مملکتی و موازین شرعی را در اجرای برنامه‌ها رعایت نمایند و در این راستا افزود: دستگاه‌های دولتی باید سردمدار رعایت نظم و مقررات و قواعد شرعی باشند و نباید با ارتکاب چنین اقدامات خلاف قانونی، در صدد توجیه اقدامات خلاف قانون و شرع برآیند. جعفری دولت‌آبادی توضیحات به عمل آمده از سوی شهردار تهران مبنی بر این که از برگزاری چنین مراسمی اطلاع قبلی نداشته است را نیز مردود دانست و اظهار داشت: اولاً؛ حسب تحقیقات به عمل آمده، شهردار تهران از مراسم مذکور اطلاع قبلی داشته است؛ ثانیاً؛ بر فرض عدم اطلاع نیز مکلف بوده مانع از ادامه مراسم به نحو فوق شود و یا به نشانه اعتراض از جلسه خارج گردد؛ و ثالثاً؛ چنین ساختارشکنی‌هایی به نحوی که گزارش شده، ابتذال محسوب می‌شود به ویژه آن که در مراسم رسمی یک ارگان عمومی و با بودجه شهرداری باشد. دادستان تهران به شورای شهر تهران مؤکداً توصیه کرد که بر وضعیت شهرداری و عملکرد شهردار نظارت بیشتری نماید و اظهار داشت: توجه شورای شهر تهران را به وضعیت شهرداری جلب می‌نمایم. ظاهراً شهردار تهران گرفتار امورات دیگری است به گونه‌ای که زمان لازم برای پرداختن به مسائل اصلی شهرداری را ندارد و با عنایت به این که در آستانه سال نو هستیم و شهر تهران به عنوان یک کلان‌شهر را نمی‌توان رها کرد، لذا نظارت شود تا شهردار از امور فرعی و فردی فارغ شود و به وظایفش در خصوص مسائل شهر بپردازد. دادستان تهران با تاکید بر این که همه دستگاه‌ها مکلف به تمکین از قانون هستند، افزود: وقتی می‌توان انتظار رعایت نظم و قوانین مملکتی را از مردم داشت که در مرتبه اول مسوولان مطیع قانون باشند. هم‌چنین مسوولان دولتی باید منزه باشند تا حرف و اظهارات و اقدامات آنان در دیگران موثر افتد. 4242
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدی A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    1 0
    فقط میتونم لبخند بزنم به این خبر...
  • بی نام A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    1 0
    به جای مبارزه با خوشحالی مردم برید اون هایی که اون پیرزن بنده خدا رو تو ارومیه از خونه اش انداختن بیرون بازخواست کنین. حرررص آدم در میاد.
  • بی نام A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    4 1
    کاش شهردار قبلی رو واسه بدهی هاش احضار بکنن
  • بی نام A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    0 1
    واقعا ..
  • بی نام A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    3 0
    با این پرونده ها مطالبات مردم در موارد دیگر کمرنگ نمیشود اقای دادستان
  • بی نام A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    3 1
    قالیباف خیلی پاک دست بود که اصلا پرونده براش نشد
  • بی نام AT ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    3 1
    کاش قالیباف رو هم با اون همه تخلف بلد بودن احضار کنن
  • بی نام A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    3 1
    اقای قالیباف برای واکذاری املاک نجومی احضار شدند؟
  • شاهان A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    4 1
    چقدر سریع دارند رسیدگی میکنند کاش به تخلفات شهردار های قبلی هم حالا نه با این سرغت ولی رسیدگی کنند.
  • بی نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    0 3
    خب طبیعتاً این خبر کار شده برای اینکه موج کامنت های تکراری و لیبرال با این عنوان که حالا مشکلات مملکت رقص چندتا دختر بچه ست و برید اختلاس گران رو بگیرید رو ببینیم و هر کدوم هم دویست سیصد تا مثبت بخوره،باید خدمتت بگم آره عزیزم مشکل همین رفتارهاست که در نهایت منجر میشه به همون اختلاسه،اینو جلوشو بگیریم موفق میشیم جلوی کارهای دیگه رو هم بگیریم
  • نی نام RO ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    4 0
    حالا کجایش را دیده اید ، این برنامه میشود پیراهن عثمان بر علیه آقای نجفی.
  • ahmad A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    4 1
    در دوره اول ریاست جمهوری آقای روحانی ؛ شکایاتی در خصوص عملکرد آقای احمدی نژاد شده است و گویا هنوز ابلاغیه ایی به دست آقای احمدی نژاد نرسیده است چون سر قوه قضاییه خیلی شلوغه و پرونده ها بسیارند. اما همین قوه قضاییه در عرض کمتر از یک هفته شهردار تهران را احضار می کند.
  • علی A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    4 1
    کاش به دزد ها اموال ملتم انقدر سریع واکنش نشون میدادید
  • بی نام A1 ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    4 1
    دادسرا به تخلفات قالیباف رسیدگی کند
  • مهدی A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
    1 4
    عوض اینکه دخترا رو رای جشن تکلیف آماده کنه، رقاصی و ابتذال راه انداخته اوم روز میلاد خانمس.اینجاس حق داریم بگیم که تو کمرت بخوره این مراسم.