۰ نفر
۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

اگر ایران شانسی برای موفقیت در جام‌جهانی ندارد، نباید اصلا به این مسابقات برود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از نظر حمید درخشان سرمربی سابق قرمزها جام جهانی اهمیت کمتری نسبت به لیگ قهرمانان آسیا دارد چراکه او می گوید: «ببینید آسیا هم برای ما مهم است و به نظر من قهرمانی در آسیا خیلی بااهمیت‌تر از حضور در جام جهانی است؛ چراکه نباید خودمان را گول بزنیم. ما می‌دانیم که در جام جهانی نمی‌توانیم به عنوانی برسیم، اما فوتبال ما توان قهرمانی در آسیا را هم در بحث باشگاهی و هم در بحث ملی دارد.»

در تحلیل این حرف های درخشان باید گفت، اگر ایران شانسی در جام جهانی ندارد، چه دلیلی دارد در مقدماتی این رقابت ها به میدان برود؟ مگر قرار نیست در جام جهانی حذف شویم، پس چرا اینقدر مردم را سرکار بگذاریم؟ بهتر نیست اصلا در مقدماتی جام جهانی شرکت نکنیم؟ در جام ملت ها هم که بیش از 4 دهه است قهرمان نشده ایم، چطور است در این مسابقات هم شرکت نکنیم چون معمولا شانس زیادی نداریم! اصلا در لیگ قهرمانان آسیا چرا باید شرکت کنیم؟ مگر در سال های اخیر قهرمانی برای باشگاههای ایرانی بوده است؟ معمولا باشگاههای ما حذف شده مرحله گروهی هستند و اگر هم بالا بروند در بهترین حالت به نیمه نهایی غرب آسیا می رسند و حذف می شوند.

آنها که به دنبال کار علمی در فوتبال هستند و هر روز برای یادگیری و پیشرفت تلاش می کنند، بی شک تفکر درخشان و کارشناس هایی مثل او را تفکری خطرناک برای فوتبال می دانند. اینکه بگوئیم ما که شانس نداریم پس برویم زنگ تفریح جام جهانی، از جنس تفکراتی است که به راحتی می تواند باعث نابودی یک نسل شود. پس در این شرایط سعی و تلاش و برنامه ریزی کجای کار قرار می گیرد؟ اگر سرمربی سنگال در سال 2002 تفکر حمید درخشان را داشت، شک نکنید این تیم در همان مرحله گروهی حذف می شد و هیچگاه شگفتی ساز نمی شد و یا اگر سرمربی تیم ملی کرواسی در سال 1998 حمید درخشان بود، آیا آن شگفتی بزرگ خلق می شد؟ مثال نزدیکتر هم الجزایر و کاستاریکا در جام جهانی 2014 بودند. همین تیم ملی هم اگر در بازی آرژانتین قربانی اشتباه مازیچ صرب نمی شد و پنالتی اش نمی سوخت، نمی توانست شگفتی ساز باشد؟

252 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 765949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    دوره شما و امثال شما خیلی وقته که تموم شده آقای درخشان. شما از نسلی پر ادعا میان که توقع دارن مردم تا آخرالزمان براشون تا زانو خم بشن. لطفا اینقد به گذشته نگاه نکنید و کمی آینده نگر باشید.
  • شهرام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    99 8
    چه افکار ضعیفی . . . بهتر است به گونه ای عمل کنیم که سطح باشگاه هایمان نیز به سطوح بالای جهانی ارتقا پیدا کند
  • بدون نام ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    100 8
    مخ تعطيل است طبق اين معادله زندگي معنا ندارد
  • بدون نام ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    99 8
    حالا اگه تیم ملی به جام جهانی نمیرفت همین موجود تبدیل به اولین منتقد تیم ملی میشد
  • ابوالفضل AE ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    19 70
    حرف درخشان از جهتي درست واز جهتي ديگر نادرست است. جام جهاني پراهميت ترين رويداد ورزشي دنياست اما نبايد فراموش كنيم كه ايران هيچ شانسي در ان نداشته و مي رود كه دو تا بازي بكند وبا اختلاف كم ببازد تا ابروريزي نشود. خودمان رو گول نزنيم . غير از اين چيزي نيست. در كل من معتقدم هر دو هم جام جهاني وهم اسيائي مهم است وبراي كشوري مثل ايران نمي توان گفت كدام مهتر است. اگر ما المان ، برزيل و يا اسپانيا بوديم انگاه مي توانستيم با قاطعيت بگوييم مسابقات جام جهاني برايمان مهمترين است ولي براي تيمي كه ميره فقط ابروريزي نشه نمي شه اين را گفت.
  • بی نام A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    25 2
    متخصصین بی سواد ایران بدون ترتیب الفبا: درخشان. کریمی. عزیزی. ذوالفقار نسب٬ قلعه٬ مایلی٬ افاضلی و ... نمونه درجه سوم بنجل خارجی آن هم برانکو.
  • رضا کارگر A1 ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    21 1
    باسلام: بخود نیست بااین طرز فکر درهیچ تیمی موفق نبود وواحراح میشدی. از اقای حشمت مهاجرانی باد بگیرد. برای تو وعلی کریمی متاسف هستم باتشکر
  • بی نام NL ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    5 1
    نه بابااااااااااا ؟؟؟ باز که سر و کله تان پیدا شد آخر شما را چه به اظهار نظر کردن درباره فوتبال ملی و حتی فوتبال باشگاهی ؟ شما بساطتان و پهن کنید و حال دنیا را ببرید . بوتاکس یادتان نرود .
  • بی نام NL ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    8 2
    خاورمیانه جایی است که مردمش در خواب های طلایی گذشته زندگی می کنند . مردم خاورمیانه در آرزوی یک روز خوب هستند و نه آوردن یک روز خوب . داشتم داشتم حساب نیست , دارم دارم حساب است جناب درخشان .
  • حمید IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    10 1
    درخشان کپی برانکو هستش اینا فکر میکنن اگه کی روش نباشه این.آدمهای بیسواد سرمربی تیم ملی میشن
  • بی نام A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۹
    1 7
    این مقاله نمونه کامل یک رفتار ژورنالیستی نادرسته. حرف آقای درخشان با تحلیل نویسنده ناهمخوان است و تحلیل کاملا غیر منصفانه است. این تحلیل نشاندهنده بضاعت فقیر ما در عرصه ژورنالیسم ورزشی است. و از همه مهمتر عدم وجود یک سردبیر آگاه در بخش ورزشی رسانه مهمی مثل خبرآنلاین است