ایسنا نوشت: به گفته مردم محلی محدوده‌ای به وسعت سه هکتار در منطقه ماراگوده شهرستان انزلی در حاشیه تالاب بر اثر حریق سوخت.

منطقه گوده تالاب انزلی از ساعت 11 قبل از ظهر روز یکشنبه، 5 فروردین آتش گرفت که خوشبختانه با بارش باران، حریق در ساعت 19 عصر دیروز خاموش شد.

به گفته مردم محلی محدوده‌ای به وسعت سه هکتار در منطقه ماراگوده شهرستان انزلی در حاشیه تالاب بر اثر حریق سوخت.

«ساسان اکبری پور»، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گیلان، در این‌باره گفت: با اعلام مورد حریق همکاران به فوریت در محل حاضر شدند و با تمام توان موجود برای مهار آتش اقدام کردند که خوشبختانه با آغاز بارش آتش خاموش شد.

وی با اشاره به این‌که آتش‌سوزی‌ها موجب آلودگی شدید هوا می‌شود، اظهار کرد: با توجه به تحقیقات به عمل آمده توسط یگان حفاظت محیط زیست استان متأسفانه اغلب این موارد برای اقدام به تصرف اراضی پر ارزش تالابی است.

اکبری پور عنوان کرد : این آتش‌سوزی‌ها باعث نابودی تنوع زیستی در تالاب، نابودی دوزیستان، خزندگان، لانه پرندگان به همراه تخم و جوجه، تخریب پوشش گیاهی، نابودی پناه گونه‌های مختلف جانوری، آلودگی شدید هوا، تخریب میکروارگانیسم‌ها، تسهیل تصرفات غیر مجاز، تغییر کاربری‌های غیر مجاز، تسهیل شرایط زیستی به نفع یک گونه خاص و از بین رفتن تنوع گونه‌ای می‌شود.

این مقام مسئول، با بیان این‌که متأسفانه در سایر مناطقی هم که در چند روز اخیر شاهد حریق بودیم اکثراً به‌علت آتش‌افروزی مسافران است، از گردشگران خواست با توجه به خطرات روشن کردن آتش به اهمیت این موضوع دقت داشته باشند و هنگام ترک جنگل حتماً آتش را به طور کامل خاموش کنند.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 765554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    1 0
    دولت بهتر بجای حرف این زمین خواران را رسوا کند