مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: هم‌اکنون قریب به هزار غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی در نقاط مختلف استان برپا شده است، لذا با خرید تولیدات هنرمندان این حوزه می‌توان علاوه بر تأمین اقتصادی آنان،در تحقق شعار امسال مبنی بر "حمایت از کالای ایرانی" گام برداشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رضا علیزاده با ابراز خرسندی از جهت‌گیری برنامه‌های سال97 برمدار حمایت از تولید داخلی؛این مقوله را که در منویات مقام معظم رهبری مورد قرارگرفته،ضرورتی اثرگذار در حوزه اشتغال و تولید خواند و اظهار کرد:حمایت از تولید داخلی درواقع حمایت از اقتصاد داخلی با تکیه‌بر توان نیروی انسانی کارآمد است.

وی بابیان اینکه حمایت از تولیدات داخلی سه ویژگی بارز جلوگیری از خروج ارز، رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال را به همراه دارد،تصریح کرد: برای رفع رکود نیازمند حمایت از کالاهای ایرانی هستیم تا با نگاهی بر توانمندی‌ها و پتانسیل‌ها داخلی تبعات تحریم‌های اقتصادی دشمنان برای اقتصادمان را کاهش دهیم.

این مسئول با اذعان این مطلب که حمایت از تولیدکننده داخلی موجب کاهش واردات کالا و در ادامه کاهش خروج ارز از کشور می‌شود، چرخش سرمایه در فضای داخلی را موجب افزایش کیفیت و کمیت کالای تولیدی خواند.

وی فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف کالای ایرانی را امری ضروری دانست و متذکر شد: آحاد جامعه باید به کیفیت محصولات داخلی اعتماد نمایند و به سمت استفاده از این محصولات گرایش پیدا کنند که اشاعه این فرهنگ در گرو کیفیت افزایی در حوزه تولید است.

علیزاده؛ صنایع‌دستی را نمونه‌ای از پتانسیل داخلی کشور در حوزه اقتصاد با مدد فرهنگ و هنر بومی- محلی قلمداد نمود و افزود:فرصت سازی در بازار از مسائل مهم در اقتصاد صنایع‌دستی و هنرمندان شاغل است و سیاست ایجاد بازارچه‌ها و تقویت نمایشگاه‌های منطقه‌ای، ملی و فرامرزی از موضوعاتی است که باید بیش‌ازپیش به آن توجه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری گیلان بابیان اینکه استان گیلان از ظرفیت‌های بسیار بالایی در عرصه هنرهای سنتی برخوردار است،خاطرنشان کرد: این اداره کل همواره در تلاش است تا جایگاه حقیقی صنایع‌دستی و نیز آثار فاخر هنرمندان منطقه را به نمایش بگذارد.

وی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های متعدد صنایع‌دستی و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی برای علاقه‌مندان به این هنرها را نمونه‌ای از اقدامات صورت گرفته در مسیر خودکفایی اقتصادی در حوزه صنایع‌دستی طی سال‌های اخیر خواند وبیان داشت: میزان صادرات صنایع‌دستی به کشورهای متعدد بر اساس آمارهای رسمی گواهی بر این ادعاست.

این مسئول ایام نوروز را فرصت خوبی برای نمایش توانمندی‌های گیلان در حوزه صنایع‌دستی اعلام نمود و گفت:هم‌اکنون قریب به1000غرفه عرضه محصولات صنایع‌دستی در نقاط مختلف استان برپا شده است؛لذا با خرید تولیدات هنرمندان گیلانی می‌توان علاوه بر تأمین اقتصادی آنان،در تحقق شعار امسال مبنی بر "حمایت از کالای ایرانی" گام برداشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =