به گزارش خبرآنلاین، سید احسن علوی نماینده مردم سنندج با بیان اینکه راه و شهرسازی غیر از اینکه نقش تاثیرگذاری در زندگی مردم دارد،اظهارداشت: آقای آخوندی به آمار و اقدامات انجام شده اشاره کرد. در سالهای اخیر اقدامات خوب و اساسی در بخش حمل و نقل انجام شده و مواردی که در مسیرهای نادرست بودهاند در مسیر خود قرار گرفتهاند و از فرصتها استفاده شد.
او با طرح این سئوال که آیا همه مشکلات مربوط به یک وزیر است؟ عنوان کرد: باید ببینیم ما چه کار کردیم. چهار وزارتخانه را تجمیع کردیم، اینگونه میشود که هیچ ابروزیری نمیتواند این مشکلات را برطرف کند. ما مجلسیان این مشکل را ایجاد کردیم.
او افزود: آیا موضوع هواپیمای ATR مربوط به وزارت راه و شهرسازی است؟ در آن زمان هم اگر شهید دادمان داخل هواپیما شهید نشده بود استیضاح میشد. قانون، رویه، دستورالعمل، آییننامهها و عهدنامهها در دنیا مقدس است.
علوی تصریح کرد: ما در ایران مستمسک فرد هستیم. ابهام برایمان فضیلت است. هر رییسجمهوری آمده از آن تبعیت کردیم. ۲۲ وزارتخانه را ۱۷ وزارتخانه کردیم، باید فکر مشکلات امروز هم بودیم. وزارت راه و شهرسازی ۵۵ هزار نفر نیرو دارد، کارها ساده نیست.
نماینده مردم سنندج با بیان اینکه اخیرا هم یک هواپیمای ترکیهای سقوط کرده، عنوان کرد:کیست که در حادثه سانچی متاثر نشود و چه کسی است که در حادثه آن دو قطار متاثر نشود. اینها همه خانواده ما هستند ولی قبول کنیم بخش زیادی مربوط به وزیر و وزارتخانه نیست.
او افزود: بیشتر بخش حمل و نقل ما فرسوده است و برای سالهای پیش است. میانگین عمر هواپیما در دنیا ۱۱ سال است اما در ایران با هواپیماهایی که خریداری شد از ۳۰ سال به ۲۲ سال تبدیل شد. چه کسی باید اعتبار دهد؟ ما باید اعتبار دهیم. برای سالهای آینده اگر همین وضع بخواهد حفظ شود ۱۷۰ هزار میلیارد بودجه نیاز است اما ما پنج هزار میلیارد اختصاص دادیم یعنی ۱۶۵ هزار میلیارد کسری بودجه وجود دارد.
علوی با بیان اینکه سیستم کنترل ما فرسوده است و ما تحریم بودیم،متذکر شد: ع در بحث شاخص ایجاد آزادراه در سال به ۳۰۰ کیلومتر رسیدیم. دستیابی به رکورد ریلگذاری که از ۲۳۰ کیلومتر به ۵۶۰ کیلومتر رسیدیم. عمر متوسط هواپیما به عمر مناسبی رسید. در جابجایی مسافرین هوایی از ۲۶ میلیون به ۳۳ میلیون رسیدیم.
او افزود: پس از اینکه جعبه سیاه پیدا شد و مورد بررسی قرار گرفت، مشخص میشود که کمک خلبان به خلبان اخطار بازگشت میدهد. این دو خلبان کنترل را برای اتوپایلت میگذارند و روی ارتفاع ۱۵ هزار پا تنظیم میکنند و خلبان در آن شرایط موتور را خاموش میکند.
نماینده مردم سنندج خاطرنشان کرد: وقتی مشخص نیست موضوع هواپیما مربوط به کجا است سازمان هواپیمایی، صندوق بازنشستگی، وزارت راه و شهرسازی اینگونه میشود، مسئولیتها متعدد است و مشکلاتی ایجاد میکند.
3535
نظر شما